Nørbo92 skriver:
Fortæl fortæl!! 
Jah, vil hjem og kigge min netbank igennem
Sagen er jo ude af verdenen, så det er måske ikke helt fair at poste den,. men okay siden du er så nysgerrig... kopier lige det brev jeg sendte til Hovedkontoret til sidst i ren afmagt. Har slettet navne og sted for der er ingen der på den måde skal hænges ud :
Det er med stor skuffelse jeg skriver denne mail til Jer.
Vi var d. 26/07 2011 , inde og gøre en stor handel på 17500,- i Jysk, i XXXXXXX - blandt købet var der to elevationssenge i mærket Gold E40. Det tog lidt tid at finde en sælger som , ja undskyld, havde en smule forstand på senge, men det lykkedes os, og vi fik os pejlet os ind på denne type. Jeg var lidt skeptisk, da jeg har en lidt svag ryg og derfor er dybt afhæning af en go seng... men min mand og sælgeren overbeviste mig om, at Jeres senge faktisk var af en vis kvalitet. derfor tog vi hjem og ventede spændt på at vores senge skulle komme på lager.
vi var ude og hente vores senge ca. en uges tid efter.
Da vi havde fået sat dem op, konstaterede vi at den ene modtager til fjernbetjeningen kørte ret dårligt... man skulle holde fjernbetjeningen helt ned under sengen, og sengen kørte op og ned på en hakkende måde... vi prøvede selv at bytte modtagerne rundt, skifte batterier... vi prøvede endda at leve med det.... men den blev dårligere og dårligere.
men tilsidst fik vi nok og jeg kørte ud til jysk igen, på en af mine sparsomme fridage d 16 dec (35 km hver vej), med modtageren.
Her blev jeg mødt af en, som ikke havde forstand på reklamationer, som til med stillede op, med et yderst ligegyldig kropssprog og meget overlegen attidude fik tilkaldt XXXXX. Hun spurgte om vi havde sat den rigtigt til? -og ja selvfølgelig havde vi det...for det var jo kun den ene seng der skabte sig... hun sagde så at den skulle sendes ind til reparation. så hun rev hjørnet af et ark papir og skrev et par noter- ligeså på min bon.
jeg skulle forvente at høre noget lige på den anden side nytår, for nu løb vi jo ind i julen. Selvfølgelig helt okay.
d. 10 januar ringede jeg selv i jysk, for jeg havde intet hørt... Kvinden i telefonen lød forbløffet, for hun kunne ingen seddel eller modtager finde nogen steder, så hun ville ringe igen. det gjorde hun 2 minutter efter og undskyldte, og forklarede at den nok var blevet destrueret. men jeg kunne selvfølgelig komme ud og hente en ny.
jeg kørte derud igen d. 17/01 ved disken stod en, der lige skulle kalde på en anden, som vidste hvor mine ting var... så kom der en ung mand med modtageren. Han fortalte mig, at der havde været en hel del problemer med den type modtagere, så det her var en anden, som han forsikrede mig om virkede til min seng. Modtageren til den anden seng, kunne han dog først bytte for mig hvis den engang gik istykker. men super så virker det da tænkte jeg.
Jeg tog hjem og den virkede.
men imellem tiden var motoren, på samme seng, begyndt at brumme, med en lyd som minder om våde højspæningsledninger. den lyd holder mig vågen om natten, så vi kunne fortsat ikke benytte sengen fuldt ud, da vi var nød til hver aften, at afbryde ved strømforsygningen. Vi forsøgte at benytte os af batterierne istedet for ledning - det hjalp ikke. vi prøvede at bytte modtagerne rundt- virkede ikke. og fandt ud af at det lød som en løs forbindelse fra motoren, for den stoppede med at brumme, når man trykkede lidt på ledningerne.
Vi tog endnu engang ud i Jysk d 10/3 og spurgte efter en butikschef eller reklamationsansvarlig. vi fik fat i XXXXXX. Han sagde at han var nød til at sende den ind og at vi skulle komme med hele sengen. Men skulle vi så sove på gulvet? nej vi kunne låne en seng...det lød meget omstændigt, så spurgte min mand om vi ikke bare kunne komme ud med selve motoren? Det blev vi enige om... vi spurgte om vi ikke kunne få en motor fra de senge i udstillingen, for nu havde vi kørt frem og tilbage så mange gange. men nej. Vi forklarede problemet med den og der blev igen skrevet et notat ned på et afrevet stykke papir. og vi skulle regne med 14 dage.. de ville ringe.
nu var vi ved at være godt træt af det hele...
Vi hørte intet fra dem, så min mand ringede så mandag d. 26. den var kommet tilbage og at der var ikke nogen fejl at finde. så vi skulle hente den igen. Min mand forsøgte at forklare ham at han var dybt utilfreds med hele forløbet, men Manden fra jysk kunne ikke hjælpe os og kunne ikke få en overordnet til at kontakte os. Vi skulle hente den for den fejlede intet, også selv om vi jo vidste den var defekt.
min mand fortalte mig så, at jeg kunne hente motoren tors d. 29 marts, hvor jeg havde fri.
så jeg kørte derud igen, i den tro at der selvfølgelig var gjort noget ved problemet (en misforståelse imellem min mand og jeg) da jeg kom derud stod der 3 piger bag kassen, 2 snakkede privat og en enkelt arbejde...
da jeg havde gjort mig ekstra tydeligt til kende, henvendte der sig en af dem, en lyshåret meget sminket pige. jeg sagde jeg skulle hente en motor til en seng. hun kiggede dumt på mig, med en flabet attitude og sagde "nå! det ved jeg ikke noget om he he he"..en anden sagde " er der blevet ringer til Jer?" nej vi har ringet og den skulle være kommet tilbage.. en af de andre sagde henkastet "ring til xxxxx". det kunne den lyshåret, så ikke finde ud af, og de stod med ryggen til mig og fjantede, til de fik fat i Rikke... som så skulle guides noget rundt via telefonen. Alt imen stod jeg og blev mere og mere irriteret. For jeg havde endnu engang kørt 35 km derud, for at føle mig total ligegyldig kunde- som ikke var to minutters alvor værd. meget provokerende måde at behandle sine kunder på.
så nu gik jeg fra at være irritabel til direkte vred.
den gamle urep. motor blev afleveret ved disken(rullet ind i en gammel topmadres). og jeg spurgte i en meget skarp tone om jeg ikke skulle ha en ny?
nej det skulle jeg ikke, for den fejlede ikke noget. jamen jeg vidste jo at den var istykker...hun kendte ikke til reklamationen, så jeg skulle bare tage den med. jeg mente at hun da så måtte ringe til en eller min mand, det nægtede hun. men jeg fik efter et mindre vredes udbrud hende, til at ringe til den mand, der havde snakket med min mand, for at få at vide hvad der var gået galt.
men Hans svar var blot at den ikke fejlet noget og at jeg skulle tage den med hjem, så måtte jeg komme igen med den hvis den stadig ikke duede.
En af de andre piger sagde at de, i rep. afdelingen, havde kørt den op og ned 30 gange, og den fejlet intet og det måtte være os, der monterede den forkert.
Jeg følte virkelig at hun anklagede mig for at lyve, og at jeg blot skulle losses ud af butikken ! ALDRIG- har jeg prøvet at stå overfor så inkompetent et personale, som tydeligvis kun er der for, at på nemmeste muligt måde, slæbe sig frem til næste månedsløn! og det fik jeg vist også sagt til dem og at jeg ville komme igen med begge senge! tildet svarede en af pigerne, at det kunne jeg bare gøre... jeg forsvandt ud af butikken, eller det vil sige det sidste jeg hørte var et snerpet "ja ja vi ses" hvortil jeg mistede besindelsen total og råbte "vi ses?? ja det håber jeg fandme ikke!!"
jeg kørte hele vejen hjem med motoren og vi satte den i stikket - og den brummede løs med det samme, præcis som før!
min mand kørter der ud med den igen, med det samme. og typisk nok kunne den ikke fremkalde lyden, i de 3 minutter de prøvede i butikken.hende den lyshåret sagde så i spøg "det må være jeres stikkontakter der fejler noget" ............ikke skide morsom kommentar når man lige er kørt der ud for 2 gang den dag!
Dagen efter ringede der en mand til min mand, og spurgte til den motor. Så skulle man igen op i det røde felt, for at få ham overbevist om, at man ikke for sjov ligger og kører frem og tilbage, så selvfølgelig er den defekt! Den er nu sendt ind igen - med klare instrukser om hvorfra lyden kommer osv.
Men jeg syntes ærligtalt at tålmodigheden og tilliden til jeres koncern er opbrugt! jeg kan på ingen måder anbefale jer til nogen overhoved. og I har klart mistet os som kunder, og flere til.
Vi har nu ialt tilbage bragt 280 km (indtil videre), for så at blive anset som en idiot, der kan få den ene seng til at virke, men ikke den anden... man møder ingen handlekraft eller ansvarlige i jeres butik. Jeg er butikschef, men mange års erfaring, så jeg forventer måske for meget, i og med at jeg gerne vil behandles, som jeg behandler mine kunder. men ikke engang, som minimum kunne man føle sig taget alvorligt, af jeres meget unge og useriøse personale.
Jeg plejer aldrig at hidse mig op, men når jeg står overfor 3 unge piger som i den grad opfører sig snobbet, nedladende og fjanter rundt, så giver jeg altså igen af samme skuffe.
flere gange har vi spurgt om de ikke kunne ringe til nogen der kunne tage ansvar - men svaret var blankt nej.
Vi har på intet tidspunkt, udover da min grænse var nået, forsøgt at få afslag i prisen eller lade købet gå tilbage, for vi ville faktisk bare gerne have vores senge virker optimalt -som vi har betalt for at de skulle, er det for meget at forlange??
Det er måske jeres måde at få folk til at opgive reklamationer på?
Man er efterhånden nået der til hvor man bare er så mistroisk til jeres måde at hånterer reklamationer, og Jeres produkter så man frygter om seng nr. 2 skulle begynde at vise tegn på defekter.
Nu er man bare led og ked af at gå og kigge på de 2 senge, som kun har bragt ærgelser og tidspild med sig.
Derfor vil jeg på det kræftigeste overveje , i henhold til købeloven, påkalde mig retten til at hæve købet af begge senge, så fremt vi endnu engang skal skuffes af dårlig service og manglende reperationer samt løftebrud. Endvidere at kontakte forbrugerombudsmanden såfremt vores ønsker endnu engang skulle blive henkastet som en bagatel.
mvh xxxxx xxxxxxxxx
var virkelig sur ..... Vi fik et opkald dagen efter : en hel ny motor og sengetøj som undskyldning........ Vi var rimelige tilfredse, for vi ville jo bare ha senge der virkede
Men jeg køber ikke noget hos kæden mere....
Ikea og Idemøbler tilgengæld!!!! WOW en service og venlighed!!!!