Rengøringstips

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

506 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. august 2012

Skouboe

Jeg har gået her til aften og gjort rent, og jeg kom til at tænke på hvad jeres bedste tips er?

Her er mine:

Vanish virker faktisk - og overraskende nok gør Cillit Bang også. Det er sikkert små-giftigt, men for pokker hvor kan det fjerne det virkeligt svære snavs og sæberester, fx rundt om håndvasken.

Eddike er super som skyllemiddel. Det er godt for vaskemaskinen, tøjet bliver dejligt blødt og så er det godt for miljøet (og billigt!)

Misfarvet stål i håndvasken (de der brune aflejringer) fjernes hurtigt og nemt med klorin.

Hvis glas, kopper og porcelæn ser lidt kedeligt ud, selvom det lige er kommet ud af opvaskeret, så vaske det en gang mere med citronsyre i sæbebeholderen.

Fastbrændt mad mv. I gryder og fade, klares nemt med iblødsætning og en opvasketab (eller en skefuld pulver)

Toiletrens er fantastisk som kalkfjerner

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2012

Solstrålebørn

Kommer tøjet ikke til at lugte af eddike ? Skal det bare i som ren eddike eller fortyndes op ?

Anmeld

12. august 2012

Skouboe

Kommer tøjet ikke til at lugte af eddike ? Skal det bare i som ren eddike eller fortyndes op ?

Nej, det lugter slet ikke. Bare en god sjat (jeg bruger nok 1/3 dl til en 7 kg vask), og bare ren eddike. Det skal helst være den hvide. Det forhindrer kalken i at binde sig i tøjet, så farverne holder sig længere og tøjet bliver dejligt blødt. Jeg putter det iøvrigt bare i, hvor jeg ellers ville have puttet skyllemiddel.

Anmeld

12. august 2012

Solstrålebørn

Skouboe skriver:

Nej, det lugter slet ikke. Bare en god sjat (jeg bruger nok 1/3 dl til en 7 kg vask), og bare ren eddike. Det skal helst være den hvide. Det forhindrer kalken i at binde sig i tøjet, så farverne holder sig længere og tøjet bliver dejligt blødt. Jeg putter det iøvrigt bare i, hvor jeg ellers ville have puttet skyllemiddel.

Det skal prøves... 

Anmeld

12. august 2012

EnGodMor

Solstrålebørn skriver:

Du erstatter bare dit skyllemiiddel med alm eddike

Der sker intet med tøjet, og kommer heller ikke til at lugte.

det er med til at gøre tøjet blødt og så holder farven på tøjet bedre

Jeg bruger det selv engang imellem.... og ellers bruger jeg kun flydende neutral vaskepulver det er spild af penge og os bruge skyllemiddel

Anmeld

12. august 2012

Solstrålebørn

engodmor skriver:

Du erstatter bare dit skyllemiiddel med alm eddike

Der sker intet med tøjet, og kommer heller ikke til at lugte.

det er med til at gøre tøjet blødt og så holder farven på tøjet bedre

Jeg bruger det selv engang imellem.... og ellers bruger jeg kun flydende neutral vaskepulver det er spild af penge og os bruge skyllemiddel

Jeg takker for svar... 

Anmeld

12. august 2012

EnGodMor

Solstrålebørn skriver:

Jeg takker for svar... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.