Leg/underholdning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

676 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. august 2012

AnneBJ

Hvad hitter hos Jeres poder?

Felix har sådan nogle onde, primitive forældre, som giver ham tøjklemmer, poseklemmer, gryder, grydeskeer og plasticbøtter at lege med. Desuden anser de det også som leg, når han får lov at hjælpe med at tømme opvasker og ordne vasketøj...  (ej, han HAR altså også legetøj..)

Men han keder sig! Han vil gerne køre på sin scooter, men har stadig lige korte nok ben til det er fedt, plus vi ikke har ret meget plads at køre på. Han vil også gerne lægge puslespil men dem vi har, er lige svære nok (han får selvfølgelig lov alligevel) og jeg tænker det er lidt spildt at bruge penge på nogle nemmere nu.. Han elsker at tegne, men det er nødt til at være lidt voksenstyret.. 

Han kan få oceaner af tid til at gå med at finde ud af, hvordan han skal åbne en poseklemme, åbne en lukket kasse og lignende, og han elsker musik!

Jeg fornemmer at han ikke bliver udfordret nok af det legetøjsudvalg vi har, men jeg ved slet ikke lige hvad jeg skal "give" ham (det ville være fint at slippe for at købe, så inspiration til nye måder at lege på er også velkomment!). Vi leger selvfølgelig også ude, men det ville være fint hvis han også havde lidt spændende at give sig til indendørs!

(det skal ikke lyde som om, han skal være totalt stræberbarn  - han keder sig bare hurtigt med legetøj som kun har én funktion (fx puttekasse og hammerbrædt)) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

Mettemus

AnneBJ skriver:

Hvad hitter hos Jeres poder?

Felix har sådan nogle onde, primitive forældre, som giver ham tøjklemmer, poseklemmer, gryder, grydeskeer og plasticbøtter at lege med. Desuden anser de det også som leg, når han får lov at hjælpe med at tømme opvasker og ordne vasketøj...  (ej, han HAR altså også legetøj..)

Men han keder sig! Han vil gerne køre på sin scooter, men har stadig lige korte nok ben til det er fedt, plus vi ikke har ret meget plads at køre på. Han vil også gerne lægge puslespil men dem vi har, er lige svære nok (han får selvfølgelig lov alligevel) og jeg tænker det er lidt spildt at bruge penge på nogle nemmere nu.. Han elsker at tegne, men det er nødt til at være lidt voksenstyret.. 

Han kan få oceaner af tid til at gå med at finde ud af, hvordan han skal åbne en poseklemme, åbne en lukket kasse og lignende, og han elsker musik!

Jeg fornemmer at han ikke bliver udfordret nok af det legetøjsudvalg vi har, men jeg ved slet ikke lige hvad jeg skal "give" ham (det ville være fint at slippe for at købe, så inspiration til nye måder at lege på er også velkomment!). Vi leger selvfølgelig også ude, men det ville være fint hvis han også havde lidt spændende at give sig til indendørs!

(det skal ikke lyde som om, han skal være totalt stræberbarn  - han keder sig bare hurtigt med legetøj som kun har én funktion (fx puttekasse og hammerbrædt)) 

Laurits vil bare gerne løbe og hoppe. Så er han sådan set underholdt ret godt i ret lang tid. Ellers læser han bøger, kaster med ting der larmer osv. Han kan også godt lide ting han kan skubbe rundt foran sig - en lille plæneklipper, dukkevogn el. lign. Vi har lige købt en ridderborg fra Fisher Price på et loppemarked, den er han også ret glad for. Jeg er dog ikke i tvivl om, at han mangler et legekøkken - det står aller, aller øverst på hans ønskeseddel, til næste gang vi får lidt ekstra penge mellem hænderne. Han kan virkelig bruge lang tid når vi er nogen steder, hvor de har sådan et.

Ellers hjælper han som Felix med så meget som han kan finde ud af - og undlader ikke at rose sig selv med et "dygtiiiiig!" bagefter.

Vi har i weekenden fået en havetrampolin, og jeg kan godt fornemme, at den bliver et kæmpe hit for alle i lejehuset - den er jo genial! Men måske ikke lige sådan specielt god at lege med inden for... med mindre man har ret meget plads og virkelig højt til loftet!

Anmeld

13. august 2012

piadas

Her er det også trampolinen, der hitter! I må have anskaffet jer sådan en.

Det eneste minus er, at Oliver og Zilan nærmest ikke kan få lov at hoppe i fred, for med det samme Ida opdager, at de er deroppe, vil hun også være med. Det sætter altså sine begrænsninger i, hvor vilde saltomortalerne bliver, når Ida er med til det - men som sagt elsker hun det!

Derudover laver hun mad hele tiden og så igen. Hun elsker at anrette med tallerkner, gafler, knive osv. - og så lige en plastikrugbrødsmad på tallerkenen.  Så jeg tror også vi ønsker os et køkken til jul. 

Hmmm, ellers elsker hun vist bare at tumle rundt med farmand og de to store - moderen er knap så mobil efterhånden, så det er begrænset, hvad jeg er med til, men hun har altid været god til bare at gå og tulre lidt rundt...kratte lidt i sandkassen osv.

Anmeld

14. august 2012

Lilje82

Noah elsker at lave mad i sit lille køkken og servere det os, bygge med duplo, fjolle rundt, tonse rundt på sin bil, fjolle med sine små biler, sandkassen og alt hvad der spiller og synger.

Anmeld

14. august 2012

_-Kathrine-_

Her er det bolde, bolde og atter bolde... Han dribler frem og tilbage både inde og udendørs... Lægger bolden til rette og sparker hårdt til den så vi pacer helt vildt, så han kan tjene viiiildt mange penge om nogle år ej, gas...
Så har vi lånt naboens plastik rutsjebane - kæmpe hit!
Så er der sandkassen og alle hans haveredskaber (og hvad hulen skal han lige lege med til vinter?? )
Har købt et telt, som også er sjovt engang imellem, men det fylder mega i stuen, så er spændt på hvor længe endnu jeg gider se på det
Det er også hyggeligt at kigge i bøger og lytte til musik...
Ellers er alt andet end legetøjet fedt...
Hans legekøkken bruger han ikk så meget lige pt...

Anmeld

6. september 2012

CA

Johannes vil gerne danse! Vi har sat min gamle cd afspiller ned i hans højde, og han får meget tid til at gå med at slukke, for derefter at hente os, så vi kan vise ham hvordan man tænder det og skruer op og ned. Han elsker det og har efterhånden ret godt styr på knapperne. Og så skal der selvfølgelig danses! 

Ellers kører han på sin scooter - og han æææælsker den og vognen der kan spændes af og på, fyldes med ting og spændes lidt mere f og på, men det hjælper jo ikke noget hvis Felix har for korte ben endnu. Johannes er så småt begyndt at bruge sin løbecykel, men det dumme træsæde gir røde inderlår til en lille ven med lidt for korte ben

Vi købte et telt i fakta til 79kr. i sommers! Det er også et hit! Han gemmer sig derinde med bamser, bøger, rosiner og andet hyggeligt. Men lige for tiden er det pakket væk. Det fylder! Og så er det måske bare endnu sjovere når det kommer frem igen. Han vil gerne bygge huler, og et tæppe over et møbel er et hit!

Han har også fået en gammel dukke. Silas blir båret rundt på, kysset, puttet, kørt ture og meget mere. Dog er hovedet også blevet revet af et par gange eller to

BILER! De små (pisse uretfærdigt dyre) metalbiler! Han henter kassen med det samme han kommer hjem(altså efter han har tændt musikken) og så skal de alle sammen have en tur hen over gulvet. Eller ned af kreative ramper(bygget af far).

Bolde og balloner, men de kræver som regel en voksen, ligesom tegnesagerne og puslespillene gør det.

Tog baner synes han også er skægt! Vi skal meget snart have fundet Martins briotog hjemme hos hans forældre, så han kan fylde stuen med det. 

Vi mangler et legekøkken! Han skulle gerne have et af os i storebrorgave - hvis vi får købt de sidste ting til lillesøster uden at bruge alle pengene Men I har et, så vidt jeg husker fra billederne?

Johannes' forældre er også så flinke at kalde det leg, når der skal hænges vasketøj op, tømmes og fyldes opvasker(vi er ikke altid enige om rækkefølgen), vaskes tøj, støvsuges og... ja alt, hvad der om 10 år er det mest kedelige du kan udsætte ham for, synes han lige nu er helt fantastisk at få lov til at være med i! 

Det blev et langt svar uden nogle fantastiske ideer til indendørs leg! 

Anmeld

6. september 2012

AnneBJ

Ej hvor har jeg fået svaret Jer helt vildt meget hva?!   Tak for alle de gode ideer og input!

Jeg tror faktisk det handler mest om, (efter at have læst Jeres svar), at vi har ret lidt plads egentlig. Vi opholder os hovedsageligt i stueplan, og der er jo "kun" 65 kvm - fordi der er tilsvarende ovenpå. På de kvm står der jo altså både spisebord, sofa, køkken og andre kedelige møbler, så der er ikke så meget løbeplads tilbage! 

Den lille røde scooter er stadig lige stor nok - han sidder ofte på den og skriger af glæde på terassen, sikkert til megen morskab for vores naboer!

Vi har lige flyttet hans lille IKEA køkken ud i vores køkken - både for at lave plads på gulvet i stuen, men også for at "inspirere" ham til at lege når vi laver mad, og så er vi stadig sammen. 

Bolde er sjove, men pladsen indendørs begrænser! Måske vi skal have gang i nogle balloner, det var en god ide! Vi "danser" ofte, Felix elsker musik, men vi er så strenge, at han ikke selv må betjene afspilleren endnu.. Trods det faktisk er hans egen. Puslespil og tegneting er også sjove, det skal vi måske bare gøre lidt mere i. Jeg blvier bare doven fordi jeg har brugt hele min arbejdsdag på at finde tegneting og lignende frem, til børn som gad det i 5 minutter, og så kan jeg rydde væk igen - sådan er det jo også herhjemme.

Jeg har også tænkt om han skulle have et telt eller lignende, men jeg tror jeg vil arbejde i at bygge hule under spisebordet istedet. (vi har to - et i køkken og et i stuen - og er der noget federe end at kunne lade en god hule stå fremme en uges tid?) Så skal vi også have gang i noget legemad og service, så vi kan servere maden mm., jeg kan jo se i "min" vugger, at han er gammel nok til de der rollelege med at servere mad, dele ud osv.

Siden jeg skrev indlægget har jeg også fundet hans duplo frem. Jeg havde pakket det væk fordi, han puttede 1'er klodserne så meget i munden da han var lille, at jeg næsten ikke kunne få dem ud igen  men det er han stoppet med, han bliver dog skidesur hvis jeg bygger tårn han må vælte - han vil gerne bare putte dem i en skotøjsæske og gå og rasle med dem... 

Tak for alle Jeres gode svar!! Og undskyld den meget lange responstid! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.