Det er "bare" en fedtknude... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.954 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. august 2012

Anonym trådstarter

Årh hvor jeg dog slet ikke kan tåle ubehagelige overraskelser eller ventetider.

Min kæreste "gik til bekendelse" overfor mig i dag, og fortalte om nogle knuder han har rundt omkring på kroppen. Han har haft nogle af dem altid, og nogle er kommet med tiden. Den seneste han har fået på ryggen gør nu ondt, og derfor kom han til mig i dag.

Jeg ringede straks til vagtlægen, og vi kørte derind. Lægen siger så at det med al sansynlighed er fedtknuder eller bindevævsknuder, som blot skal fjernes. han nævner ikke noget om fy-ordet (kræft) overhovedet, men vi har jo stadig tanken, så længe knuderne ikke er decideret undersøgt.

Nu skal vi have fat i egen lægen, så min kæreste kan blive henvist til at få én fjernet, og få den undersøgt.

Lægen sagde at fordi han har haft dem så længe uden smerter eller problemer, så er det et godt tegn. En ondartet knude ville give problemer meget før!

Men altså.... Øv hvor er det bare slet ikke særlig sjovt at vide at vi nu skal vente på en tid ved egen læge, en henvisning til operation, og et svar efter denne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2012

Dot D

Anonym skriver:

Årh hvor jeg dog slet ikke kan tåle ubehagelige overraskelser eller ventetider.

Min kæreste "gik til bekendelse" overfor mig i dag, og fortalte om nogle knuder han har rundt omkring på kroppen. Han har haft nogle af dem altid, og nogle er kommet med tiden. Den seneste han har fået på ryggen gør nu ondt, og derfor kom han til mig i dag.

Jeg ringede straks til vagtlægen, og vi kørte derind. Lægen siger så at det med al sansynlighed er fedtknuder eller bindevævsknuder, som blot skal fjernes. han nævner ikke noget om fy-ordet (kræft) overhovedet, men vi har jo stadig tanken, så længe knuderne ikke er decideret undersøgt.

Nu skal vi have fat i egen lægen, så min kæreste kan blive henvist til at få én fjernet, og få den undersøgt.

Lægen sagde at fordi han har haft dem så længe uden smerter eller problemer, så er det et godt tegn. En ondartet knude ville give problemer meget før!

Men altså.... Øv hvor er det bare slet ikke særlig sjovt at vide at vi nu skal vente på en tid ved egen læge, en henvisning til operation, og et svar efter denne

Jeg døjer rigtigt meget med de knuder også. Jeg har fået dem fjernet ved lokalbedøvelse hos min egen læge og nogle på sygehuset. Nu har jeg en, der er blevet rigtigt stor på min ryg, igen igen, og må vist snart få den fjernet også.

Jeg har også tænkt "K"-ordet mange gange, men er mere rolig nu, efter jeg har fundet ud af, at jeg desværre bare er meget disponeret for fedtknuder.

Det er ikke slemt at få dem fjernet, lidt øm bagefter, men ikke meget.

Håber han snart får en tid

Anmeld

12. august 2012

Anonym trådstarter

Dot D skriver:

Jeg døjer rigtigt meget med de knuder også. Jeg har fået dem fjernet ved lokalbedøvelse hos min egen læge og nogle på sygehuset. Nu har jeg en, der er blevet rigtigt stor på min ryg, igen igen, og må vist snart få den fjernet også.

Jeg har også tænkt "K"-ordet mange gange, men er mere rolig nu, efter jeg har fundet ud af, at jeg desværre bare er meget disponeret for fedtknuder.

Det er ikke slemt at få dem fjernet, lidt øm bagefter, men ikke meget.

Håber han snart får en tid

Mange tak - det beroliger at høre at andre kender til det, uden at det er så farligt

Jeg håber også han får en tid snart!

Anmeld

12. august 2012

Dot D

Anonym skriver:

Mange tak - det beroliger at høre at andre kender til det, uden at det er så farligt

Jeg håber også han får en tid snart!

Anmeld

12. august 2012

Miss Church

Jeg tror ikke i skal være bange. Men kan godt forstå at i bliver bekymret. 

Det lyder meget som fedt-knuder. Kender mange som har dem uden problemer. Og når han har haft dem før og så længe, tror jeg ikke det er kræft. 
Kræftceller tager ikke hensyn til andre celler i kroppen og vokser derfor ind i al omkringliggende væv og giver derfor en ujævn overflade. Jeg forestiller mig, at de knuder din mand har, er små faste kugler? 

Men det er godt nok at han bliver undersøgt. Om ikke andet, så for at i kan få lidt ro

Anmeld

12. august 2012

Anonym trådstarter

Miss Church skriver:

Jeg tror ikke i skal være bange. Men kan godt forstå at i bliver bekymret. 

Det lyder meget som fedt-knuder. Kender mange som har dem uden problemer. Og når han har haft dem før og så længe, tror jeg ikke det er kræft. 
Kræftceller tager ikke hensyn til andre celler i kroppen og vokser derfor ind i al omkringliggende væv og giver derfor en ujævn overflade. Jeg forestiller mig, at de knuder din mand har, er små faste kugler? 

Men det er godt nok at han bliver undersøgt. Om ikke andet, så for at i kan få lidt ro

Jo det er små faste knuder, de er ikke gelé agtigte som lægen sagde han havde troet, ligesom almindelige fedtknuder.

Men han sagde at det kan være bindevævsknuder, som er i samme "kategori", men bare består at noget andet/mere end fedt.

Mange mange tak, ALLE råd og bemærkninger er mere end velkomne - det er ikke rart at blive skubbet ud på glas is uden at have bedt om det

Anmeld

12. august 2012

aarhusmor

Jeg har ikke synderligt forstand på det her, men min hund fik sådan en fedtknude og der talte jeg med dyrlægen om det og han sagde at når knuden ligesom kunne flyttes rundt, så var det ikke noget slemt. Det var kun hvis man ligesom kunne mærke at den sad fast forneden at det kunne være noget slemt.

Monstro det gælder for mennesker også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.