Kvalme :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

730 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. august 2012

livhemdrup

Holder det dog aldrig op :-(

Går i seng med kvalme vågner om natten pga kvalme står op med kvalme og har det hele dagen. Syns godt nok det er svært at nyde at være gravid når man hele tiden ligger med hovedet i wc for at kaste op. 

Lugten af mandens parfume eller en af hundene som er lidt våd giver kun anledning til mere 

Hvad gør i andre som lider af det for at minske det? Jeg har fået piller af lægen for at minske det men de hjælper  ikke en fis :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

Sahara82

Hvor langt er du henne? Min kvalme er heldigvis for længst væk. Men tror ikke der findes en magisk opskrift. Det er nok bare lidt at gøre hvad man føler for. Jeg følte kun for at ligge på sofaen og hvis jeg skulle spise var det kun toastbrød med lidt smør på. Det hjalp ret godt.

Anmeld

13. august 2012

livhemdrup

smsh skriver:

Hvor langt er du henne? Min kvalme er heldigvis for længst væk. Men tror ikke der findes en magisk opskrift. Det er nok bare lidt at gøre hvad man føler for. Jeg følte kun for at ligge på sofaen og hvis jeg skulle spise var det kun toastbrød med lidt smør på. Det hjalp ret godt.

Jeg er 11 uger henne. Syns bare slet ik den aftager snarer tværtimod 

Må prøve mig lidt frem med forskellige midler tror jeg. 

Anmeld

14. august 2012

Sahara82

Jeg er også 11 henne, men fra uge ca. 8 havde jeg slet ikke kvalme mere. Har du snakket med din læge om det? Man kan få noget for det, hvis det er slemt.

Anmeld

14. august 2012

livhemdrup

smsh skriver:

Jeg er også 11 henne, men fra uge ca. 8 havde jeg slet ikke kvalme mere. Har du snakket med din læge om det? Man kan få noget for det, hvis det er slemt.

Får nogen piller mod det men syns slet ik de hjælper. Det er virkelig slemt

Anmeld

15. august 2012

Pacha Mama

Hej kvalmekollega:-)

Jeg føler virkelig med dig, da jeg er sygemeldt, ligger i min seng og har det på samme måde som du. 

Jeg er i uge 10 og dette er min anden graviditet. Jeg havde det på samme måde i den første, blot værre fordi jeg nu ved, hvad der lindrer på kvalmen. For det første så sørger jeg for at spise lidt mindst hver anden time, så kommer jeg den værste kvalme i forkøbet. Mine fortrukne er: ristet brød, havregrød, frugt, ufiltreret æblejuice. Jeg prøver at spise noget som har nogen lidt "længerevarende"kulhydrater. Desuden er kamille te og ingefær te rigtig godt både fordi det er kvalmestillende og det gør godt med lunt til maven.

Desuden fandt jeg ud af i min sidste graviditet at akupunktur for mig har en fænomenal virkning på kvalmen. Sidste gang fik jeg tre behandlinger omkring uge 16, hvorefter den forsvandt fuldstændig. I denne graviditet begyndte jeg med behandlinger i uge 7 og får en gang om ugen. Det har ikke sammen mirakuløse virkning, muligvis fordi det ikke er det naturlige tidspunkt for kvalmen at stoppe, men det tager afgjort toppen af det værste. Spørg evt. akupunktur eksperten her på sitet.

Sidst men ikke mindst, så ved jeg fra mit professionelle arbejde at kvalme i graviditeten altid hænger sammen med en eller anden form for alenehed, forladthed, svigt eller lign. Det kan være nutidigt eller gammelt, og det kan være ganske ubevidst. Derfor er det en super god ide at tage sådanne emner fra dit liv op med en professionel, evt. en psykoterapeut. Fødselscoachen/ doulaen her på sitet er også super dygtig til sådanne ting. 

Til aller aller sidst, så har det hjulpet mig meget at fortælle kæreste, venner, familie og arbejdsplads om hvordan jeg har det, så jeg ikke føler mig alene med "smerten" og det hælper enormt meget at få opbakning og forståelse.

Håber det kunne hjælpe lidt.

Anmeld

15. august 2012

livhemdrup

Pacha Mama skriver:

Hej kvalmekollega:-)

Jeg føler virkelig med dig, da jeg er sygemeldt, ligger i min seng og har det på samme måde som du. 

Jeg er i uge 10 og dette er min anden graviditet. Jeg havde det på samme måde i den første, blot værre fordi jeg nu ved, hvad der lindrer på kvalmen. For det første så sørger jeg for at spise lidt mindst hver anden time, så kommer jeg den værste kvalme i forkøbet. Mine fortrukne er: ristet brød, havregrød, frugt, ufiltreret æblejuice. Jeg prøver at spise noget som har nogen lidt "længerevarende"kulhydrater. Desuden er kamille te og ingefær te rigtig godt både fordi det er kvalmestillende og det gør godt med lunt til maven.

Desuden fandt jeg ud af i min sidste graviditet at akupunktur for mig har en fænomenal virkning på kvalmen. Sidste gang fik jeg tre behandlinger omkring uge 16, hvorefter den forsvandt fuldstændig. I denne graviditet begyndte jeg med behandlinger i uge 7 og får en gang om ugen. Det har ikke sammen mirakuløse virkning, muligvis fordi det ikke er det naturlige tidspunkt for kvalmen at stoppe, men det tager afgjort toppen af det værste. Spørg evt. akupunktur eksperten her på sitet.

Sidst men ikke mindst, så ved jeg fra mit professionelle arbejde at kvalme i graviditeten altid hænger sammen med en eller anden form for alenehed, forladthed, svigt eller lign. Det kan være nutidigt eller gammelt, og det kan være ganske ubevidst. Derfor er det en super god ide at tage sådanne emner fra dit liv op med en professionel, evt. en psykoterapeut. Fødselscoachen/ doulaen her på sitet er også super dygtig til sådanne ting. 

Til aller aller sidst, så har det hjulpet mig meget at fortælle kæreste, venner, familie og arbejdsplads om hvordan jeg har det, så jeg ikke føler mig alene med "smerten" og det hælper enormt meget at få opbakning og forståelse.

Håber det kunne hjælpe lidt.

Har aldrig før i nogen af mine andre graviditeter haft det så dårligt. Det helt ekstremt. Prøver at spise hele tiden men intet hjælper. Har prøvet næsten alt. Syns bare det blir værre og værre for hver dag. 

Ensomhed tjaaa. Manden kører lastbil og er kun hjemme lørdag søndag så savn og ensomhed er en hverdagsting. 

Jeg er i dag 11+ noget og håber så inderligt det aftager for har så svært ved at lave noget for hver gang jeg rejser mig går der ik særlig længe før kvalmen kommer anstigende. 

Anmeld

15. august 2012

Pacha Mama

Glemte at sige, at jeg var på hospitalet for nogen uger siden og snakke med en læge, hun ordinerede Ondansetron, som er et præparat man giver i forbindelde med kvalme som følge af kemoterapi. Man kan tage op til 4 om dagen efter behov. Jeg tager 1-2 om dagen og det hjælper. Jeg er meget imod at skal tage medicin generelt og især i graviditet, men det har altså været nødvendigt i en periode.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.