Syltede drueagurker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.582 visninger
4 svar
0 synes godt om
11. august 2012

Sophie90

Hej piger

Jeg har syltet agurker som en gal af mine egne hjemmedyrkede drueagurker, har smagt på dem for første gang idag og de er blevet MEGET sure.. Er der nogle af jer der har erfaringer med at sylte og ved hvad der evt. kan være gået galt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

Nettemor

Animalia skriver:

Hej piger

Jeg har syltet agurker som en gal af mine egne hjemmedyrkede drueagurker, har smagt på dem for første gang idag og de er blevet MEGET sure.. Er der nogle af jer der har erfaringer med at sylte og ved hvad der evt. kan være gået galt?

Har ikke ekstremt meget forstand på det men hvordan har du gjort? Kan være vi sammen kan komme frem til hvad der er gået galt Og ellers kan min svigermor muligvis bringes på banen

Anmeld

14. august 2012

tarkoflen

Animalia skriver:

Hej piger

Jeg har ikke prøvet at sylte drueagurker, men ved almindelige syltede agurker bruger jeg lige dele eddike og sukker og det virker hver gang

Anmeld

17. august 2012

Sophie90

Nettemor skriver:

Har ikke ekstremt meget forstand på det men hvordan har du gjort? Kan være vi sammen kan komme frem til hvad der er gået galt Og ellers kan min svigermor muligvis bringes på banen

Hehe jamen altså det har jeg overhoved heller ikke :b selvom jeg gerne ville have det! Og ville da være super fedt med noget hjælp

Men først vasker jeg dem, prikker hul, ligger den i saltvand i 1 døgn, tager dem op, lægger dem i opkogt eddike i 1 døgn, tager dem op lægger dem i nyt opkogt eddike i 1 døgn også laver jeg lagen og sætter dem i glas..Det er vildt meget længere tid end jeg har set alle andre gøre, men fik anbefalet at gøre det på den måde.. og det er da også blevet ok, men det er lige så en hvis legemsdel skrumper helt sammen når man spiser dem

Anmeld

17. august 2012

Sophie90

tarkoflen skriver:

Jeg har ikke prøvet at sylte drueagurker, men ved almindelige syltede agurker bruger jeg lige dele eddike og sukker og det virker hver gang

Sådan laver jeg nemlig også agurkesalat, men ved ikke om drueagurkerne er for tykke til at kunne nå a få nok væske til sig.. Eller om de skal udvandes..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.