voksen lærling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

444 visninger
3 svar
0 synes godt om
10. august 2012

ano14316

Hej

Er der nogen her der er totalt inde i det med voksenlærling, sagen er den at min kæreste er i lærer, som alm. lærling. han blev 25 i marts. Men sådan som jeg læser reglerne, så ville han kunne have fået voksenlære løn da han blev 25 hvis det havde stået i hans kontrakt ved uddannelsens start. 

Voksen lærer lønnen er 30 kr. højere pr. time og virksomheden for 30 kr. pr. time i refusion. 

Kan det virkelig være rigtigt at der intet er at gøre når han har være igang i 2 år. 

Vores økonomi er totalt i ruiner, og det kunne redde en hel del. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2012

Mom2

ano14316 skriver:

Hej

Er der nogen her der er totalt inde i det med voksenlærling, sagen er den at min kæreste er i lærer, som alm. lærling. han blev 25 i marts. Men sådan som jeg læser reglerne, så ville han kunne have fået voksenlære løn da han blev 25 hvis det havde stået i hans kontrakt ved uddannelsens start. 

Voksen lærer lønnen er 30 kr. højere pr. time og virksomheden for 30 kr. pr. time i refusion. 

Kan det virkelig være rigtigt at der intet er at gøre når han har være igang i 2 år. 

Jeg ville lige ringe til fagforeningen og spørge dem, for mener da automatisk at han skal have mere når han fylder 25. Sådan er det i hvert fald i detail branchen

Anmeld

11. august 2012

FrkDitte

Hej

Hejsa,

Da jeg var kontorelev fyldte jeg også 25 midt i uddannelsen, og der ændrede det ikke på noget. Fik ikke voksenelev-løn.

Men det er så nogle år siden, håber for jeres skyld, at det har ændret sig sidenhen..

Måske er det forskelligt fra uddannelse til uddannelse..

D.

Anmeld

11. august 2012

Jibbe

Du kan kun få voksenelevløn hvis du er 25 ved påbegyndelsens af uddannelsen! Og kun hvis jobcentret i landsdelen har godkendt at der mangler lærlinge i det område, inden for det fag. I nogle kommuner/amter er der fx ikke noget der hedder voksenelev som kok osv da der er de elever man skal bruge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.