Marie vil ikke tage sutteflaske!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.507 visninger
4 svar
0 synes godt om
10. august 2012

katrineoerum

Hej piger.

Jeg håber lidt på et godt råd. Det forholder sig sådan at jeg om 4 uger skal opereres og vil der for ikke være i stand til at amme i måske 5 timer. Mit yngste barn er på det tidspunkt 5 mdr. og det betyder jo at hun gerne skulle kunne tage sutteflaske så min mor og min mand kan passe hende i mens jeg er sat ude af spillet.

Problemer er bare at hun overhoved ikke vil have den flaske. Så snart jeg putter den i munden på hende flipper hun helt ud og bliver virkelig gal og skriger. Hun skriger faktisk ind til jeg hiver brystet frem og giver hende det. Jeg har forsøgt to forskellige hoveder til sutteflasken uden held. Jeg har også foraøgt at putte både mordermælkserstatning i og vælling. Begge to uden held.

Det underlige er at hun bruger sut og det har hun ikke noget problem med.

Gode råd modtages med kyshånd :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2012

Rosin

Prøv at lade din mand give hende sutteflasken - det virkede her

Anmeld

10. august 2012

Sara.

Lærke har heller aldrig villet tage sutteflaske, selvom hun var meget glad for en sut...

Så det har hun aldrig fået..

Nor derimod fik kun flaske (bortset fra de første 5 uger).

Men hvis hun skal tage den så er det nok bedst at det er en anden der prøver da hun ved du har mælken i brysterne :-)

Du kan evt. også malke ud og putte det i flasken, så smager det bekendt..

Og ellers så ville jeg give hende din mælk i et glas.

Det fungerede til min pige da hun var 5 mdr... Ikke at hun kunne leve af det en hel dag, men hvis jeg lige skulle til frisør eller andet... Det var min sundhedsplejerske der foreslog det...

Anmeld

10. august 2012

katrineoerum

Min mand har forsøgt at give hende flaske og det gik overhoved heler ikke. 

Anmeld

10. august 2012

Ciss

katrineoerum skriver:

Hej piger.

Jeg håber lidt på et godt råd. Det forholder sig sådan at jeg om 4 uger skal opereres og vil der for ikke være i stand til at amme i måske 5 timer. Mit yngste barn er på det tidspunkt 5 mdr. og det betyder jo at hun gerne skulle kunne tage sutteflaske så min mor og min mand kan passe hende i mens jeg er sat ude af spillet.

Problemer er bare at hun overhoved ikke vil have den flaske. Så snart jeg putter den i munden på hende flipper hun helt ud og bliver virkelig gal og skriger. Hun skriger faktisk ind til jeg hiver brystet frem og giver hende det. Jeg har forsøgt to forskellige hoveder til sutteflasken uden held. Jeg har også foraøgt at putte både mordermælkserstatning i og vælling. Begge to uden held.

Det underlige er at hun bruger sut og det har hun ikke noget problem med.

Gode råd modtages med kyshånd :-)

Prøv at lade nogen andre give hende flasken. Min lille dreng fattede da ikke, hvorfor han skulle være fornøjet med "fastfood", når nu den ægte vare var lige ved siden af....

Og så findes der rigtig mange forskellige udformninger på flaskesutten. Man kan eksperimentere.

Min den ældste ville en gang ved ca 4 mndr ikke tage flaske. Jeg var temmelig desperat, for jeg havde ikke nok til hende og havde længe suppleret med flaske. Da fik hun mælken i en egen "babydrikkekop", som de havde på sygehuset. Hun fik også en del mælk med teske. Det tog lidt tid, men det lod sig gøre. Så der er andre måder at gøre det på, selvom de kræver lidt mere tålmodighed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.