Laktoseintolerans....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

855 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. august 2012

Faith

Min søn på 8 uger har formentlig laktoseintolerans

Han er startet på Nutrimigen i dag og vi håber meget på snarlig bedring.

Han har siden fødslen haft de mest forfærdelige skrigeture. De går gennem marv og ben og slutter først når han kollapser af udmattelse. Hans mave rumler og han prutter som en havnearbejder.

Jeg har været indlagt på børneafdelingen med ham i 2 dage da han var 6 uger gammel, og han er undersøgt grundigt af en børnelæge som ikke mener han fejler noget. "Det er nok bare kolik".... Men min sundhedsplejerske mener ikke det er kolik. Jeg led af laktoseintolerans i meget svær grad da jeg var spædbarn, så oddsene for at Jonathan osse har det er jo ret stor.

Nogen med laktoseintolerante børn som vil dele deres historie med mig? Kunne godt bruge noget at sammenligne med og evt. nogle trøstende ord. Har brug for at vide at det bliver bedre på et tidspunkt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

maiken77

Øv at din søn skal døje sådan med maven. Mange børn døjer desværre med laktuloseintolerans, men måske kan det også være noget andet? I vores tilfælde sluttede skrigture og rumlen i maven, da vi stoppede med d-dråber.

Nogle børn reagerer simpelthen på den kokosolie de er opslemmet i, og det gir koliklign smerter. Der sker ikke noget ved at holde pause med dråberne i en lille periode (gerne 14 dage) - måske har du allerede prøvet det, hvis ikke, så gi' det lige et forsøg

Mvh Maiken

Anmeld

14. august 2012

Faith

maiken77 skriver:

Øv at din søn skal døje sådan med maven. Mange børn døjer desværre med laktuloseintolerans, men måske kan det også være noget andet? I vores tilfælde sluttede skrigture og rumlen i maven, da vi stoppede med d-dråber.

Nogle børn reagerer simpelthen på den kokosolie de er opslemmet i, og det gir koliklign smerter. Der sker ikke noget ved at holde pause med dråberne i en lille periode (gerne 14 dage) - måske har du allerede prøvet det, hvis ikke, så gi' det lige et forsøg

Mvh Maiken

Tak for dit svar

Min søn har nu fået Nutramigen i 5 dage og vi har fået en helt ny dreng. Han er begyndt at pludre og smile (noget han aldrig har gjort før). Han sover igennem om natten og sover gerne 5 timer i streg om dagen samt lure på 1-2 timer. Vi har fået en ny søn

Det med D dråberne har jeg hørt før. Og vi tænkte osse det kunne være det. Men tror vi har fundet årsagen.

Anmeld

14. august 2012

Janni.

Prøv skriv til min søster Tanja. herinde. Hendes datter Lærke er laktoseintolerans. Hun kan sikkert hjælpe dig.

Anmeld

14. august 2012

merle2010

vores datter er laktoseintolerant, og har fået nutramigen siden fødslen...

hun fik nutramigen til hun var over 1 år og trivedes på det...

men men men hold øje med hård mave, hun fik mega hård mave af det og fik laktulose...

men dejligt at det virker for jer...

jeg lavede osse grød og vælling af nutramigen... det fungerede fint...

Anmeld

17. august 2012

Faith

Janni. skriver:

Prøv skriv til min søster Tanja. herinde. Hendes datter Lærke er laktoseintolerans. Hun kan sikkert hjælpe dig.

Er ven med din søster på facebook og vi har skrevet lidt sammen derinde

Anmeld

17. august 2012

Faith

merle2010 skriver:

vores datter er laktoseintolerant, og har fået nutramigen siden fødslen...

hun fik nutramigen til hun var over 1 år og trivedes på det...

men men men hold øje med hård mave, hun fik mega hård mave af det og fik laktulose...

men dejligt at det virker for jer...

jeg lavede osse grød og vælling af nutramigen... det fungerede fint...

Ja sundhedsplejersken sagde godt nok at det kan give hård mave. Indtil videre er der ingenting, men måske man skulle forebygge. Min læge anbefalede Movicol. Det er noget pulver man kan komme direkte i mælken.

Anmeld

17. august 2012

Janni.

Faith skriver:

Er ven med din søster på facebook og vi har skrevet lidt sammen derinde

Super

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.