Bliver du jaloux på veninder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

858 visninger
9 svar
1 synes godt om
9. august 2012

Anonym trådstarter

Kan du godt "dele" dine veninder?

Det er et ret flovt problem jeg har, derfor anonym. Håber det bliver respekteret.

Jeg har nogle veninder som jeg kan blive bange for at miste til deres andre veninder. Jeg ved det lyder fjollet og jeg vil gerne komme af med den følelse. Jeg ved ikke hvorfor jeg bliver angst for at blive droppet "for noget bedre". Måske dårligt selvværd eller selvtillid?

Er der nogen der kender til det eller lyder det helt hen i vejret? Jeg har faktisk mange veninder som jeg har kendt i flere år, så det burde jo bevise at jeg er god nok og jeg ser også mig selv om en god veninde. Føler mig bare som en jaloux kæreste agtigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2012

OktoberMor

Anonym skriver:

Det er et ret flovt problem jeg har, derfor anonym. Håber det bliver respekteret.

Jeg har nogle veninder som jeg kan blive bange for at miste til deres andre veninder. Jeg ved det lyder fjollet og jeg vil gerne komme af med den følelse. Jeg ved ikke hvorfor jeg bliver angst for at blive droppet "for noget bedre". Måske dårligt selvværd eller selvtillid?

Er der nogen der kender til det eller lyder det helt hen i vejret? Jeg har faktisk mange veninder som jeg har kendt i flere år, så det burde jo bevise at jeg er god nok og jeg ser også mig selv om en god veninde. Føler mig bare som en jaloux kæreste agtigt

Ehm, jeg kender ikke helt til dit problem, men forstår godt hvad du mener.. Jeg har engang haft de tanker "tænk, hvis hun bare bagtaler mig overfor hendes andre veninder".. Men de tanker kom jeg hurtigt af med igen, for hvis de er rigtige veninder, så er der intet at være jaloux over..  Måske du tænker for meget over at blive droppet, og det kan ødelægge utrolig meget.. Hvis du bare går med hovedet højt, viser at du ikke tænker over det og bare tager dagene med et smil, så skal det nok gå.. 

Anmeld

9. august 2012

Miss-86

Anonym skriver:

Jeg kan godt følge dig.. Men har det ikke sådan, er ikke jaloux anlagt, heller ikke i forhold til kæreste.

Anmeld

9. august 2012

MortilElias2010

Miss-86 skriver:

Jeg kan godt følge dig.. Men har det ikke sådan, er ikke jaloux anlagt, heller ikke i forhold til kæreste.

Det er helt legitimt at have det sådan. Jeg har selv haft følelsen, jeg har een veninde jeg har kendt i 22 år+ og følelsen af at kunne miste hende er helt ubærligt fordi jeg elsker og holder så utroligt meget af hende at min verden ville blive fuldstændig ruineret hvis hun forlod den. Så ja har da oplevet et par gange at jeg ikke var så god til at dele hende selvom vi sjældent ser hinanden eller kimer hinanden ned. Men vi ved vi har hinanden og kan tage alt op som var det igår vi sidst talte sammen og den kan nogen gange nive lidt, når hun omtaler andre søde kvinder i hendes liv  Har bemærket at jeg heller ikke så gerne omtaler andre veninder end hende jeg taler med af samme grund fordi de ikke skal føle sig anden bedst eller ikke nær så god veninde eller.. ja mangler lige en titel til det  Selvom det er pænt fjollet, så skal den veninde jeg taler med føle sig som den allervigtigste for mig lige nu og her hvor jeg har hende - hvis du kan følge mig? 

Anmeld

9. august 2012

Miss-86

MortilElias2010 skriver:

Det er helt legitimt at have det sådan. Jeg har selv haft følelsen, jeg har een veninde jeg har kendt i 22 år+ og følelsen af at kunne miste hende er helt ubærligt fordi jeg elsker og holder så utroligt meget af hende at min verden ville blive fuldstændig ruineret hvis hun forlod den. Så ja har da oplevet et par gange at jeg ikke var så god til at dele hende selvom vi sjældent ser hinanden eller kimer hinanden ned. Men vi ved vi har hinanden og kan tage alt op som var det igår vi sidst talte sammen og den kan nogen gange nive lidt, når hun omtaler andre søde kvinder i hendes liv  Har bemærket at jeg heller ikke så gerne omtaler andre veninder end hende jeg taler med af samme grund fordi de ikke skal føle sig anden bedst eller ikke nær så god veninde eller.. ja mangler lige en titel til det  Selvom det er pænt fjollet, så skal den veninde jeg taler med føle sig som den allervigtigste for mig lige nu og her hvor jeg har hende - hvis du kan følge mig? 

Det kan jeg 100% godt følge dig i.. Men jeg er ikke jaloux.

Anmeld

9. august 2012

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar! Kom gerne med flere

Anmeld

9. august 2012

MortilElias2010

Det kan jeg 100% godt følge dig i.. Men jeg er ikke jaloux.

Hvis jeg så hende oftere så tror jeg heller ikke der ville komme de små stik, så nej vil heller ikke betegne mig som jalOux hverken overfor mine veninder eller min ægtemand. Har ingen tendenser i den retning eller grund til at være det 

Anmeld

9. august 2012

Miss-86

MortilElias2010 skriver:

Hvis jeg så hende oftere så tror jeg heller ikke der ville komme de små stik, så nej vil heller ikke betegne mig som jalelleveren overfor mine veninder eller min ægtemand. Har ingen tendenser i den retning eller grund til at være det 

Nej, har jeg heller ikke

Anmeld

9. august 2012

MortilElias2010

Miss-86 skriver:

Nej, har jeg heller ikke

Hov fandt lige ud af at det slet ikke var til dig jeg skrev men til TS. Fik bare citeret forkert fra begyndelsen 

Anmeld

9. august 2012

Miss-86

MortilElias2010 skriver:

Hov fandt lige ud af at det slet ikke var til dig jeg skrev men til TS. Fik bare citeret forkert fra begyndelsen 

Haha, ja det tænkte jeg godt.. Men skrev bare tilbage alligevel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.