SU, barsel osv? Regler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

789 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. august 2012

SRP

Hej piger

Jeg er i dag 7+0 med termin omkring 27. marts. Jeg har afsluttet min BA på uni og skal nu læse kandidat i 2 år fra 1. september. Jeg når at afslutte første semester inden fødslen, men jeg har slet ikke kunne overskue at sætte mig ind i alle regler omkring barsel og SU osv. Hvordan er reglerne der? Er jeg berettiget til SU i min barselsperiode eller er det kun, hvis man stadig er aktiv på studiet? Hvor meget får man ekstra i SU? Håber nogle kan hjælpe med det overordnede.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2012

nusenjo88

når man er på su har man 12 fødselsklip som man kan bruhe som man vil i sin barsel. et klip svarer til en måneds su. så kan du jo selv bestemme om du vil holde seks mdr barsel og få udbetalt dobbelt su eller om du vil holde et år. det er lige hvad jeg ved omkring det.

ps. du skal ikke være srudieaktiv imens men på barsel

Anmeld

9. august 2012

Dinna88

når man er på su har man 12 fødselsklip som man kan bruhe som man vil i sin barsel. et klip svarer til en måneds su. så kan du jo selv bestemme om du vil holde seks mdr barsel og få udbetalt dobbelt su eller om du vil holde et år. det er lige hvad jeg ved omkring det.

ps. du skal ikke være srudieaktiv imens men på barsel

jeg har lige et spørgsmål

HVIS man så vælger at få nummer 2 under studie OGSÅ, er det så bare sur røv, og så må man leve på ingenting - eller hvordna fungerer det? Kan man vælge at gemme halvdelen så man kan tage 2x6 måneders barsel, eller?

Anmeld

9. august 2012

FamilenStorm

Dinna88 skriver:

HVIS man så vælger at få nummer 2 under studie OGSÅ, er det så bare sur røv, og så må man leve på ingenting - eller hvordna fungerer det? Kan man vælge at gemme halvdelen så man kan tage 2x6 måneders barsel, eller?

Uden at vide det helt 100% Så er jeg næsten overbevist om at skal du på barsel igen, får du 12 nye fødselklip...

GIk på studie med en der var på barsel 2 gange under hendes uddannelse.. Så tænker at man får 12 fødselsklip for hver barsel

Anmeld

9. august 2012

LilleChelle

Dinna88 skriver:

Du får tildelt 12 fødselsklip pr. barn. 

Anmeld

9. august 2012

Dinna88

FamilenStorm skriver:

Uden at vide det helt 100% Så er jeg næsten overbevist om at skal du på barsel igen, får du 12 nye fødselklip...

GIk på studie med en der var på barsel 2 gange under hendes uddannelse.. Så tænker at man får 12 fødselsklip for hver barsel

Aha, OKAY, godt! Det er jo en ret vigtig detalje

Anmeld

9. august 2012

Dinna88

LilleChelle skriver:

Du får tildelt 12 fødselsklip pr. barn. 

Super duper

Anmeld

9. august 2012

Bak

SRP skriver:

Hej piger

Jeg er i dag 7+0 med termin omkring 27. marts. Jeg har afsluttet min BA på uni og skal nu læse kandidat i 2 år fra 1. september. Jeg når at afslutte første semester inden fødslen, men jeg har slet ikke kunne overskue at sætte mig ind i alle regler omkring barsel og SU osv. Hvordan er reglerne der? Er jeg berettiget til SU i min barselsperiode eller er det kun, hvis man stadig er aktiv på studiet? Hvor meget får man ekstra i SU? Håber nogle kan hjælpe med det overordnede.

Hvis man nøjes med at holde semesterfri i stedet for orlov kan man få udbetalt alm. SU samtidig med, dvs få det udbetalt som "mixklip" som de kalder det. Så har man to klip udbetalt om måneden i 12 mdr. Det kræver selvfølgelig, at man har SU nok til resten af uddannelsen så man ikke ender med at mangle klip i sidste ende De har en god vejledning på SU's hjemmeside

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.