Eksperthjælp: 11 måneder, vuggestuen er opmærksom på øjenkontakt , bekymring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.551 visninger
0 svar
0 synes godt om
9. august 2012

Lisbeth Jess

"11 måneder, vuggestuen er opmærksom på øjenkontakt , bekymring?"

Kære Lisbeth.

Nu vil jeg gerne høre om du er enig med vores egen sundhedsplejerske udfra denne beskrivelse af vores dejlige dreng

Vi har startet ham i vuggestue d. 1 juli i år, han er fra d. 19-09-11.

Han er med motorisk og har altid været glad og udadvendt, ELSKER at kigge og lege med andre børn og voksne. Er meget nysgerrig og vil gerne opleve hele verden.

Han er begyndt at sige flere og flere pludreord der lyder som rigtige ord, og han går rundt med hjælp af at vi giver ham en finger at holde i. Han rejser sig selv op af alt han overhovedet kan finde han kan tage fat i, han kan godt finde ud af at tage fra når han vælter/falder med hænderne/armen.

Vores sundhedsplejerskes bekymring går på at når de nede i vuggestuen tager ham op fra gulvet eller skifter mellem hvem der holder ham at han så ikke søger øjenkontakt med den nye person. Han vender sig rundt og kigger udad på alt det andet der sker fremfor at kigge på den han sidder hos. Han har også at han kigger efter de andre hvis han i en periode sidder ved den samme person, og de kan så godt få hans øjenkontakt hvis de begynder at tale til ham/lege borte-tit-tit med ham.

Herhjemme har vi absolut intet problem med at få øjenkontakt med ham, han holder den også fast og søger den også selv når han har behov for os og nærvær. Der er heller ingen problemer når vi er afsted hos min familie eller når svigerfar er her, alle de mennesker han møder der tager han også øjenkontakt med og snakker og smiler til dem førend han går videre i sin leg med alt det andet der er omkring ham.

Så bør vi være så bekymrede som de nu er blevet i vuggestuen? hvor de nu snakker om at ville sætte en børnepsykolog til at overvåge ham hvis han indenfor den næste måneds tid ikke bliver "bedre" i at tage øjenkontakt til dem når de mener han skal.

Med venlig hilsen

Malian

Lisbeths svar

hej. Deter altid chokerende når nogen andre udtaler en bekymring om ens barn
For forædre har ofte en helt anden oplevelse af deres barn, end dem udefra.
Nu kender jeg ikke dit barn. Alligvel vil jeg sige. han e rlige startet i vuggestue, for 4-5 uger siden. Deter ferietid, der er mange nye at forholde sig til, så han skal have lidt tid.
Jeg tænker det er hans syn de er bekymret for. og det kan jo hurtigt blive checket hos en øjenlæge.
Sundhedsplejersken har vel lavet en boel test da han var 8 måneder, alligevel kan han have noget væske i ørerne som gør at hans hørelse måske ikke er helt så god.
Derfor inden i bliver alt for skræmte få checket hans ører hos en ørelæge.
Det næste i kan, er at være opmærksomme på om han reagerer, overfor jer, når han ser jer, uden lyd, tæt på og langt fra.
For det meste snakker vi jo alle når vi ser et lille barn så der kommer kontakt.
Få fat i din sun dhedsplejerske, så hun kan fortælle dig, lige præcist hvad det er de tænker, når de bliver bekymrede, visheden er bedre end uvisheden.
Få en tid hos din læge og lad ham/ hende lytte,, støtte og vejlede dig.

Til allersidst vil jeg sige til dig/jer. Deter altid godt at tage imod al den hjælp der er, alle vil jo gerne det bedste for at børn stortrives.
Han lyder som om han er en aktiv glad dejlig dreng.og deter helt sikkert gode tegn, alligvel kan der jo være en lille ting, som jeg har anført ovenfor.
Skriv igen hvis du har behov for mere uddybning.
Rigtig meget held og lykke med jeres søn, og hans trivsel.
Varme hilsner
Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.