Hun gider ikke besøge sit barnebarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

518 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. august 2012

Anonym trådstarter

Sagen er den at min mor altid forventer at vi kommer og besøger hende. Hun bor ca 120 km væk, halvanden time i bil - det samme i tog. 

Når vi har inviteret hende hjem til os, så har hun stortset altid en eller anden dårlig undskyldning for ikke at komme (ex. Hun er bagud med rengøring der hjemme) der går snildt op til 3 mdr mellem hun ser vores søn. Og hun forventer at vi altid kører hjem til hende. Og kan ikke forstå at vi ikke kommer på besøg noget oftere. 

Min kæreste er nu begyndt at nægte at ville køre dermed, hans forældre bor i samme by.

Ved godt jeg baRe kan sige til hende at vi ikke "gider" køre derned hele tiden, men hun vil jo åbenbart heller ikke komme ind til os. Hvad skal jeg gøre/sige?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2012

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

Sagen er den at min mor altid forventer at vi kommer og besøger hende. Hun bor ca 120 km væk, halvanden time i bil - det samme i tog. 

Når vi har inviteret hende hjem til os, så har hun stortset altid en eller anden dårlig undskyldning for ikke at komme (ex. Hun er bagud med rengøring der hjemme) der går snildt op til 3 mdr mellem hun ser vores søn. Og hun forventer at vi altid kører hjem til hende. Og kan ikke forstå at vi ikke kommer på besøg noget oftere. 

Min kæreste er nu begyndt at nægte at ville køre dermed, hans forældre bor i samme by.

Ved godt jeg baRe kan sige til hende at vi ikke "gider" køre derned hele tiden, men hun vil jo åbenbart heller ikke komme ind til os. Hvad skal jeg gøre/sige?

Fortæl hende hvordan du har det med det ? Spørg om hun overhovedet er interreseret i at se jer ? 

Anmeld

9. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
LevisMor skriver:

Fortæl hende hvordan du har det med det ? Spørg om hun overhovedet er interreseret i at se jer ? 

Enig her...

Anmeld

9. august 2012

Anonym trådstarter

LevisMor skriver:

Det er hun jo, HVIS det bliver hos hende! 

F.eks. igår smsede jeg med hende, hvor hun skrev; Jeg håber at I snart kommer en tur herned. Hvor jeg så skrev, du må også gerne komme og besøge os. Og hun svarede; Vi finder på noget snart. 

Hun har sammenlagt besøgt os her, på 2 år, 3 gange.

Anmeld

9. august 2012

Anonym trådstarter

Omsorgsgiver skriver:

Enig her...

Det er hun jo, HVIS det bliver hos hende! 

F.eks. igår smsede jeg med hende, hvor hun skrev; Jeg håber at I snart kommer en tur herned. Hvor jeg så skrev, du må også gerne komme og besøge os. Og hun svarede; Vi finder på noget snart. 

Hun har sammenlagt besøgt os her, på 2 år, 3 gange.

Anmeld

9. august 2012

Nemesis

Har hun måske et problem med at køre i tog/bil??

Hvad hvis det er fødselsdag/jul eller andet kommer hun så?

Synes du skal invitere hende og hvis hun kommer med en undskyldning om rengøring eller andet så spørg direkte om det virkelig ikke kan vente eller om det er vigtigere end at se sit barnebarn!

Skab en situation hvor du kan brige emnet på banen så i kan få snakket om det. måske der er noget bagvedliggende som hun ikke har fortalt.

:-) Sisse

Anmeld

9. august 2012

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Har hun måske et problem med at køre i tog/bil??

Hvad hvis det er fødselsdag/jul eller andet kommer hun så?

Synes du skal invitere hende og hvis hun kommer med en undskyldning om rengøring eller andet så spørg direkte om det virkelig ikke kan vente eller om det er vigtigere end at se sit barnebarn!

Skab en situation hvor du kan brige emnet på banen så i kan få snakket om det. måske der er noget bagvedliggende som hun ikke har fortalt.

:-) Sisse

Hendes eneste problem er at hendes katte ikke kan være "alene hjemme" i x antal timer. Eller det mener hun ikke at de kan. 

Men ja, du har ret, må bringe det på banen, og så høre om dét er vigtigere end at se sit barnebarn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.