Cris skriver:
Hej! Bare en lille ting om "papvin". Jeg ved ikke i USA, men i Europa var der aldrig så popular fordi i 70'er og 80'er blev brugt til kun dårlig vin. I Sydeuropa vi bruger meget vin til madlavning og det er syndt at bruge en formue bare for der skal være lidt i sovsen til hverdag. Min mor putter ALTID hvidvin i alle souce. Så hun har altid købt papvin. Unge mennesker uden så mange penge plejer også at købe billig papvin og blande det med cola til student fester. Papvinen som blev eksportere var den slags og den har fået hurtigt dårlig rygt. Men i 90'er begyndte også fabrikanter til bedre vin at bruge tetrapack. Det er nemt at transportere og derfor billigere til sidst. Og der er mange udmærke vin som er pakket i tetra og er en super løsning til at samle dem i skabet, til picnik eller elle de der ting (den slags vin skal ikke lageres, så egentlig du behøver ikke en rigtig flaske. Hvis du køber en vin som ville koste i DK måske 500 eller 800kr så kommer den i flaske, for den kan ligge derhjemme i lang tid og stadig blive lagreret, hvis I forstå, hvad jeg mener) Men vin under 300kr kan sagtens komme i pap, den skal ikke ligge og blive bedre, den skal bare drikkes. Det er bare en meget stor tradition med at sælge vin i flaske, men producenter ville så gerne bruge pap pga transport. Men fulstandig den samme vin.
Og oliven olie, hvad kan jeg sige... Men min spansk baggrund er der altid en god oliven olie i køkkenet. Men jeg er også blevet meget glad for koldt presset raps olie. Den er faktisk også meget sund og giver også en god smag til salat eller også souce :-)
ja, det har du da helt ret i. der findes garanteret rigtig gode laekre vine i pap. nu taenkte jeg lidt paa de der billige bidske 80' og 90'erer vine amnge serverede fra saadan en papkasse til store fester. de smagte ikke saa godt yurk
Anmeld