brev til svigermor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.238 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. august 2012

Kay

min svigermor har været så sød at ville passe vores hund når jeg skal føde... og det skal foregå her hjemme, da vi har en lidt speciel hund...

vores hund har angst, og for piller for det, og på grund af de piller får hun nogle gange dårlig mave så hun får også speciel fodder... der bliver målt af hver dag...

det er første gang hun skal passes i længere tid... da vi normalt altid har hende med... og ikke har været på ferie imens vi har haft hende...

nå men til sagen!!! svigermor skal jo så passe og derfor give piller og mad... og derfor ville jeg skrive et brev til hende og hænge på køleren hvor der stod hvilke piller hvornår og med maden og det...

og så tænkte jeg at jeg også ville skrive at hun bare kunne tage mad og drikke fra skabe og køleren... da jeg ved hun ikke af sig selv bare roder i ting eller gør noget... da hun ikke vil krænke vores privat liv...

og så tænker jeg... kan man tillade sig at skrive at hun gerne må "lige hvad hun vil" altså støvsuge eller spille computer eller se film eller rydde op... for jeg ved at ellers vil hun bare sede og kigge tv hele dagen og kede sig med det... og det er jo synd... og samtidig ved jeg jo ik hvordan her ser ud når jeg går i fødsle... lige nu er der fx. en opvasker der skal tømmes og noget der skal fyldes i....

men kan man skrive sådan noget uden det lydder som om vi kræver at komme hjem til et kleenet hjem?? for det er jo ik sådan det skal forstås... ved min svigermor godt kan li at ordne ting... men vil ik gøre det uden at få lov...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2012

crille

Gør så du føler dig hjemme, er vel en meget god sætning. I er jo uden tvivl meget taknemmelige for hendes hjælp og ønsker bare at hun skal have den bedste tid hun kan, mens hun er der. Så kan man skrive at man godt ved at der måske ikke er helt rent og føler hun sig bedre tilpas, må hun endelig tage fat, ligesom hun er velkommen til at gå i skabe efter mad, drikke eller hvad hun ellers har brug for. 

Anmeld

9. august 2012

Troldemommi

Hvis det var mig så ville jeg kun skrive de ting ned som er vigtige dvs med mad og medicin, de andre ting ville jeg snakke med hende om personligt, det er så let at misforstå det skrevne ord.

Held og lykke med fødslen :-)

Monica

Anmeld

9. august 2012

Nemesis

Et lille forslag som vi selv bruger, nemlig at veje foderet af og putte i pose til hver dag, således at din svigermor egentlig bare skal åbne en ny pose og hælde op.

resten ville jeg snakke med hende om. simpelthen fortælle hende at når hun er der, skal hun føle sig hjemme og derfor gøre helt som hun gerne vil. Tage hvad hun vil fra skabe/skuffer/fryser og ikke føle at hun overskrider nogen grænse ved at gøre det.

Måske hun så selv spørger ind til noget som HUN måske går og tænker på.

Har hun selv opvasker?? hvis ikke skal hun måske have en instruktion i den. Her vaskede farmor op i hånden de første gange fordi hun ikke vidste hvordan man betjente sådan en :-D

:-) Sisse

Anmeld

9. august 2012

Kay

crille skriver:

Gør så du føler dig hjemme, er vel en meget god sætning. I er jo uden tvivl meget taknemmelige for hendes hjælp og ønsker bare at hun skal have den bedste tid hun kan, mens hun er der. Så kan man skrive at man godt ved at der måske ikke er helt rent og føler hun sig bedre tilpas, må hun endelig tage fat, ligesom hun er velkommen til at gå i skabe efter mad, drikke eller hvad hun ellers har brug for. 

ja det var en god måde at skrive det på

Anmeld

9. august 2012

Kay

Monica P skriver:

Hvis det var mig så ville jeg kun skrive de ting ned som er vigtige dvs med mad og medicin, de andre ting ville jeg snakke med hende om personligt, det er så let at misforstå det skrevne ord.

Held og lykke med fødslen :-)

Monica

ja... men ved bare ik hvordan jeg skal sige det... er ik den bedste til at snakke med min sviger... vi misforstår meget tit hinanden... fordi vi er meget forskellige...

Anmeld

9. august 2012

Kay

Nemesis skriver:

Et lille forslag som vi selv bruger, nemlig at veje foderet af og putte i pose til hver dag, således at din svigermor egentlig bare skal åbne en ny pose og hælde op.

resten ville jeg snakke med hende om. simpelthen fortælle hende at når hun er der, skal hun føle sig hjemme og derfor gøre helt som hun gerne vil. Tage hvad hun vil fra skabe/skuffer/fryser og ikke føle at hun overskrider nogen grænse ved at gøre det.

Måske hun så selv spørger ind til noget som HUN måske går og tænker på.

Har hun selv opvasker?? hvis ikke skal hun måske have en instruktion i den. Her vaskede farmor op i hånden de første gange fordi hun ikke vidste hvordan man betjente sådan en :-D

:-) Sisse

ja opvakser kender hun så der er ik noget problem... men ja... den med at veje mad af er nok en ret god ide... og så bare skrive en seddel med beskrivelse af medicinen... god ide

Anmeld

9. august 2012

Team Putte

Kay skriver:

ja... men ved bare ik hvordan jeg skal sige det... er ik den bedste til at snakke med min sviger... vi misforstår meget tit hinanden... fordi vi er meget forskellige...

Hvad med at få manden til at sige det til hende så? Så undgår i misforståelserne og han skal jo bare sige noget ala "Når du nu passer hunden tager du bare mad i køleren eller skabene hvis du bliver sulten.. Har du lyst til at se en film har vi film her og her og skulle du få lyst til at støvsuge står støvsugeren her.. Du skal bare opføre dig som om du er hjemme Hunden skal have piller sådan og sådan og vi har afmålt maden så den skal bare have en pose sådan og sådan"

Og så måske have købt en lille ting til hende som tak for hjælpen.. Det kan være svært med blomster for man ved jo ik hvornår det hele går løs, men måske en lysestage eller lign. og så sætte brevet på køkkenbordet sammen med gaven Det er iøvrigt meget svært at tage ting negativt hvis man får gaver samtidig, så det er en god måde at gøre det på hvis du vælger det skrevne ord

Anmeld

9. august 2012

Kay

Team Putte skriver:

Hvad med at få manden til at sige det til hende så? Så undgår i misforståelserne og han skal jo bare sige noget ala "Når du nu passer hunden tager du bare mad i køleren eller skabene hvis du bliver sulten.. Har du lyst til at se en film har vi film her og her og skulle du få lyst til at støvsuge står støvsugeren her.. Du skal bare opføre dig som om du er hjemme Hunden skal have piller sådan og sådan og vi har afmålt maden så den skal bare have en pose sådan og sådan"

Og så måske have købt en lille ting til hende som tak for hjælpen.. Det kan være svært med blomster for man ved jo ik hvornår det hele går løs, men måske en lysestage eller lign. og så sætte brevet på køkkenbordet sammen med gaven Det er iøvrigt meget svært at tage ting negativt hvis man får gaver samtidig, så det er en god måde at gøre det på hvis du vælger det skrevne ord

rigtig nok og god ide med gaven snakker lige med manden om det når han kommer hjem om lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.