Mormor som vores dagplejer.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2012

Mor til L&S

Louise2 skriver:

Min datter på 8 måneder skal ud i den store verden d. 1. September. Vi vil gerne have hende i vuggestue, men der er desværre ikke plads endnu, så hun skal i dagpleje indtil der er plads. Min mor er dagplejer og hun har en ledig plads d. 1. September og har sagt, at hun gerne vl have min datter ind.

Så kom med din mening, - er det er en god ide, fordele og ulemper. Jeg er selv meget i tvivl. Det ville være rigtig nemt for mig at aflevere/hente børnene, da storebror går i børnehaven, der ligger på samme vej. Og det vil kun være indtil der er en ledig plads i vg, men der kan godt gå et halvt år...

Skal vi vælge en anden dagplejer? Er der nogen der har erfaringer omkring det?

Jeg håber der er nogen der vil hjælpe mig

Her er mormor også dagplejer og vi har valgt at hun ikke skulle passes ved mormor, da vi sys der skal være forskel på at være hos mormor og være i dagpleje, MEN når det kun er for en periode ville jeg helt klart vælge mormor, så hun ikk skal et nyt sted hen 2 gange

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2012

Nemesis

Når det er en begrænset periode og i begge ved det er det, så er det da en perfekt start for din datter.

Hvis nu din mor gik hjemme på efterløn og tilbød at passe indtil i fik plads ville du så tøve??

Her får hun en stille og rolig start, det er nemt for dig og 6 mdr. giver rigtig meget til når hun senere starter i vs.

Jeg har selv passet min niece i en kort overgang indtil hun fik tilbudt vs.

På denne måde slipper du for at din datter skal lære en af kende..køres ind for derefter at skifte. Hun vil helt sikkert ikke opfatte et skift efter at være i dp hos mormor på samme bratte måde.

Det er i mine øjne ren win-win

:-) Sisse

Anmeld

9. august 2012

Louise2

Min mor har altid ageret professionel overfor min niece, men hende har hun jo selvfølgelig ikke haft på fuldtid, men blot i gæstedagpleje...

Ang glæden ved at have et barnebarn, bliver den måske lidt ridset, når hun har hende fuldtids, men det er jo kun for en periode.

Jeg synes det er svært... Dejligt i vil hjælpe

Anmeld

9. august 2012

Lou87

Min datter går i dp hos sin mormor og jeg har ikke fortrudt overhovedet.
Hun får et nej lige såvel som de andre og bliver ikke behandlet anderledes. Det ved min mor også godt jeg selv ønsker.

Så hun blir der indtil bh

Og hvis det kun er for en kort stund ville jeg klart tage din mor for en mild start. Ville næsten være synd at hun sku lære og kende en anden fremmed for så kort en stund.

Anmeld

9. august 2012

Mother-love

Jeg synes det er en super løsning. Jeg og min lillebror var i dagpleje ved min mor da ci var små. Så du må godt have dit barn der. Min mor havde tre andre bærn udover os. En på min alder og en på min lillebrors alder de var søskende og så en helt lille dreng. Det gik rigtig fint. Og min mor gjorde ikke forskel. Jeg synes det er en bedre løsning end hvis dit barn skulle ud til en hel anden. For dit barn ville have lidt trygge omgivelser og få en lille forsmag inden det skal i vs. Jrg synes det ville være en bedre løsning end hvis hun skulle ud et andet sted og så tages derfra når der er en vs plads. For hun ville ikke mærke det på samme måde som hvis hun bar ved en helt anden person. Så jeg ville klart gå efter at få barnet ind hos din mor.

Anmeld

9. august 2012

Ditte-3

Mener ik man må passe sine børnebørn kun i gestepleje a frygt for forskel mellem dem og de andre børn . Min mor er dp og skulle ha passed min datter i 3 mdr enden børnehave og ville ik ha hin til inu en drammes så søgte om at få min mor og det fik jeg s men kun fordi det var en kort pereode

Anmeld

9. august 2012

Louise2

Update:
Der er ingen regler, der siger, at man ikke må passe egne børnebørn, men det er en vurdering dagplejepædagogen skal foretage.

Og jeg har snakket med pladsanvisningen og har ønsket plads hos mormor Så må vi se om det er ok Det er jo kun et begrænset periode....

Tak for alle tilbagemeldinger, de har virkelig hjulpet!

Anmeld

9. august 2012

Pige2009

Louise2 skriver:

Min datter på 8 måneder skal ud i den store verden d. 1. September. Vi vil gerne have hende i vuggestue, men der er desværre ikke plads endnu, så hun skal i dagpleje indtil der er plads. Min mor er dagplejer og hun har en ledig plads d. 1. September og har sagt, at hun gerne vl have min datter ind.

Så kom med din mening, - er det er en god ide, fordele og ulemper. Jeg er selv meget i tvivl. Det ville være rigtig nemt for mig at aflevere/hente børnene, da storebror går i børnehaven, der ligger på samme vej. Og det vil kun være indtil der er en ledig plads i vg, men der kan godt gå et halvt år...

Jeg synes, I skal vælge mormor, når det er for så kort en periode. Ellers vil det være synd at skulle køre ind først et sted og så et andet efterfølgende

Anmeld

9. august 2012

foto på lærred

Louise2 skriver:

Vores private dp havde sit barnebarn hos sig. Der var aldrig nogle problemer overhoved og jeg tænkte altid hvor vindunderligt det måtte være for dem begge (farmor og barn) at de fik et endnu tættere forhold ved at være sammen dagligt i så mange år. Jeg ville ikke tøve med det, når du har et fint forhold til din mor

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager, invitationer til dåb, wallstickers til børneværelset.

Anmeld

9. august 2012

tarkoflen

Jeg var i gæstedagpleje hos min bedstemor og mine forældre valgte aktivt, at jeg ikke skulle være der fuld tid, fordi det var vigtigt for dem, at det blev ved med at være noget specielt at komme hos bedste og bedstefar men når det kun er for en periode, så ville jeg nok overveje det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.