væske i øret.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.416 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. august 2012

SaNiNa

Naia har fået væske i det ene øreog lægevagten sagde vi skulle bruge saltvandsdråber, men skal de så i næsen eller øret?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2012

Ka+Ma=Be

SaNiNa skriver:

Naia har fået væske i det ene øreog lægevagten sagde vi skulle bruge saltvandsdråber, men skal de så i næsen eller øret?

Jeg tror det er næsen du skal dryppe  At dryppe ørene ville kun give mening, hvis det var ørevoks og andet skidt der var tale om. 

Når du skriver væske i ørene, er der væske i mellemøret, og så vil det ikke umiddelbart give meget mening at dryppe i selve øret. 

Men øre og næse er forbundet, så jeg går ud fra man via næsen trækker vandet tilbage i kroppen.

Ellers må vi lige få sygeplejerskerne på banen!

Anmeld

9. august 2012

Ka+Ma=Be

Jeg fandt lige denne sætning på sundhedsguiden:

" Næsedråber gives for at få slimhinden i det eustakiske rør til at trække sig sammen, således, at der atter kan komme naturligt afløb fra mellemøret."

Så ja, det er næsen

Anmeld

10. august 2012

SaNiNa

Ka+Ma=Be skriver:

" Næsedråber gives for at få slimhinden i det eustakiske rør til at trække sig sammen, således, at der atter kan komme naturligt afløb fra mellemøret."

Så ja, det er næsen

Vi fandt ud af vi skulle komme det i øret da det er væske på høret.

Det sammen sagde vores sp.

og det løber fint med snot især efter vi er begyndt at dryppe med saltvand.

Anmeld

10. august 2012

RiUL

Ka+Ma=Be skriver:

Så ja, det er næsen

Ja, det er da i næsen man skal dryppe med saltvand, for at få det der slim(snot) til at løbe, da det er det der skaber tryk (og væske) i ml.øret.

Har vi i hvert fald fået at vide op til flere gange af vores læge Masser af saltvandsdråber i næsen! Har aldrig hørt om at dryppe det i øret, det lyder da lidt ubehageligt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.