Andre med pladsproblemer der har en god ide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.481 visninger
14 svar
0 synes godt om
8. august 2012

Fru Hansen

Vi har et meget lille køkken hvor vi har et spisebord som passer fint til hverdag. Og så har vi en spisestue hvor vi til hverdag har tørrestativ og et spisebord stående.
På spisebordet ligger som regel bare en masse rod. De bruges ikke i hverdagen.
Hver gang vi har gæster skal spisebordet skal ryddes og tørrestativet pakkes væk. Når spise bordet ikke bruges flytter vi det ti lsiden for at få plads til tørrestativet.

Det er et konstant rykken rund på møblerne og det fungerer ikke.
Jer der har lidt plads hvordan får i det til at fungere?
Min mand overvejer at smide vores spisebord ud og så ersattte det   med et klapbord vi kan hive frem når der er gæster. Men der er altså ikke nær så lækkert som at sidde ved et rigtigt bord efter min mening.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2012

Miss-86

Fru Hansen skriver:

Vi har et meget lille køkken hvor vi har et spisebord som passer fint til hverdag. Og så har vi en spisestue hvor vi til hverdag har tørrestativ og et spisebord stående.
Hver gang vi har gæster skal spisebordet skal ryddes og tørrestativet pakkes væk. Når spise bordet ikke bruges flytter vi det ti lsiden for at få plads til tørrestativet.

Min mand overvejer at smide vores spisebord ud og så ersattte det   med et klapbord vi kan hive frem når der er gæster. Men der er altså ikke nær så lækkert som at sidde ved et rigtigt bord efter min mening.

Puuh, det lyder ikke lige så let at lave om på

Anmeld

16. august 2012

Fru Hansen

Miss-86 skriver:

Puuh, det lyder ikke lige så let at lave om på

Nej vel

Det er noget værre rod. Men jeg håbede at der var nogle kreative sjæle herinde der havde en løsning.

Anmeld

16. august 2012

EnGodMor

Fru Hansen skriver:

Har i ikke et skur til tørrestativet???

eller evt lave noget overdækker udenfor til og stille det der?

Anmeld

16. august 2012

Fru Hansen

engodmor skriver:

Har i ikke et skur til tørrestativet???

eller evt lave noget overdækker udenfor til og stille det der?

Det var en god ide. Men vi har desværre ikke noget overdækket udenfor. Ogvi  tørrer tøjet på  stativ hele året så har brug for et sted med varme om vinteren. Men jeg vil da lige se om ikke der kunne laves noget henne omkring fyret. Der er jo varmt om vinteren.

Tak for inspirationen

Anmeld

16. august 2012

EnGodMor

eller kunne i jo hænge tre -fire kroge fra væg til væg, så i kunne ha tøjet og hænge der, i stedet for og ha et tørrestativ som fylder

Ude på min overdækket teresse, har jeg fået lavet det sådan at der sider en krog i to stolper over for hinanden, og så sider der sådan to dimser ( de der som os sider på en hundesnor) i hver ende af snoren, så jeg kan sætte dem op når jeg skal bruge den, og tage den ned igen når jeg ikke bruger den

Blev det for indviklet?

Anmeld

16. august 2012

kristinaS

Fru Hansen skriver:

Det lyder som et stort tørrestativ?

Hvad med en tur i Ikea. De har et der passer i brusekabine, med 2x4 vinger i højden, og tror også det kan deles så det kun fylder halvt. Svært at forklare...et lignende har jeg, inden jeg fik mit fantastiske tørrestativ i haven, haft stående udealle dage, og ind om natten. Det duftede friskt og var tørt næste morgen. Jeg har heller ikke overdækket...kræver selvfølgelig man kan finde et sted op af hus, hvor det som regel ikke regner.

ikea har også en tørresnor jeg er blevet vældig glad for. Det er en dåse, der hænges på væggen og et beslag på modsatte væg, hvor men trækker en snor fra og til. Når det ikke er i brug, kan snoren køres ind, og kun dåsen og beslag ses. Det koster kun 35 kr. Ville nok hænge det i badeværelse, eller bedre bryggers, så ikke lige om du har et sådant?.
Ja jeg elsker altså bare Ikea

Og så ville jeg da rydde op på spisebord, hvis "rodet" alligevel ikke bruges.... og vola' så har du da en fin spisestue I måske vil bruge i dagligdagen også

Anmeld

16. august 2012

twinny

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/10116887/

Det her har vi. og er super glade for det. Det kan jo bare stå bag tørrestativet også når i spiser fjerne i bare lige tøjet.

Anmeld

16. august 2012

Kofoed.

twinny skriver:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/10116887/

Det her har vi. og er super glade for det. Det kan jo bare stå bag tørrestativet også når i spiser fjerne i bare lige tøjet.

Skulle lige det at forslå det. Ps jysk har dem også

Anmeld

16. august 2012

twinny

Kofoed. skriver:

Skulle lige det at forslå det. Ps jysk har dem også

hehe. okay vidste jeg ikke.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.