Anbefal et termometer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2012

Kay

jeg har købt et baby rektal med bøjelig spids på apoteket...

men vil også fraråde sutte termometer... har endnu ik oplevet/hørt om et der var pricist... det vi har på arbejdet kan du  putte i munden på samme barn 10 gange lige efter hinanden og det viser alt fra 36 - 40 på de ti gange

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2012

Masig

LR85 skriver:

ved du hvad.

Det er virkelig ikke nødvendigt.

termometeret skal 1-2 cm op, og endetarmen bøjer ikke det første stykke, og når det gør, er det ikke meget.

Det er en 'luksus' ting hvis det er bøjeligt.

men det i føtex er nu bøjeligt og billigt og hurtigt.

Okay... Tror bare jeg ville være bange for at komme til at skade ham uden et bøjeligt... Men kan da godt være du har ret, man vil jo bare gerne være så forsigtig som muligt...

Anmeld

8. august 2012

LR85

Masig skriver:

Okay... Tror bare jeg ville være bange for at komme til at skade ham uden et bøjeligt... Men kan da godt være du har ret, man vil jo bare gerne være så forsigtig som muligt...

ja selvfølgelig.

Men det er jo hverken en spids eller for-stor genstand.

Det kan virkelig ikke skade, med mindre du tager den 10 cm op og presser hårdt til og sådan.

Lidt creme på (du kan bruge alt slags creme), og så ca 2 cm op... det er så smertefrit og forsigtigt du overhoved kan gøre det.

og den bedste måde a tage temperatur på.

Jeg arbejder professionelt indefor sygehusvæsenet, derfor jeg har meget erfaring med temperaturmålinger

Anmeld

9. august 2012

Masig

LR85 skriver:

ja selvfølgelig.

Men det er jo hverken en spids eller for-stor genstand.

Det kan virkelig ikke skade, med mindre du tager den 10 cm op og presser hårdt til og sådan.

Lidt creme på (du kan bruge alt slags creme), og så ca 2 cm op... det er så smertefrit og forsigtigt du overhoved kan gøre det.

og den bedste måde a tage temperatur på.

Jeg arbejder professionelt indefor sygehusvæsenet, derfor jeg har meget erfaring med temperaturmålinger

Ok, ja så burde du jo vide hvad du taler om

Men fint så vil jeg da bare nøjes med det vi har i første omgang... Har ikke haaft brug for det endnu, men det var bare så jeg var sikker på at have et hvis jeg fik brug for det...

Anmeld

9. august 2012

LR85

Masig skriver:

Ok, ja så burde du jo vide hvad du taler om

Men fint så vil jeg da bare nøjes med det vi har i første omgang... Har ikke haaft brug for det endnu, men det var bare så jeg var sikker på at have et hvis jeg fik brug for det...

ellers kan du jo altid købe et i føtex når du kommer forbi. Det koster vist ikke mere end 50 kr eller deromkring

Anmeld

9. august 2012

MajseMaja

Masig skriver:

Hvilket termometer ville I anbefale til en baby?

Jeg købte et sæt fra philips med almindeligt termometer og suttetermometer. Jeg vil også afvise suttetermoter, det viser ikke præcist, men det almindelige, altså til endetarmen er rigtig godt og viser temperaturen rigtig hurtigt. Vi startede med at have et fra Pigeon, det tog bare 100 år før den viste temperaturen.. Så gå hellere et der hurtigt kan indikere temperaturen..

Anmeld

9. august 2012

Masig

LR85 skriver:

ellers kan du jo altid købe et i føtex når du kommer forbi. Det koster vist ikke mere end 50 kr eller deromkring

det er jo det

Anmeld

9. august 2012

Masig

MajseMaja skriver:

Jeg købte et sæt fra philips med almindeligt termometer og suttetermometer. Jeg vil også afvise suttetermoter, det viser ikke præcist, men det almindelige, altså til endetarmen er rigtig godt og viser temperaturen rigtig hurtigt. Vi startede med at have et fra Pigeon, det tog bare 100 år før den viste temperaturen.. Så gå hellere et der hurtigt kan indikere temperaturen..

Ja det er klart.. Tror jeg vil prøve det vi har når/hvis jeg får brug for det, og så må jeg jo se hvordan det går...

Anmeld

9. august 2012

Masig

Kay skriver:

jeg har købt et baby rektal med bøjelig spids på apoteket...

men vil også fraråde sutte termometer... har endnu ik oplevet/hørt om et der var pricist... det vi har på arbejdet kan du  putte i munden på samme barn 10 gange lige efter hinanden og det viser alt fra 36 - 40 på de ti gange

Det er da lidt plat med det der sutte termometer... Det kan man jo ikke bruge til noget så, utroligt det overhovedet må sælges når det viser så forkert...

Anmeld

9. august 2012

Kay

Masig skriver:

Det er da lidt plat med det der sutte termometer... Det kan man jo ikke bruge til noget så, utroligt det overhovedet må sælges når det viser så forkert...

ja det undre jeg mig også over...

der er jo også øre termometer... der skal man bare ligge 0,5 til når man tager temperaturen... så det er en mulighed... tænker bare det er svært med de helt små

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.