Giftes inden barn? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

411 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. august 2012

kathrineskov

Jeg vil gerne giftes, og er gravid.

Skal man giftes inden man før barnet, eller er det lige meget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2012

MorDk

Det er op til jer selv...

Der er mange der lever sammen som ikke er gift og har op til flere børn *S* Men hvad tænker du på?

Anmeld

8. august 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
kathrineskov skriver:

Det er vel op til en selv

Jeg personligt vil vente til baby er kommet og når amningen er overstået. Jeg vil også have lov til et glas hvidvin eller 2 på min bryllupsdag

Anmeld

8. august 2012

kathrineskov

MorDk skriver:

Det er op til jer selv...

Der er mange der lever sammen som ikke er gift og har op til flere børn *S* Men hvad tænker du på?

Nogen mener man skal giftes inden man får børn

Anmeld

8. august 2012

Maja_4000

Vi er ikke gift og har et barn på 1½ år .. Dog vil jeg gerne giftes - Eller i det mindste have ring på Hehe

Men det er jo meget forskelligt hvilken holdning man har til det .. Min farmor (som er ret kristen ) tilbød f.eks. at betale noget af vores bryllup hvis vi ville giftes .. Det tilbød hun et par uger efter hun havde fået af vide at hun skulle være oldemor Så for hende var det jo helt sikkert forkert , at vi ikke var/er gift

Anmeld

8. august 2012

MarieMor

Grunden til at der er mange der synes bør giftes inden man får børn er gerne af rent praktiske årsager .. 

Kan ikke lige huske reglerne præcist ,  men der er altså noget med hvis en af jer dør , alt hvad den person ejer i form af bolig , bil osv arver jeres barn , har i så noget fælles står du vidst og skal betale alt dette ud til dit barn .. Hvis i derimod er gift er det ægtefællen der arver og man er på den måde mere økonomisk sikret ...

Anmeld

8. august 2012

gædde/gitte

kathrineskov skriver:

KOM I GANG !  

der er også skattefordele  og man slipper vist for lidt papirarbejde også...

Anmeld

8. august 2012

gædde/gitte

MarieMor skriver:

Grunden til at der er mange der synes bør giftes inden man får børn er gerne af rent praktiske årsager .. 

Kan ikke lige huske reglerne præcist ,  men der er altså noget med hvis en af jer dør , alt hvad den person ejer i form af bolig , bil osv arver jeres barn , har i så noget fælles står du vidst og skal betale alt dette ud til dit barn .. Hvis i derimod er gift er det ægtefællen der arver og man er på den måde mere økonomisk sikret ...

korrekt.... man kan ende med at skulle sælge sit hjem, fordi barnet skal arve... og boet skal jo gøres op ....

Anmeld

8. august 2012

Clisolka

kathrineskov skriver:

Det er jo helt op til jer selv  Selv ville jeg også gerne have været gift inden jeg blev mor - havde jeg en drøm om, men sådan gik det ikke  Jeg bor sammen med min kæreste, som er far til Isabella, og som det ser ud pt., så skal vi ikke giftes 

Anmeld

8. august 2012

come2

kathrineskov skriver:

mine forældre blev ikke gift, trods de var sammen i 25 år.

Man skal da ikke gifte sig fordi andre mener det, men fordi man har lyst og det passer ind i ens liv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.