Tegn på snarlig fødsel? Erfaringer søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

856 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. august 2012

Anonym trådstarter

Kære alle

Jeg har bare lige brug for lidt kyndig ekspertise i forbindelse med tegn på snarlig fødsel. Jeg er i uge 37 og har i dag oplevet sådan nogle stikkende smerter ned i benene i begge sider. Jeg fik at vide af en bekendt den anden dag, at det ser ud som om min mave er sunket, så jeg satser på, at lillemanden har gjort sig parat til at komme ud til os

Siden i eftermiddags har der været enormt heftig og næsten uafbrudt aktivitet i min mave - det er helt vildt som han rumsterer derinde. Han har hele tiden været meget aktiv, og jeg har siden uge 22 mærket han mange gange dagligt, men i dag har han altså sat rekord.

Mit spørgsmål er egentlig, om der er andre, der har oplevet de der smerter ned i benene, og om de eventuelt kan have noget at gøre med ,at fødslen er på vej? Det skal lige siges, at jeg slet ikke har haft smerter før. Har kunnet/kan mærke mine plukveer, men de er smertefri, så det her er helt nyt. Det kan heller ikke rigtig være veer, for jeg har ikke mærket dem i nogle timer nu, og da de var der, var der kun ca et minut imellem, og i så fald ville jeg jo nok have født nu, hvis det var veer

Håber nogen kan komme med lidt erfaringer. Ved jo godt, at jeg som førstegangsfødende skal regne med, at der går noget tid endnu, men man er jo efterhånden ved at være ret spændt

til jer alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

Kamilla-m

Lyder mere som lidt bækkenløsning.
Og med hensyn til aktivitet så mine tre gravidteter, ved optakt til fødslen har der næsten ikke været aktivitet

Anmeld

7. august 2012

Missq4

Det kan også være at han er ved at stå fast hvis han ikke gør allerede 

Anmeld

8. august 2012

Anonym trådstarter

Tusind tak for svar begge to. Der er heller ikke sket mere, så det var nok bare fordi han ændrede stilling. Jeg har ikke mærket mere til smerterne i dag, så jeg må nok væbne mig med tålmodighed lidt endnu, selvom det er svært

Anmeld

8. august 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Kære alle

Jeg har bare lige brug for lidt kyndig ekspertise i forbindelse med tegn på snarlig fødsel. Jeg er i uge 37 og har i dag oplevet sådan nogle stikkende smerter ned i benene i begge sider. Jeg fik at vide af en bekendt den anden dag, at det ser ud som om min mave er sunket, så jeg satser på, at lillemanden har gjort sig parat til at komme ud til os

Siden i eftermiddags har der været enormt heftig og næsten uafbrudt aktivitet i min mave - det er helt vildt som han rumsterer derinde. Han har hele tiden været meget aktiv, og jeg har siden uge 22 mærket han mange gange dagligt, men i dag har han altså sat rekord.

Mit spørgsmål er egentlig, om der er andre, der har oplevet de der smerter ned i benene, og om de eventuelt kan have noget at gøre med ,at fødslen er på vej? Det skal lige siges, at jeg slet ikke har haft smerter før. Har kunnet/kan mærke mine plukveer, men de er smertefri, så det her er helt nyt. Det kan heller ikke rigtig være veer, for jeg har ikke mærket dem i nogle timer nu, og da de var der, var der kun ca et minut imellem, og i så fald ville jeg jo nok have født nu, hvis det var veer

Håber nogen kan komme med lidt erfaringer. Ved jo godt, at jeg som førstegangsfødende skal regne med, at der går noget tid endnu, men man er jo efterhånden ved at være ret spændt

til jer alle

Mit gæt: 

Han står klar, og han presser med sit hoved på nogle nerver hos dig, som lyner ned i dine ben. Det har jeg også oplevet.

I forhold til tegn på fødsel, så noter nærmere, om du har afgang af slimprop, tegnblødning, tynd mave, begyndende veer, influenza-symptomer...

Det med aktivitet op til fødsel er meget individuelt. Men aktivitet er = han trives. Så sæt pris på ethvert positivt tegn dernedefra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.