For tidlig født, og udenfor???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.909 visninger
15 svar
0 synes godt om
12. maj 2009

SpunkenJo

Hej med jer

Jeg har en dejlig dreng, født 32+1.

Han er nu 37+2, altså 5 uger gammel.
vægt 2408 gram
længde 46

Hva har I fået at vide mht. at være udenfor?

KH
Jo

p.s.: Vi er idag endeligt udskrevne, og det er bare FOR FEDT 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2009

cille22

Man plejer som finger regl at sige at de skal veje over 3000g før de må komme ud og sove...
Vores Silje var godt nok ikke født fortidligt, men hun var bare lille af natur 2700g og jeg fik afvide af sp at vi skulle vente til hun vejede noget mere...
Og tillykke med den lille, dejligt at i måtte komme hjem...

HIlsen cecilie og 3 skønne unger

Anmeld

12. maj 2009

SpunkenJo

Den med de 3 kilo har jeg osse fået at vide, men hvor er det frustrerende at have været ude at gå i det dejlige vejr, som idag, og når man såå kommer hjem med en snorkboblende baby, skal han vækkes, for at blive flyttet indenfor...... ÆV!!!!

Anmeld

12. maj 2009

Miamaja

SpunkenJo skriver:

Hej med jer

Jeg har en dejlig dreng, født 32+1.

Han er nu 37+2, altså 5 uger gammel.
vægt 2408 gram
længde 46

Hva har I fået at vide mht. at være udenfor?

KH
Jo

p.s.: Vi er idag endeligt udskrevne, og det er bare FOR FEDT 

dejligt i er udskrevet og tillykke med den lille

Anmeld

12. maj 2009

engel©

Har godt nok aldrig høre om den med de 3kg ... Men det er jo ikke det samme som det er forkert ...

Min datter kom lidt for tidligt - vejede små 2500g ... Vi kom hjem efter 2 uger og samme dag kom hun ud og sove ...

Alle mine børn - både vinter- og sommer-børn - er kommer ud at sove lige så snart vi er kommet hjem ...

Anmeld

12. maj 2009

Cris

Jeg har hørt, at indtil uge 38/39 så er de stadig "i maven". Det betyder, at de skal have det meget rolig, undgå for mange mennesker på besøg, ikke for meget udendørs og meget meget meget mor! Så meget du kan lade babien ligge på din mave hud mod hud og du kan bære ham rundt i en slynge. Det får det meget bedre. Der er allerede nogle undersøgelser, at for tidlige børn får det utrolig hurtigt bedre, når moren holder på den flere timer om dagen. Før var der forbudt at tage barnet og nu er sygehusene begyndt at tillade forældrene at holde på de små bitte babier i nogle timer om dagen så de har masser af fysisk kontakt.

Anmeld

12. maj 2009

SpunkenJo

Tak for hurtige svar

Jeg tror jeg laver en kombi, og taler med sundhedsplejersken om det på fredag.

Jeg tror at fra om to uger, når han er i uge 39, og over de 2500 gram, får han lov at være mere udenfor

- man blir bare sindsyg af, ikke selv at kunne bestemme på et område, hvor jeg ellers syns jeg godt selv kan bruge min sunde fornuft!!!! - Drengen har det jo godt!

/Jo

Anmeld

12. maj 2009

Mormilla

Jeg fik af vide at de må komme ud når de vejer 3000g.
Min søn var 1740g og 44cm. Vi

Anmeld

12. maj 2009

Mormilla

Jeg fik af vide at de må komme ud når de vejer 3000g.
Min søn var 1740g og 44cm. Vi ventede til han var de 3000g.

Anmeld

12. maj 2009

Livsmor

Hej,
Vi fik beskeden om at Liv(født 31+5 - 1520 g og 42 cm) skulle veje 3 kg, inden hun måtte være alt for meget ude. Ikke noget med at sove ude før 3 kg. Hun måtte komme ud, dog ikke handle i mylderet, og dække barnevognen med myggenet, så folk ikke kom for tæt på. Mvh Karina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.