Godkendte navne - man undres

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2012

Zafir

Altså et super populært navn, som jeg personligt syntes er helt vildt ubehageligt, er LOKE...
Jeg ved godt at det ikke er alle der er asatroende og det på den måde ikke som sådan betyder noget for folk, men uanset om man var kristen eller ej, ville man jo ikke kalde sit barn for JUDAS???

Men altså - jeg vil også skyde på at nogen af navnene ikke udtales på dansk, som nogen har sagt. Vi har jo heller ikke nogen udprægede danskere der hedder DONG fx... Men ham der vandt trampolin i OL hedder Dong Dong Men han var kineser. Hvis det var i Danmark ville det jo også være mega sjovt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2012

twinny

Zafir skriver:

Altså et super populært navn, som jeg personligt syntes er helt vildt ubehageligt, er LOKE...
Jeg ved godt at det ikke er alle der er asatroende og det på den måde ikke som sådan betyder noget for folk, men uanset om man var kristen eller ej, ville man jo ikke kalde sit barn for JUDAS???

Men altså - jeg vil også skyde på at nogen af navnene ikke udtales på dansk, som nogen har sagt. Vi har jo heller ikke nogen udprægede danskere der hedder DONG fx... Men ham der vandt trampolin i OL hedder Dong Dong Men han var kineser. Hvis det var i Danmark ville det jo også være mega sjovt.

Det grinte manden og jeg længe over.  

Der var også en kvinde igår der hed ding linlin. det var også morsomt.

TS: Folk er for underlige med de navne.  Lucky luck. muhahah.

Anmeld

8. august 2012

Lusi

tanja. skriver:

Vil så mene Sirius er noget mere "normalt", men ja alle har jo deres egen smag, men det kan os blive for fantasifuldt

Tak mener jeg nu også selv
Og ja man behøver sgu ik være alt for fantasifuld

Anmeld

8. august 2012

kirsti

twinny skriver:

Det grinte manden og jeg længe over.  

Der var også en kvinde igår der hed ding linlin. det var også morsomt.

TS: Folk er for underlige med de navne.  Lucky luck. muhahah.

Ja en ting er kulturprægede navne der har forskellig betydning på forskellige sprog, det har jeg ik noget problem med (men det lyder sjovt alligevel) men navne som lucky Luke, gandalph og frodo som folk giver børnene fordi de synes det er sjove/seje figurer der står jeg af!

Da Noah startede i bh gik der en pige der hed Noa Lys og hørte moren pædagogerne kun kaldte hende Noa så kom den prompte: hun hedder altså Noa LYS - ja ja bevares tænkte jeg bare

Anmeld

8. august 2012

twinny

kirsti skriver:

Ja en ting er kulturprægede navne der har forskellig betydning på forskellige sprog, det har jeg ik noget problem med (men det lyder sjovt alligevel) men navne som lucky Luke, gandalph og frodo som folk giver børnene fordi de synes det er sjove/seje figurer der står jeg af!

Da Noah startede i bh gik der en pige der hed Noa Lys og hørte moren pædagogerne kun kaldte hende Noa så kom den prompte: hun hedder altså Noa LYS - ja ja bevares tænkte jeg bare

der havde jeg også gloede lidt. noa LYS.

Anmeld

8. august 2012

FrkZier

tanja. skriver:

Se så lyder det os helt anderledes når man udtaler det sådan, hvorimod den Ninja jeg tænker på e de faaaarlige nogle

jeg havde de første mange år jeg kendte hende, stadig lidt svært ved at tage hendes navn seriøst, fordi jeg ikke ku få tankerne væk fra film-ninjaer :p

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.