Netto eller brutto i husleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.223 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. august 2012

Anonym trådstarter

Når man skal leje en bolig i et boligselskab, og der både står en netto husleje (ca. 1500) og en brutto husleje (ca. 2500), hvad er det så man skal betale om måneden i husleje? Og hvad er det andet beløb? Har aldrig kunne finde ud af det der netto og brutto.

Og det er ikke en bolig der skal købes, det er som sagt en lejebolig ved et boligselskab.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det må være brutto lige som os der har ejer bolig.

Anmeld

7. august 2012

Ina33

Jeg forstår slet ikke at der står både brutto og netto husleje ved en lejebolig.

Når det drejer sig om ejerbolig, så er netto huslejen jo efter rentefradraget.

Jeg har aldrig set det, og har ingen idé om hvorfor det står sådan...

Anmeld

7. august 2012

Anonym trådstarter

Jeg forstår det heller ikke selv, synes det er underligt.

Det er min kærestes far som skal leje en bolig (lille rækkehus) ved et boligselskab. Inde på boligportalen har de oplyst 1500 som husleje, men går man ind på den pågældende afdeling for boligselskabet og kigger på den boligtype (altså det rækkehus han skal leje), så står der:

Ant. rum

Netto Husleje

Brutto Husleje

Indskud

Kvm.

LMType

Markér

1

kr 1.572,00  *

kr 2.461,50  *

kr 4.920,00  *

24,6

Ungdomsbolig

Anmeld

7. august 2012

Mutti2B

Anonym skriver:

Jeg forstår det heller ikke selv, synes det er underligt.

Det er min kærestes far som skal leje en bolig (lille rækkehus) ved et boligselskab. Inde på boligportalen har de oplyst 1500 som husleje, men går man ind på den pågældende afdeling for boligselskabet og kigger på den boligtype (altså det rækkehus han skal leje), så står der:

Ant. rum

Netto Husleje

Brutto Husleje

Indskud

Kvm.

LMType

Markér

1

kr 1.572,00  *

kr 2.461,50  *

kr 4.920,00  *

24,6

Ungdomsbolig

Er det den bolig han skal leje? Altså nu ved jeg ikke hvor ung din kærestes far er, men det her er en ungdomsbolig

Anmeld

7. august 2012

Anonym trådstarter

Mutti2B skriver:

Er det den bolig han skal leje? Altså nu ved jeg ikke hvor ung din kærestes far er, men det her er en ungdomsbolig

Jeps, men han har snakket med dem, og man skal åbenbart ikke være ung eller studerende for at bo i den. Den ligger også sammen med en masse familieboliger. Tror bare det betegnes som en ungdomsbolig i stedet for en familiebolig, fordi den er så lille som den er (under 25 kvm). Der står også på afdelingens hjemmeside at der bor flest ældre mennesker og børnefamilier der 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.