At fortælle familien om nyheden :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

908 visninger
14 svar
0 synes godt om
7. august 2012

DitteFisk

Jeg synes stadig det er helt vildt at jeg kan kalde mig gravid tror ikke alvoren er sevet ind. Der har været så meget omkring min dreng her på det sidste, at der ikke har været meget overskud til at hyggesnakke med kæresten om babyen. Vi håber den har det godt derinde og jeg glæder mig til første lægebesøg i uge 9, næste uge

NÅ men.. vi har besluttet at familierne skal have nyheden at vide efter 1. lægebesøg næste uge, hvilket også kommer til at ligge i sammenhæng med svigermors 50-års fødselsdag så hun skal have det at vide den dag. 

Vi forestiller os, at vi giver bedsteforældrene et kort hvor der står noget ala "en stor nyhed kan også være lille" - en lidt brugt sætning, ja, men det ved de nok ikke og jeg synes det er sødt. 

Hvordan fortalte i den nærliggende familie om jeres familieforøgelse??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

Mariajny

Gigl skriver:

Jeg synes stadig det er helt vildt at jeg kan kalde mig gravid tror ikke alvoren er sevet ind. Der har været så meget omkring min dreng her på det sidste, at der ikke har været meget overskud til at hyggesnakke med kæresten om babyen. Vi håber den har det godt derinde og jeg glæder mig til første lægebesøg i uge 9, næste uge

NÅ men.. vi har besluttet at familierne skal have nyheden at vide efter 1. lægebesøg næste uge, hvilket også kommer til at ligge i sammenhæng med svigermors 50-års fødselsdag så hun skal have det at vide den dag. 

Vi forestiller os, at vi giver bedsteforældrene et kort hvor der står noget ala "en stor nyhed kan også være lille" - en lidt brugt sætning, ja, men det ved de nok ikke og jeg synes det er sødt. 

vi lavede en ramme, som vi pakkede ind, hvor der stod:

I kan ikke med det samme,
få fyldt denne ramme,
Men til Februar næste år,
i en dejlig gave får.
For storken den vil komme,
Inden vinteren er omme <3

Noget i den dur

Anmeld

7. august 2012

Kay

min mor fik en peterpedal historie bog hvor der stod at baby glædet sig til at bedste vill læse højt... min svigermor fik stof og mønster til baby tøj... min svigerfar fik et honning kage hjerte hvor der stod fafar på... og min far fik det avide da min mor stor tudende ringede til ham...

min bror fik en brøndby sut...

resten fik det bare afvide

Anmeld

7. august 2012

DitteFisk

Mariajny skriver:

få fyldt denne ramme,
i en dejlig gave får.

Noget i den dur

Sikke et sødt lille digt det er jo noget helt specielt.

Anmeld

7. august 2012

DitteFisk

Kay skriver:

min mor fik en peterpedal historie bog hvor der stod at baby glædet sig til at bedste vill læse højt... min svigermor fik stof og mønster til baby tøj... min svigerfar fik et honning kage hjerte hvor der stod fafar på... og min far fik det avide da min mor stor tudende ringede til ham...

min bror fik en brøndby sut...

resten fik det bare afvide

Årh, sikke en sød ide at give dem hver deres personlige besked  

Anmeld

22. august 2012

Miss-86

Mariajny skriver:

få fyldt denne ramme,
i en dejlig gave får.

Noget i den dur

Ej hvor er det sødt, den bliver lige gemt på computeren, til vi en dag kan bruge det

Anmeld

22. august 2012

Miss-86

Gigl skriver:

Ejj hvor vildt, tillykke

Er i ikke næsten lige gået igang med PB ???

Anmeld

22. august 2012

M&N

Her købte vi Peter Plys indbydelser og skrev at de var inviteret til fødselsdag omkring d. 26 feb 2013

Folk blev vildt glade (søster, farmor, min far) min mor ved det ikke endnu vil gøre lidt noget ud af det denne gang og tænker hun får det af vide efter kønsscanning

Anmeld

22. august 2012

DitteFisk

Miss-86 skriver:

Ejj hvor vildt, tillykke

Er i ikke næsten lige gået igang med PB ???

Hihi! Så hev du lige en 'gammel' tråd frem og jo, vi gik jo i gang i junu og så var der gudhjælpemig gevinst inden næste menses i juli! Og nu skal i jo også til at i gang - ganske få dage til

Anmeld

22. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Her fortalte vi det bare uden nogle små ledetråde. Men synes det er en sød måde at fortælle det på med de små ledetråde der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.