Pyldrer og græder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.392 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. august 2012

silje12

Jeg har en pige på snart 7 mdr som pyldrer og græder næsten 24-7 og det er ved at gå mig rigtig meget på! Hun sover fint om natten, men dagen føles som et langt marathon for at få hende til at sove. Hun sover konsekvent 30 min ad gangen lige meget hvor meget jeg går og går og går med hende

Når hun er vågen græder hun så snart jeg lægger hende fra mig. Hun vil ikke lege selv, også selvom jeg sidder ved siden af og prøver at aktivere hende. Så hun hænger på armen det meste af dagen hvilket heller ikke altid er godt nok. Jeg er virkelig, virkelig træt i mit hoved af al den gråd og føler mig på randen til at bryde sammen af gråd hele tiden. Værre er, at jeg at føler mig så magtesløs at jeg får lyst til at sætte hende ud på gangen og lukke døren. 

Er der andre der har babyer er der så kede af det hele tiden? Hvad gør I for at komme igennem dagen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2012

Troldemommi

silje12 skriver:

Jeg har en pige på snart 7 mdr som pyldrer og græder næsten 24-7 og det er ved at gå mig rigtig meget på! Hun sover fint om natten, men dagen føles som et langt marathon for at få hende til at sove. Hun sover konsekvent 30 min ad gangen lige meget hvor meget jeg går og går og går med hende

Når hun er vågen græder hun så snart jeg lægger hende fra mig. Hun vil ikke lege selv, også selvom jeg sidder ved siden af og prøver at aktivere hende. Så hun hænger på armen det meste af dagen hvilket heller ikke altid er godt nok. Jeg er virkelig, virkelig træt i mit hoved af al den gråd og føler mig på randen til at bryde sammen af gråd hele tiden. Værre er, at jeg at føler mig så magtesløs at jeg får lyst til at sætte hende ud på gangen og lukke døren. 

Er der andre der har babyer er der så kede af det hele tiden? Hvad gør I for at komme igennem dagen?

jeg kan ikke lige komme med et godt råd, men jeg syntes du lyder lidt desperat så jeg kan opmuntre dig med at de fleste babyer kommer i et bedre humør når de begynder at kravle, så kan hun selv bestemme og det gør den gladere.

Håber snart din lille pige kommer i et bedre humør

Monica

Anmeld

7. august 2012

An82

Hvor jeg føler med dig. Min datter græd også meget og ville helst kun sidde på arm.vi havde hende til kiropraktor, og det hjalp bare helt enormt meget. Hun var låst i nakke, skuldre og lænd - lille pus. Det var i hvert fald det hele værd her.

Anmeld

7. august 2012

Wimmie

silje12 skriver:

Det er ikke pga. tænder?

Mila er også blevet lidt mor-syg her på det sidste (hun er 7 mdr og 2 uger), så måske er det bare en fase. Hun er ikke voldsomt pylret men er mere tryghedsnarkoman end hun plejer.

Anmeld

8. august 2012

silje12

Tak for jeres svar - det hjælper at skrive om det. Hun var til kiropraktor som spæd hvor hun havde nogle spændinger, men de skulle være væk nu... Tænder - tja jeg håber næsten at det kunne være det så man kunne se det som en fase, men der er umiddelbart ikke noget på vej og hun har ingen andre symptomer

Anmeld

8. august 2012

MajseMaja

silje12 skriver:

Tak for jeres svar - det hjælper at skrive om det. Hun var til kiropraktor som spæd hvor hun havde nogle spændinger, men de skulle være væk nu... Tænder - tja jeg håber næsten at det kunne være det så man kunne se det som en fase, men der er umiddelbart ikke noget på vej og hun har ingen andre symptomer

Mener også min søn havde en periode omkring de 7 måneder hvor han pylrede hele tiden og sværere ved at sove.. Som du nok har hørt før - det er nok bare en periode (som der kommer flere af, SUK!).. Måske har hun bare ekstra meget brug for dig lige nu, og brug for at putte med det, sove lure sammen osv.. Bliver hun ammet? Bliver hun mæt nok?

Anmeld

8. august 2012

Maja88

lige pt er hun disponeret for seperations angst... men det r ok  hun græder når du går på toilettet fx.. hun lærer jo ikke. ikke at være på armen. hvis du føjer hende

Anmeld

9. august 2012

silje12

Talte med SP i går, som sagde at det var meget normalt at børn omkring 6-7 mdr alderen får en bevidsthed om hvad de gerne vil. Hun rådede til at hun skulle lære at lege selv - hun er simplethen blevet for glad for at hænge på armen og gider derfor ikke lege selv.... Den første form for "opdragelse". Men hvor er det hårdt når hun græder så meget at hun begynder at hyperventilere - kan det være farligt, eller er det bare hendes måde at vise hun er utilfreds? 

Hun spiser rigtig godt og ca. hver 3 time om dagen - og hun ligge næsten på den øverste på hendes vægtkurve, så tror ikke hun mangler mad

Anmeld

9. august 2012

Tulle28

silje12 skriver:

Talte med SP i går, som sagde at det var meget normalt at børn omkring 6-7 mdr alderen får en bevidsthed om hvad de gerne vil. Hun rådede til at hun skulle lære at lege selv - hun er simplethen blevet for glad for at hænge på armen og gider derfor ikke lege selv.... Den første form for "opdragelse". Men hvor er det hårdt når hun græder så meget at hun begynder at hyperventilere - kan det være farligt, eller er det bare hendes måde at vise hun er utilfreds? 

Hun spiser rigtig godt og ca. hver 3 time om dagen - og hun ligge næsten på den øverste på hendes vægtkurve, så tror ikke hun mangler mad

Aj aj aj! Sagde hun virkelig det?! Jun er altså kun en lille bitte baby - min datter er 2,5 og kan stadig ikke lege selv;-) Som andre har skrevet, så er det en fase - det er sejt, men det går over. Giv hende masser af tryghed, kan du ikke evt. putte hende i en slynge så du kan få lavet lidt i løbet af dagen?

Anmeld

26. september 2014

Frk1977

silje12 skriver:

Det kunne lige så godt være mig der har skrevet det du beskriver. Jeg har det på præcis samme måde, ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op. Går det bedre med din pige? Har det stået på siden hun blev født? Min datter bliver 7 måneder på søndag, og hun har været sådan siden hun blev født.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.