Svømning i skolerne ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

949 visninger
17 svar
0 synes godt om
12. maj 2009

Fines mor

Vi sidder her på arb. og har en snak ang. svømning i skolerne.

Har man stadigvæk det? Og hvordan ser det ud på landet?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2009

Honningblomst

Hernede har de og jeg bor da vidst på landet eller i en lille by....der er svømning i børnehaven, i sfo og i skolen...i sfo og skole er det en gang om ugen, i bh vidst hver 3 uge.
Mine unger gider det bare ikke, så jeg synes jo ikke det er så fedt..men det er sådan det er her.
Knus Eva.

Anmeld

12. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Uhh jeg hadede svømning i skolen... Det var altid så koldt både vandet og omklædningsrummet og en lille frossenpind som mig tog timer før jeg fik varmen igen   Kan godt forstå dine drenge ikke synes det er fedt, Eva!

Anmeld

12. maj 2009

Honningblomst

Rosa skriver:

Uhh jeg hadede svømning i skolen... Det var altid så koldt både vandet og omklædningsrummet og en lille frossenpind som mig tog timer før jeg fik varmen igen   Kan godt forstå dine drenge ikke synes det er fedt, Eva!

Præcis....selvom denne her svømmehal er en hel del bedre end den jeg svømmede i...synes bare svømning er forældres og ikke skolens opgave....det er sgu heller ikke ufarligt..

Anmeld

12. maj 2009

Fines mor

Eva skriver:

Hernede har de og jeg bor da vidst på landet eller i en lille by....der er svømning i børnehaven, i sfo og i skolen...i sfo og skole er det en gang om ugen, i bh vidst hver 3 uge.
Mine unger gider det bare ikke, så jeg synes jo ikke det er så fedt..men det er sådan det er her.
Knus Eva.

Er det så fordi der er en svømmehal i byen?? 

Anmeld

12. maj 2009

Honningblomst

Fines mor skriver:

Eva skriver:

Knus Eva.

Ja, lige op af skolen...en ny en...3 år gammel...så tror faktisk ikke de havde det før...jeg havde som barn men der var også svømmehal ved skolen, desværre...

Anmeld

12. maj 2009

Fines mor

Eva skriver:

Fines mor skriver:

Eva skriver:

Knus Eva.

Ja, lige op af skolen...en ny en...3 år gammel...så tror faktisk ikke de havde det før...jeg havde som barn men der var også svømmehal ved skolen, desværre...

Jeg havde det også selv som barn, men der boede jeg også i Kbh. Idag bor jeg i en lille landsby, hvor der er ca. 5 km. til svømmehallen.

Anmeld

12. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Præcis....selvom denne her svømmehal er en hel del bedre end den jeg svømmede i...synes bare svømning er forældres og ikke skolens opgave....det er sgu heller ikke ufarligt..

Altså jeg kan godt følge argumentet for at svømning er en del af den almene dannelse skolen er med til at sikre at alle børn får... Jeg syntes bare det var rigtig ubehageligt!! Og så synes jeg godt man kunne tilbyde et alternativ, så dem som ikke bryder sig om svømning f.eks. kunne spille boldspil eller lign. i stedet for...

Anmeld

12. maj 2009

Fines mor

Rosa skriver:

Eva skriver:

Altså jeg kan godt følge argumentet for at svømning er en del af den almene dannelse skolen er med til at sikre at alle børn får... Jeg syntes bare det var rigtig ubehageligt!! Og så synes jeg godt man kunne tilbyde et alternativ, så dem som ikke bryder sig om svømning f.eks. kunne spille boldspil eller lign. i stedet for...

Hvis jeg skal være ærlig, så syntes jeg også at man bør lære vores børn at læse, skrive osv. fremfor svømning. Den opgave kunne forældre godt selv stå for. :-) Men det er min mening.

Anmeld

12. maj 2009

1977

Profilbillede for 1977
Der er svømning på programmet på vores skole. Der kommer en bus og kører dem de 2 km der er til hallen.

Da jeg var barn havde vi svømning fra 3-8 klasse og jeg var afsted med fritteren 1 gang om ugen. Det var så valgfrit om vi ville, men jeg tog altid med, for jeg elskede det.

Om det er skolens eller forældrenes opgave kan der sikkert være en længere debat om, men jeg sys det er helt fint det er på skemaet. Min mor er fx meget vandskræk, så hvis jeg ikke havde svømning på skemaet ville jeg nok ikke have lært det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.