Altså....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

265 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. maj 2009

Heidi B

Jeg har et stort problem....
Skal prøve at gøre det kort...
Jeppe og Mikkel vælger deres mormor fra hvis der er andre voksne.... De gider hende ikke.... Og jeg har ladet dem gøre det, for har ikke set det som et problem, og synes det er svært at tvinge små børn til at kunne lide en bestemt voksen... Min mor siger at hun er med på at børn selv skal vælge deres voksne, men er naturligvis dybt såret.... Vi slog hovedet på sømmet i søndags, hvor farmor kom fordi hun skulle passe drengen mandag morgen. Min mor er blevet spurgt, men hun havde andre planer. Farmor bor i jylland og ser ikke drengene så tit som mormor, men hende er de helt vilde med.... Og det var nok ikke smart min mor så det. Jesper og jeg har talt om det, men har ikke gjort noget ved det. Men nu sagde min mor det så i telefonen, og det blev jeg da ked af. Hun meldte ud at hun ikke vil komme når farmor er der og når min veninde, som de også er vilde med, er der.
Synes fandme det er svært, for de vælger jo også indimellem mellem deres far og mig.
Har i nogen råd???
Skal jeg tvinge dem???
Fortsat ignorere det???
????

Knuz Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2009

Stumpen

du kan ikke presse dem til at kunne lide hende, hun må jo have en udstråling/væremåde der gør at drengene måske ikke føler a hun gider dem helhjertet??

Jeg ved ikk eom du skal ignorer problemet, men synes ikke der er meget du kan gøre udover at sørge for at hun måske får en dag alene med drengene - og se om det kunne ændre noget??

Når du tænker over det kan der så være en grund til at drengene tager afstand til hende??

Anmeld

12. maj 2009

Heidi B

Hun er alene med drengene en gang imellem, for hun passer dem jævnligt. Vi har begge skiftehold, og det falder jo nogen gange sammen i weekender.

Tror hun er for opdragende, og så er hun ikke så fysisk aktiv med dem... Men ellers ikke, hun burde være god nok, for hun er pensioneret pædagog...
Har tænkt rigtig meget over de sidst timer....ved ikke rigtig andet...men øv det er det!!!!

Heidi

Anmeld

12. maj 2009

Stumpen

Ja det er øv, men tror bare dine drenge har lært at mormor ikke leger som farmor og veninden gør og "hvad skal vi så lege med hende for??" Det er ris til egen rumpe at være "passiv" for børn tiltrækkes klart af dem der udstråler lyst til at lege og tumle...
Så synes faktisk ikk edu kan gøre så meget ved det, det er din mor der skal arbejde for at få deres opmærksomhed..

Anmeld

12. maj 2009

3rollinger

Her er det faktisk ligedan som du fortaeller, bare at det er min mor der er den populaere. Laura har aldrig vaeret synderlig imponeret af sin farmor mens mormor altid har vaerer et hit. Men siden hun er blevet cirka 4 har farmor ogsaa faaet en plads i hendes hjerte og hun beder af og til at maa sove hos hende. Min mor finder paa aktiviteter paa boernenes praemisser mens min svigermor fortsaetter hendes liv med indkoeb, madlavning eller hvad den staar paa, og saa kan ungerne vaere med til det.

Kan hun ikke lave nogen aktiviteter med dem? Man kan jo sagtens lave nogen sjove lege uden noedvendigvis at skulle lege soerover oppe paa sofaryggen. Hun maa ud og gaa en tur i skoven eller stranden og lave picnic og involvere drengene i aktiviteter. Og saa tror jeg ikke det goer noget at vaere opdragende, saa laenge det hele bare ikke er forbudt. Boern kan jo i teorien godt lide graenser.

Jeg synes ihvertfald ikke hun bare skal melde fra fordi farmor eller veninde er der.

Knus

Anmeld

12. maj 2009

st

Hmm Hej Heidi.

SIkke et dilemma. Her er det også lidt sådan, farmor er favoritten når hende og min mor er sammen med Mads på samme tid. Men farmor er også den der smider sig på gulvet og leger med når der skal pjattes. Min mor er lidt mere besværet af fysiske skavanker, så hun kan bare nogle andre ting. Men det er vel fint nok at de mærker der er en forskel er det ikke?

Det er selvfølgelig surt at din mor reagerer som hun gør, men man kan jo heller ikke sige til hende, at hun skal gøre sig mere spændende for ungernes skyld. Så bliver det jo kunstigt, og det er jeg sikker på, at drengene mærker med det samme.

st

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.