Gravid og lykkelig - Positive tanker?:-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.214 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. maj 2009

Frøken Sørensen

Har været til lægen og er med sikkerhed gravid...
Er kun 5-7 uger, så man vil ikke håbe for meget før man er på den anden side af 12 uger... Men hvor er det skønt...
Jeg kan dog ikke helt forstå det... Det er så uvirkeligt... Glæder mig SÅ meget til at live mor, men samtidig er jeg lidt skræmt...og det har nok noget med at jeg er bange for at der skal ske noget...
Nogle råd til hvordan man kommer over det og så kun ser på det positivt :-) Det hjælper jo ik rigtigt på noget at tænke dårligt... det er jo en vidunderlig ting

Men udover det, så har jeg en lykkelig forlovede som glæder sig til at blive far

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Miss G skriver:

Har været til lægen og er med sikkerhed gravid...
Er kun 5-7 uger, så man vil ikke håbe for meget før man er på den anden side af 12 uger... Men hvor er det skønt...
Jeg kan dog ikke helt forstå det... Det er så uvirkeligt... Glæder mig SÅ meget til at live mor, men samtidig er jeg lidt skræmt...og det har nok noget med at jeg er bange for at der skal ske noget...
Nogle råd til hvordan man kommer over det og så kun ser på det positivt :-) Det hjælper jo ik rigtigt på noget at tænke dårligt... det er jo en vidunderlig ting

Men udover det, så har jeg en lykkelig forlovede som glæder sig til at blive far

først og fremmest, tillykke med mavsen!
Jeg tror desværre ikke der er nogen gode råd! det er meget almindelig at være bange, nervøs etc! det er jo noget ukendt og 'hvad nu hvis' vil poppe op resten af livet! Det er det der gør os til gode forældre! at vi hele tiden tænker på hvordan vi kan blive bedre!
Jeg tror det er sundt at have en kontrolleret frygt, men hvis det er sådan du pludselig er "bange for livet" så synes jeg du skal kontakte din læge og få en snak om det
men du har ret - det ER en vidunderlig ting! Nyd det så meget du kan!
Knus herfra

Anmeld

12. maj 2009

DK

Tillykke! Ejj hvor er det dejligt for dig med graviditet. Jeg kan trøste dig med at man bliver lidt mere "rolig" efter at have været til scanninger og set at alt bare er helt i orden. Men jeg kan sagtens huske fryden der var blandet med frygten for om nu alt var som det skulle være. Jeg kan huske at jeg slet slet ikke kunne tåle at høre eller se på børn der "fejlede" noget. Jeg følte at det "smittede" direkte ind i maven på det ufødte barn. Det er jo helt irrationelle tanker. Men så længe de kunne dukker op af og til, så er det vist helt normalt

Så tillykke med maven. Nyd de næste 8 mdr. hvor du kan glæde dig, og planlægge og føle dit barn sparke i maven

Knus

Anmeld

12. maj 2009

Mie A

Stort Tillykke med graviditeten.
Da jeg blev gravid med min nr. 2, blev jeg ramt af en panikfølelse og bare tanken om at jeg skulle være mor til 2 skræmte mig fuldstændig - og det var selvom han var planlagt og var et år undervejs. ) Heldigvis gik det hurtigt over igen - men kunne på nogle dage lige svagt komme igen.

Held og lykke med det hele

Anmeld

12. maj 2009

MaleneG

Mange gange tillykke med bebsen

Anmeld

12. maj 2009

Frøken Sørensen

Mange tak i søde mennesker

Jeg tror også det vil hjælpe efter scanninger osv... :-)

Har bare ønsket dette så længe at man næsten ikke tør tro på det :-) Det er ligesom ikke helt gået op for mig endnu... Men mon ikke det kommer når man først skal fortælle familie og venner det... så man har dejlige mennesker at dele det med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.