Carl-Emil's mor skriver:
Jamen altså hurra for ferie fuld af regn - NOT!
Men det giver jo så tid til at tænke over mærkelige ting nu når lille mr. lækkermås sover 
Jeg sad netop og tænkte på at når f.eks jeg læser hvad I skriver herinde i diverse tråde så læser jeg det med helt alm. sjællandsk dialekt for jeg ved jo ikke hvor geografisk folk er fra, så jeg tænkte at folk der snakker fynsk, jysk, sønderjysk osv de læser det vel med deres dialekt/ accent ...
eller tager jeg helt fejl? 

Har I andre mærkelig ting I tænker på når tanker bare flyver afsted uden sammenhæng? 
Hmm.. Altså jeg er jyde men bor på sjælland, som jeg har gjort i ca 7 år, men mit jyske forsvinder ikke umiddelbart.. (Så ja, de djævler herovre griner ofte af mig når jeg taler.. ) 
Men når jeg læser indlæg herinde, så læser jeg det jo højt i hovedet, og der læser jeg det jysk, så nogen gange når jeg skal læse noget op for min mand herinde, så læser jeg det også op på jysk.. 
Det er nu meget sjovt med de forskellige accent'er der er...
En af mine jyske udtalelser kommer altid på prøve når jeg vil købe horn, ved en bager, så udtaler jeg det jo som Hårn, også glor de indtil jeg siger det på sjællandsk, Horn!! 
Anmeld