Kampen mod pco

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

847 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. august 2012

pcoramt

Hej allesammen.

Jeg har valgt at skrive det er oplæg for at dulme mine egne nerver lidt, og forhåbentligt få svar på nogle af de spørgsmål min læge ikke har tid til.

For ca. 14 måneder siden blev jeg henvist til gynækelog af min læge, da jeg ikke havde haft nogen form for mens. i 10 måneder. Jeg ringer med det samme for at bestille en tid samme dag og får den hårde nyhed at der er 6 måneders ventetid. 6 måneders vente tid var for mig (og min kæreste) en evighed. efter ca. 3 måneder modtager jeg et opkald om at der har været en aflysning og at jeg kan komme til med det samme. Ved gynækelogen for jeg lidt at vide om Pcos og bliver der efter skannet. skanningen viser tideligt at jeg har Pcos.  

Med kæmpe sorg får jeg en henvisning til nogle blodprøver, og min kæreste en henvisning til sædprøve. Allerede dagen efter prøverne fik vi svar tilbage. hans sædkvalitet var rigtig god, men mine blodprøver viste at jeg ikke var vaccineret mod rødehunde og måtte derfor vaccineres og ikke forsøge at blive gravid i 3 måneder! end en tæls nyhed  

nu er der så gået lidt over 3 måneder siden vaccinen og jeg skal forhåbentligt starte på Pegotime, men jeg har abosolut ingen information fået hverken fra gynækelog eller læge og jeg er så nærvøs og bange. Jeg har været på metformin i ca. 7 måneder.

Hvad er jeres erfaringer? hvad sker der under den proces? hvor store er chancerne for graviditet?

Min tålmodighed er ved at være brugt op. jeg føler mig som et nervevrag. VI VIL GØRE ALT FOR AT BLIVE FORÆLDRE.

Håber i har nogle gode svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2012

Kay

kampen med pco er ik sjov... og skriver kampen med... fordi den er ik rigtig til at kæmpe imod... da man aldrig rigtig kan blive af med den... men man skal lære at leve med den...

jeg ville nok ringe til gyn igen for at høre hvad planen er nu... for det er din gyn der skal stå for behandlingen...

der ud over vil jeg råde dig til at læse om kost i forhold til pco... fx. i bogen "spis dig gravid"... for man har fundet ud af at madvare der indholder meget stivelse (kulhydrater)...

jeg har selv pco... har fået akupunktur og spist efter spis dig gravid principperne... startede på metformin men jeg kunne ikke tåle dem så måtte stoppe... hvilket gjorde mig utrolig ked af det...

men alligevel 1 måned før vi skulle havde været igang med hormon behandling... stod jeg med en posetiv test... uden hjælp fra lægemidler... ved ik om det er kosten, akupunkturen eller hvad det er... men gravid blev jeg og er jeg... med termin i morgen...

kender nedturene og de dårlige dage... men der er lys for enden

Anmeld

6. august 2012

tweety2060

Har desværre ingen kendskab til pco, men ville ikke gå uden en håber alt løser sig hurtigt for jer!!

Anmeld

6. august 2012

pcoramt

Mange tak for svaret Jeg føler simpelhen ikke min gyn har tid til at besvare mine spørgsmål. og det driver mig til vanvid. d. 21/7 tog jeg en ægløsningstest der var posetiv, men desværre intet resultat. jeg har selv modaget akkupunktur og gør det stadig (dog kun opfyldning nu).

Hvad angår kost er jeg meget opmærksom og dyrker motion fast 4 gange om ugen.

Desværre tager det så hårdt på mig, at det er begyndt at gå ud over min kæreste. jeg føler mig magtesløs

Anmeld

6. august 2012

Kay

pcoramt skriver:

Mange tak for svaret Jeg føler simpelhen ikke min gyn har tid til at besvare mine spørgsmål. og det driver mig til vanvid. d. 21/7 tog jeg en ægløsningstest der var posetiv, men desværre intet resultat. jeg har selv modaget akkupunktur og gør det stadig (dog kun opfyldning nu).

Hvad angår kost er jeg meget opmærksom og dyrker motion fast 4 gange om ugen.

Desværre tager det så hårdt på mig, at det er begyndt at gå ud over min kæreste. jeg føler mig magtesløs

lad være med at bruge penge på æl tests... de fleste med pco laver falske posetive da der jo er meget rod med hormonerne kan du ikke stole på æl testene...

hvis du foresten vil citere så man kan se du svare skal du kilkke på citer, oppe i højre hjørne af det indlæg du vil svare... noralt står der tid og dato men når du køre musen der op kan du trykke på en citer knap

Anmeld

6. august 2012

pcoramt

tusinde tak tweedy 2060

Anmeld

14. august 2012

pcoramt

Kay skriver:

lad være med at bruge penge på æl tests... de fleste med pco laver falske posetive da der jo er meget rod med hormonerne kan du ikke stole på æl testene...

hvis du foresten vil citere så man kan se du svare skal du kilkke på citer, oppe i højre hjørne af det indlæg du vil svare... noralt står der tid og dato men når du køre musen der op kan du trykke på en citer knap

Mange tak for hjælpen. Jeg vidste faktisk ikke det med testene, men har i juli måned taget ægløsningstest og de har været negative ind til hvor ægløsning skulle naturligt indtræffe og der testede jeg positivt i to dage. Tror du også det har været falsk positiv? :/

Anmeld

14. august 2012

pcoramt

Kay skriver:

Mange tak for hjælpen. Jeg vidste faktisk ikke det med testene, men har i juli måned taget ægløsningstest og de har været negative ind til hvor ægløsning skulle naturligt indtræffe og der testede jeg positivt i to dage. Tror du også det har været falsk positiv? :/

Anmeld

14. august 2012

Kay

pcoramt skriver:

det er ikke til at vide... ved bare at de færeste med pco kan bruge æl tests...

desuden er en af tingene ved pco jo at man sjældent har æl...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.