Ny vug. start

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

348 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. maj 2009

Sara.

Har lige brug for at komme ud med lidt her til jer

Min pige startede i vug. august 08 og  blev rigtig glad for  stedet,personalet, børnene - og samme gjorde vi -men vuggestuen, som var den eneste vi kunne få, lå bare langt væk. Dvs når jeg afleverede hende gik vi hjemmefra kl 7 over til bussen og til vuggestue, for at jeg ku nå at ta bussen hjem og være i skole halv 9.

Nu (hun startede 1 maj) har vi så fået hende flyttet over i en integreret institution lige på den anden side af vores vej, og min skole ligger små 5 min. herfra så det kunne ikke passe bedre placeringsmæssigt!!! MEN nu græder hun når vi afleverer hende, græder om dagen, sover meget mere pga alle de nye indtryk tænker jeg (før sov hun halv 12 - halv 3) i den nye vug putter de hende tidligere og hun har derfor brug for en lur igen..... åååååhhh sys bare jeg har fået helt dårlig samvittighed over at have sendt hende i en ny vuggestue  
Har lyst til at tage hende med mig i skole i stedet eller blive hjemme med hende..... Flyttede hende jo fordi vi brugte alt for meget transport tid på  at komme med bus til og fra vuggestue.

Det er ikke fordi jeg ikke synes om institutionen... mit indtryk af den er at den er rigtig god!! og det er lækkert at det er en integreret sådan hun ikke skal have et skift igen når hun skal i børnehave....

Nå, nu sidder jeg næsten og småtuder.... Vil bare ha min pige har en god dag og render glad rundt og leger....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2009

DK

Hun er jo næsten liiige startet. Giv hende lige lidt tid. Da min datter forlod vug. fo at starte i BH græd hun HVER DAG i næsten 1,5 mdr. når hun blev afleveret. Nu elsker hun det, og synes det er verdens bedste BH. Så det er nok bare fordi Lærke er lidt ældre nu, og bedre kan fornemme at det hele er nyt og ukendt.

Gu er det helt forfærdeligt at de skal noget de ikke elsker. Men heldigvis så er det tit at så snat de er inde i rutinerne og kender de forskellige folk, så bliver de glade for det igen.

Giv tid, og vær mere opmærksomme på at give ekstra meget tryghed og kærlighed derhjemme i en periode.

KÆMPE knus til dig og Lærke herfra

Anmeld

12. maj 2009

Stumpen

Ja giv hende lidt tid til at falde til.. og trøst din dårlige samvittighed med at hun ikke skal skifte igen, når hun skal i bh...

Nu har i mere tid sammen om morgenen og det må I jo lige ledes have om eftermiddagen og det er da klart en fordel, for det betyder jo mindre tid i inst. for hende..

Men jeg kan godt forstå at det er hårdt! Vi fik ikke den børnehave vi ønskede os, så når mathilde starter i børnehave er det et sted hvor hun ikke kender nogen børn, da alle børn i den dagplejegruppe hun er i skal i to af de andre børnehaver og det gør allerede ondt på mig, men det kan ikke være anderledes..

Så giv hende tid og lad hende ikke mærke din frustration, så skal det hurtigt komme..

Anmeld

12. maj 2009

Nemesis

Puha ja det er lige så ens hjerte krymper for ens unger, men giv hende tid til at lære det nye sted at kende.
;åske kan du snakke med demom at de skal bruge de soverutiner hun kendte fra den gamle - indtil hun er faldet til?!

husk hun nu er meget mere bevidst om ændringer og skift og det skal der være plads til.

For dig, din datter og fremtiden har du truffet det rigtige valg. Stol på det og vid at det bliver bedre.

Knus sisse

Anmeld

13. maj 2009

Sara.

Tusinde tak for alle jeres svar! Det varmer...
Prøver på ikke at vise min frustration omkring det, men når jeg afleverer hende skal jeg virkelig kæmpe for at holde mine tårer tilbage! Når jeg så er ude af vug. kommer de..... Jeg ringede til vuggestuen igår ved 12 tiden og ville bare lige høre hvordan hendes dag går.... og så sagde de idag da jeg afleverede hende at jeg skulle bare ringe igen idag hvis jeg havde brug for det! Det var dejligt! Ja det blir det bedste! Før hvis det var far der hentede så var de hjemme 5-halv 6 og hvis jeg hentede selvom jeg har fri kl 15 var vi først hjemme halv 5 ca.... så det var bare hjem, mad, lege lidt og så i seng... nu har vi meget mere tid.... kan mærke en stor forskel på morgener og eftermiddagen/ aftnerne.... Sidst hun startede i vug græd hun også.... men sådan er det jo. Tror jeg har så sårlig samvittighed nu fordi jeg har fjernet hende fra hendes vuggestue som hun trivedes så godt i, liiige var begyndt at få sådan rigtige venner i.... til et nyt ukendt sted....

Men ja jeg må gi det tid prøver virkelig mit bedste på at hun ikke mærker min stemning, men snakker glad om vug, børnene osv......

Men tak for jeres svar!!!!! Knus tilbage

Anmeld

13. maj 2009

Cris

Ja, jeg tror også, at hun er ældre nu og bedre kan fornemme, at der sker nye ting. Jeg tror, at du skal vise hende, at du er glad for stedet og komme med en smil (selv om du vil hellere skrige) og jeg tror, om ikke så længe, vil hun elske hende VS... Men self. hvis der går to eller tre måneder og ikke er glad, så kan man undersøge lidt, hvor problemet ligger. Men lige nu skal hun bare finde sig selv i den nye rutine og nyt sted. Jeg ønsker jer det bedste med det, for det er jo meget nemmere for jer i den sidste ende at spare på transport!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.