henh01 skriver:
Tusind tak for dit meget brugbare svar 
Jeg har aldrig hørt om det der genache før og ej heller om crumpcoat så det er da helt sikkert noget jeg vil kigge nærmere på.
Men det du siger er, at jeg laver det der genache (lidt som mousse??) og spørger først et tyndt lag ud over kagen, lader det køle og så laver jeg et nyt tykkere lag hvor jeg glatter det ud så det bliver jævnt?
Han har et akavrie som han går meget op i, arbejder som flyttemand, så måske man kunne lave en flyttemand der bærer på et akvarie der ligner vores?
Er det umuligt tror du? 
Jamen det var da så lidt 
Ja, du varmer fløden, og hælder den over det hakkede chokolade. Lad det stå et øjeblik, og rør så, for at seom alt chokoladen er smeltet. Hvis det ikke er smeltet alt sammen, kan du røre lidt forsigtigt i det, og se om det får det sidste til at smelte, men hvis det ikke er nok, kan du lige give det en eller flere korte ture i microovnen/eller over vandbad.
Det skal slet ikke piskes, bare køles ned
Hvis det er for stift at smøre på, giver du det bare lige et par sekunder i microen, så bliver det medgørligt 
Og ja, crumbcoat, er bare et tyndt lag du lige smører over først, så glat som muligt, og jævnt, så du fylder evt. huller og buler. Men ikke perfekt. Bare lige for at få hold på det hele.
Andet lag kan være lidt tykkere, og det er det du gør kagen flot med.
du kan også vælge at gøre andet lag tyndt, for at dække kagen, og crumbcoaten ind. Og så bruge et 3. lag, som den perfekte finish 
Det tager kun lige 5 minutter på køl, så har det sat sig nogenlunde 
Det er absolut lettest at overtrække en rund kage..
Sørg for at rulle fondanten ud, så du har 5-10 cm for meget ned ad siderne, så du er sikker på at have nok hele vejen rundt.
du skal altid glatte toppen først, og så den øverste cm hele vejen rundt, og så en cm mere hele vejen rundt. Sådan at du arbejde oppe fra og ned, heeeele vejen rundt. På den måde minimerer du chancerne for luftbobler under fondanten (de kan springes ved at stikke en nål skråt ind i luftlommen, og så glatte ud bagefter
)
Med hensyn til pynten... Nu ved jeg jo ikke hvordan jeres akvarie ser ud. Men hvis du føler dig meget usikker, på kagen, så ville jeg bare lave en rund kage. Overtrække den med blåt for vand. Og så pynte den med diverse akvarieplanter, fisk i alle mulige farver og former, og lidt sten/sand, hvad i nu har i bunden 
På den måde får du pyntet hele kagen i 1 tema.
Jeg tror, hvis du ikke føler dig sikker på modellering, at det bliver rigtig svært at lave en mand der slæber et akvarium.
måske kan du sætte en lille mand på toppen, iført noget tøj der ligner din mands arbejdstøj?
På den måde kan du altid skrotte flyttemanden, hvis det bliver for svært, uden at udseendet på din kage lider nogen nød 
Hvis du vælger at lave en firkantet, eller på anden måde kantet kage, er mit bedste råd, at starte med at glatte toppen, så hjørnene, og til sidst siderne... stadig oppe fra og ned, men hjørnerne først 
Google "how to cover a square cake in fondant" eller ngoet lignende, så kommer der sikkert masser af videoer. Du kan selvfølgelig også prøve at google på dansk, men der er ret stor chance for det kun bliver tekst eller billedeserier der kommer frem. Jeg synes video er lettest at forstå, hvis man føler sig usikker på hvordan og hvorledes, og hvorfor det er lettest på "denne" måde