Jer der bor i Sverige....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

693 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. maj 2009

lonemus

....har jeg et spørgsmål til, måske et dumt et, men jeg bliver nødt til at spørge!!

Skal man have pas med?? - er der ikke noget grænsekontrol, som i Tyskland??

Vi påtænker at køre en lille hyggetur til Sverige snart, købe lidt billigt osv., men jeg vil da mene vi skal have pas med....så skal vi alle have lavet nyt....!!

Hvad koster en returbillet over broen??

Mvh
Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2009

MaleneG

lonemus skriver:

....har jeg et spørgsmål til, måske et dumt et, men jeg bliver nødt til at spørge!!

Vi påtænker at køre en lille hyggetur til Sverige snart, købe lidt billigt osv., men jeg vil da mene vi skal have pas med....så skal vi alle have lavet nyt....!!

Mvh
Lone

Man skal ikke have pas med til sverige, der er ingen pas kontrol, dog kan der godt være en told kontrol.

Anmeld

12. maj 2009

Bastian

Du skal ikke bruge pas til de nordiske lande. Der er heller ikke som sådan grænsekontrol i Tyskland, men man skal have sit pas på sig, såfremt man skal dokumentere sit statsborgerskab. Men i de nordiske lande er det ikke nødvendigt.

Priser på broen kan du se her: http://www.oresundsbron.com/frontpage/?lang=45

Anmeld

12. maj 2009

Bastian

Her er lidt om pas og de nordiske lande: https://www.borger.dk/Emner/dagligtransportogrejser/pas/Sider/reglerompas.aspx

Ha en god tur, der er MEGET at spare

Anmeld

12. maj 2009

Mira0911

Er der ikke noget med man kan købe billigt baby grød osv i Sverige? Har hørt nogen stykker sige det skulle være billigt??

Anmeld

12. maj 2009

Bastian

Dutte84 skriver:

Er der ikke noget med man kan købe billigt baby grød osv i Sverige? Har hørt nogen stykker sige det skulle være billigt??

Nu ved jeg ikke lige med babygrød, men synes stort set alt er billigere pga den svenske kurs. Jeg vil dog sige, at man godt nok skal købe meget babygrød for at indtjene udgiften til tog/broudgift, hvis det er det eneste man køber

Anmeld

12. maj 2009

malou

lonemus skriver:

Mvh
Lone

Du kan bestille en "turist brobizz" på www.oersundsbroen.dk , så betaler du kun 1/2 pris på din tur over sundet. Ja babygrød er meget billigt derovre + bleer er vanvittige billige 89 svenske kr for Libero (Victor bruger maxi nr. 4 nu) Men du skal desværre købe for 200 svenske udover bleerne plus kun 1 pk pr. husstand så man kan ikke hamstre men kun få til eget forbrug. Jeg har dog erfaret at babyland har sat deres priser enormt op da de lgger nær broen pga de danskere der kører over for at handle barnevogn osv. Så kør længere ind til malmø for at finde de gode priser.

mvh malou som bor i Malmø.

Anmeld

12. maj 2009

Plysbjørnen

Sverige tager det nok ikke så tungt, men tror faktisk ikke at du skal have et pas med...

Det skal du teknisk set heller ikke til tyskland, for der er ikke pas-kontrol... Men bliver du stoppet i tyskland skal du kunne bevise at du er dansk-statsborger, eller hvis man er udlænding skal man have det styk papir med som viser at man har arbejds og opholdstilladelse i danmark....

Anmeld

12. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg skal da vise pas hver gang jeg skal med flyet til Stockholm...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.