PCO og madvaner??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

269 visninger
2 svar
0 synes godt om
4. august 2012

Anonym trådstarter

Hej alle sammen :-)
Jeg har PCO, og har rigtig svært ved at tabe mig (som man jo har) ..
Har i nogle 'fif' eller kure som virker?

Det er ikke fordi at jeg er overvægtig, men min kæreste og jeg vil gerne have et barn og har prøvet forgæves i lidt over 1 år. Jeg vejer 73 kilo og er 1.64 cm, min plan er at smide 10 kilo og hvis det så ikke hjælper på vores problem, må det jo være hormon behandling.

Jeg læste et sted at folk med pco ikke må drikke mælk? Er der andre ting som vi ikke må spise?? 

Jeg håber at i kan hjælpe mig, da vi rigtig gerne vil have vores lille guldklump snarest muligt!!! :-) 
På forhånd tak! :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2012

modesty

Jeg er ked af at sige det, men hvis du er 1,64 høj og vejer 73 kilo, så er du bestemt overvægtig. Din idealvægt ligger omkring 20 kilo under hvad du vejer nu - men der skal selvfølgelig tages højde for din bygning o.s.v.

En diæt som jeg har set virke hos flere bekendte (mor, kæreste, veninder) er denne:

Ingen raffineret sukker. Ingen stivelse (hvedemel, kartofler, pasta, ris).

Masser af grønsager og kød. Frugt i moderate mængder.

That's it. Så skal du nok tabe dig.

Derudover er det en rigtig god idé for PCO kvinder at motionere regelmæssigt.

Pøj pøj med det. 

Anmeld

4. august 2012

Anonym trådstarter

tak for svar :-) min BMI siger 26,45 og at jeg bør smide 'et par kilo'.. og er 166, mig der skrev forkert. Bruger størrelse Medium i tøj, engang imellem også small.. så jeg vil ikke kalde mig kraftig overvægtig.. 

jeg dyrker motion hver anden dag og spiser sundt..  kun kød og salat til aftensmad, 3-4 stykker frugt om dagen, 2 skriver groft kernerugbrød (hjemmebagt) med magert kødpålæg, og 1 skive til morgenmad.. der sker bare ikke så meget :-(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.