Kan man male et badekar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.102 visninger
12 svar
0 synes godt om
4. august 2012

Michalala

Vi har et gammelt badekar, hvor emaljen desværre har taget skade af for hårde rengøringsmidler.

Jeg har kontaktet remaljeringsfirmaer for en pris. Men det bliver omkring kr. 10.000 og det er way too much

Så nu vil jeg høre om nogle af jer har erfaringer med selv at male badekarret? Hvad har I malet med? Og hvordan?

Håber nogen kan hjælpe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2012

Kay

det skal males med noget specielt emalje maling... og det er vist ret giftigt så der skal være pænt god udluftning og masker og sådan...

manden min undersøgte det i vores gamle lejlighed....

Anmeld

4. august 2012

Malthesmoar

Har engang set en artikel fra jeanne arv d living med gør det selv maling af badekar

Blev rigtig flot

Prøv at Google 

Anmeld

4. august 2012

Michalala

Malthesmoar skriver:

Har engang set en artikel fra jeanne arv d living med gør det selv maling af badekar

Blev rigtig flot

Prøv at Google 

Øv, den kan jeg desværre ikke finde. Ellers tak for tippet

Anmeld

4. august 2012

Michalala

Kay skriver:

det skal males med noget specielt emalje maling... og det er vist ret giftigt så der skal være pænt god udluftning og masker og sådan...

manden min undersøgte det i vores gamle lejlighed....

Ja, syntes jeg har kunnet læse mig til at man helst skal være bortrejst min. en weekend efterfølgende. Så det er nok nogle kradse sager.

Men I kastede jer ikke ud i projektet?

Anmeld

4. august 2012

Kay

Michalala skriver:

Ja, syntes jeg har kunnet læse mig til at man helst skal være bortrejst min. en weekend efterfølgende. Så det er nok nogle kradse sager.

Men I kastede jer ikke ud i projektet?

nej det gjorde vi ikke... vi besluttede os for at leve med det... og lede efter en anden lejlighed... (jeg ville gerne lidt ud af byen) så har ingen erfaringer med at gøre det...

Anmeld

4. august 2012

Dot D

Jeg kan som "gammel" farvehandler IKKE anbefale det. Jeg havde engang en kunde, der VILLE GØRE DET, og han fik det stærkeste af det stærkeste, der normalt kan holde på metal og holde til vand, men men men, den gik ikke. Det holdt altså ikke i længden.

Så desværre ingen anbefaling herfra

Anmeld

4. august 2012

Michalala

Dot D skriver:

Jeg kan som "gammel" farvehandler IKKE anbefale det. Jeg havde engang en kunde, der VILLE GØRE DET, og han fik det stærkeste af det stærkeste, der normalt kan holde på metal og holde til vand, men men men, den gik ikke. Det holdt altså ikke i længden.

Så desværre ingen anbefaling herfra

Okay. Tak for svar. Hvad gik galt - krakelerede det? Og hvilke noget maling fik han? Jeg har hørt nogen tale om epoxymaling eller 2-komponent maling. Ved slet ikke om man kan få det hos farvehandleren?

Anmeld

4. august 2012

Dot D

Michalala skriver:

Okay. Tak for svar. Hvad gik galt - krakelerede det? Og hvilke noget maling fik han? Jeg har hørt nogen tale om epoxymaling eller 2-komponent maling. Ved slet ikke om man kan få det hos farvehandleren?

Det kunne simpelthen ikke hænge ordentligt ved.. Det krakelerede og skalede af. Det var en epoxymaling, og jeg ved ikke, om man kan købe det i dag, "som almindelig mand"

Anmeld

4. august 2012

Nitz - <3 David

Jeg fandt dette ved et hurtigt søg:

Et emaljeret badekar tåler ikke meget.
Vask det med sulfosæbe og polerer det med bilvoks, så det står blankt og fint.
Til en rigtig god gang rengøring af et gammelt badekar, bruges flydende brun sæbe. Med en pH-værdi på 10,5 har du en stærk fedtopløselig sæbe, der også vil kunne afvaske din bilvoks.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.