Korsbånd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

740 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. maj 2009

Rasmine

Andre som har fået lavet nyt korsbånd?

Jeg fik mit lavet i '96, og synes jeg begynder at døje med det knæ nu.
Da jeg blev opereret var det en forholdsvis ny måde, de tog noget fra strækkesenen, og satte ind som korsbånd.
Så de vidste jo intet om "levetid" på det nye korsbånd på det tidspunkt.

Så ville lige høre om andre kender noget til det, har I selv prøvet det?
Under alle omstændigheder må jeg til lægen, så må de henvise mig til ortopæd kir. afd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2009

Tynen

Er det ikke bare alderen der trykker?

Anmeld

11. maj 2009

Millepus

Jeg arbejder som fysioterapeut paa en ortopaedisk kirurgisk afdeling og vi ser rigtig mange med slidgigt aar efter de er blevet opereret i knaeet. Jeg ved ikke om det er det der maaske generer dig

Camilla

Anmeld

11. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tynen skriver:

Er det ikke bare alderen der trykker?

Hehehe - ninja-chop!!!

Anmeld

12. maj 2009

Rasmine

Millepus skriver:

Jeg arbejder som fysioterapeut paa en ortopaedisk kirurgisk afdeling og vi ser rigtig mange med slidgigt aar efter de er blevet opereret i knaeet. Jeg ved ikke om det er det der maaske generer dig

Camilla

Æv, det kunne det godt være.
Ved du om de folk som har fået lavet korsbånd, får lavet  nyt korsbånd efter nogle år, eller er det bare noget man må leve med?

Anmeld

12. maj 2009

Millepus

Jeg har helt aerligt ikke set mange korsbaand operede patienter, saa jeg kan ikke svare paa det. Jeg ved ikke hvor godt dit engelsk er, men ellers kunne du proeve at google ACL repair revision og se om du kan finde et svar paa dit spoergsmaal
Har du kun ondt eller har du ogsaa en loeshed i knaeet?
Det vil ikke skade hvis du proever at traene musklerne omkring knaeet.
Her i USA anbefaler Orthopaed kirurgerne patienterne at tage et supplement der hedder glucosamine chondroitin , det er et produkt lavet af skalddyr, der hjaelper med at opbygge brusken= mindsken slidgigt. Jeg ved at mange af mine kolleger tager det. Det kunne ogsaa vaere en mulighed
Camilla

Anmeld

12. maj 2009

Rasmine

Millepus skriver:

Jeg har helt aerligt ikke set mange korsbaand operede patienter, saa jeg kan ikke svare paa det. Jeg ved ikke hvor godt dit engelsk er, men ellers kunne du proeve at google ACL repair revision og se om du kan finde et svar paa dit spoergsmaal
Har du kun ondt eller har du ogsaa en loeshed i knaeet?
Det vil ikke skade hvis du proever at traene musklerne omkring knaeet.
Her i USA anbefaler Orthopaed kirurgerne patienterne at tage et supplement der hedder glucosamine chondroitin , det er et produkt lavet af skalddyr, der hjaelper med at opbygge brusken= mindsken slidgigt. Jeg ved at mange af mine kolleger tager det. Det kunne ogsaa vaere en mulighed
Camilla

Tak.
Vil prøve at Google.
Synes ikke jeg er løs i knæet, det er bare svært at "starte op" når jeg har siddet i en uhensigtsmæssig stilling for længe.
Desuden synes jeg at jeg føler mig lidt usikker nogle gange, på vores trapper, er bange for at vride rundt.
Og du har ret i at jeg burde træne musklerne omkring knæet/i benet op, for jeg sidder dælme meget for tiden (eksamen)

Tak for hjælpen.

Anmeld

12. maj 2009

Millepus

Det med at have svaert ved at starte om naar man har siddet for laenge eller om morgen er et typisk tegn paa slidgigt.

Og har du siddet mere paa det sidste uden at have motioneret kan du ha mistet noget musklestyrke og det er maaske derfor at dine symptomer er mere udtalte nu.

Saa bare i gang med oevelserne!

Held og lykke
Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.