Ahhh sys den Amning er en videnskab!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2012

Annana89

LR85 skriver:

Am på begge bryster hver gang. Gerne 10-20 min pr bryst. 

Giv dig god tid, sørg for at have drikkelse, telefon og fjernbetjening i nærheden og sæt dig godt til rette. 

Jeg ammer altid på begge bryster. Min dreng er 8 uger, og har tænkt mig at fortsætte sådan. 

Det der med at slappe af og give sig tid sys jeg virkelig også at jeg gør. Men jeg kan kun få ham til at spise max. 10 min og så bliver han vildt ked af det og jeg må ud og vade oP og ned af vores lange gang for at få ham til ro!

Min SP sagde bare at jeg kun skulle amme på det ene når han ikke var ældre fordi han umuligt kunne tømme et bryst nu oghvis jeg så ammede. På begge ville han ikke få nok af den fede mælk og blive ordentlig mæt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2012

Skifreaken

Puuha, kender det aaalt for godt! Min søn hedder faktisk også Hector, ret skægt

Jeg stoppede dog med at amme da han var omkring 1,5 måned for det gik bare slet ikke. Det gjorde viildt ondt på mig hver gang og Hector ville spise hver time, mindst - også om natten, så jeg var ved at gå i spåner fordi han ville ligge og amme ved mig hele tiden og jeg tudede fordi det gjorde så ondt.

Jeg fortrød lidt at jeg var stoppet og prøvede igen med pumpe at få mælkeproduktionen op igen, men der havde han vænnet sig så meget til flasken at han var tålmådig nok når han så skulle spise ved mig og det blev stortset kun til skrig og skrål.

Jeg fik meget ud af Ammehjælpen, som ligger i Århus og vejleder kvinder som har problemer med amningen. De var så hjælpsomme og gav mig rigtig mange gode råd. Jeg stoppede dog alligevel med amningen, burde nok være kommet der noget før inden jeg gik over til MME. Jeg ved ikke hvor du bor, eller om der er den slags hjælp i nærheden af dig, men jeg synes de var fantastiske!

Hilsen Malene

Anmeld

3. august 2012

LR85

Annana89 skriver:

Det der med at slappe af og give sig tid sys jeg virkelig også at jeg gør. Men jeg kan kun få ham til at spise max. 10 min og så bliver han vildt ked af det og jeg må ud og vade oP og ned af vores lange gang for at få ham til ro!

Min SP sagde bare at jeg kun skulle amme på det ene når han ikke var ældre fordi han umuligt kunne tømme et bryst nu oghvis jeg så ammede. På begge ville han ikke få nok af den fede mælk og blive ordentlig mæt.

Når han skriger efter 10 min på det ene bryst, tager du ham op og bøvser ham og får ham lidt til ro i 2-3 min, og lægger ham til det andet bryst som er fyldt med mælk. 

På den måde vil du også stimulere produktionen a mælk og han vil derved få nok. 

Anmeld

3. august 2012

Annana89

Skifreaken skriver:

Puuha, kender det aaalt for godt! Min søn hedder faktisk også Hector, ret skægt

Jeg stoppede dog med at amme da han var omkring 1,5 måned for det gik bare slet ikke. Det gjorde viildt ondt på mig hver gang og Hector ville spise hver time, mindst - også om natten, så jeg var ved at gå i spåner fordi han ville ligge og amme ved mig hele tiden og jeg tudede fordi det gjorde så ondt.

Jeg fortrød lidt at jeg var stoppet og prøvede igen med pumpe at få mælkeproduktionen op igen, men der havde han vænnet sig så meget til flasken at han var tålmådig nok når han så skulle spise ved mig og det blev stortset kun til skrig og skrål.

Jeg fik meget ud af Ammehjælpen, som ligger i Århus og vejleder kvinder som har problemer med amningen. De var så hjælpsomme og gav mig rigtig mange gode råd. Jeg stoppede dog alligevel med amningen, burde nok være kommet der noget før inden jeg gik over til MME. Jeg ved ikke hvor du bor, eller om der er den slags hjælp i nærheden af dig, men jeg synes de var fantastiske!

Hilsen Malene

DeT er os et skønt navn så det forstår jeg godt at han hedder

Sidste onsdag var jeg os sikker på at jeg havde fået svamp da det var så sindssygt smertefuldt at amme på den ene side at jeg sad og stortudede! Men der var intet, værken svamp,rævner eller forkert sutteteknik. Konklusionen blev uforklarlig smerte som åbenbart godt kan forekomme. Så sys også med den svære ammestart smerter og nu en Hector der ikke er glad er ved at være så frustrerende at jeg næsten har lyst til at stoppe:0(

Hmm jeg bor på sydfyn så lidt for langt desværre. Men jeg prøver lige og google det, måske har de enafdeling på fyn eller telefonisk rådgivning!

tusind tak for rådet og rart at hører at jeg ikke har været helt alene om problemet!

Anmeld

3. august 2012

Skifreaken

jep lige præcis det gjorde åndssvagt ondt uden at der var noget som helst galt med mig eller drengen De har også telefonisk rådgivning Håber de kan hjælpe

Anmeld

3. august 2012

Annana89

LR85 skriver:

Når han skriger efter 10 min på det ene bryst, tager du ham op og bøvser ham og får ham lidt til ro i 2-3 min, og lægger ham til det andet bryst som er fyldt med mælk. 

På den måde vil du også stimulere produktionen a mælk og han vil derved få nok. 

Tak!!

Det er også det jeg lige har gjortvirkede nåede jeg at skifte bryst inden han blev virkelig hal og ked af det. Og denne gang endte amningen med at han faldt i søvn med masser af mælk om munden 

men kan jeg så været sikker på at han ikke kun får den tynde mælk? For min SP sagde jo at han kun skulle ha fra det ene bryst da han umuligt kunne tømme et og begynde på et nyt nÅr han ikke var ældre?

Anmeld

3. august 2012

LR85

Trøske gør SINDSYGT ondt. 

Nogengange kan man ikke altid se det på sig selv eller barn. Er du i tvivl så klip en stofble over i 6-8 stykker, rul rundt om finger, dyp i danskvand og vask hans tunge og mund og dit bryst. 

Det virker virkelig godt

Anmeld

3. august 2012

Annana89

Skifreaken skriver:

jep lige præcis det gjorde åndssvagt ondt uden at der var noget som helst galt med mig eller drengen De har også telefonisk rådgivning Håber de kan hjælpe

Det er underligt noget så "naturligt" skal være så svært og kompliceret!

Ser ud til det kun er den der ligger i Århus! Så må jeg prøve noget telefonisk rådgivning! 

Anmeld

3. august 2012

LR85

Annana89 skriver:

Tak!!

Det er også det jeg lige har gjortvirkede nåede jeg at skifte bryst inden han blev virkelig hal og ked af det. Og denne gang endte amningen med at han faldt i søvn med masser af mælk om munden 

men kan jeg så været sikker på at han ikke kun får den tynde mælk? For min SP sagde jo at han kun skulle ha fra det ene bryst da han umuligt kunne tømme et og begynde på et nyt nÅr han ikke var ældre?

JA!!! 

Din dreng er faldet i søvn ved dit bryst med munden fuld a mælk. Han er MÆT, glad og tilfreds. Det er da et sundhedstegn. 

Nogen ammer 1-2 timer, andre 7-8 min. 

Min dreng ligger ca 10-15 min ved første bryst og 5-10 min ved det andet. 

Jeg TROR a den fede mælk kommer efter 2-3 min. Men ved det ikke. Synes bare jeg kan fornemme det på den måde min dreng ammer. 

Se du bare a giv den gas på begge bryster. Som du kan se, falder han i søvn eller virket tilfreds når han har fået nok. 

Læg ham også getne til tit, bare et døgns tid eller to. Det stimulere hurtigt til mere mælk

Anmeld

3. august 2012

Annana89

LR85 skriver:

Trøske gør SINDSYGT ondt. 

Nogengange kan man ikke altid se det på sig selv eller barn. Er du i tvivl så klip en stofble over i 6-8 stykker, rul rundt om finger, dyp i danskvand og vask hans tunge og mund og dit bryst. 

Det virker virkelig godt

Ja det var os derfor jeg troede det var det! Men både mig og ham blev tjekket og det var ikke det. Og konklusionen blev uforklarlig smerte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.