Nogle sygeplejersker på baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

337 visninger
3 svar
0 synes godt om
3. august 2012

Tystys14

Jeg er kommet ind på mit drømme studie som sygplejerske. Nu vil jeg høre hvordan er det at studere til det? Får man mange lektier og er dagene lange? Får man karaktere som på Gym og folkeskole ?

Håber der er nogle der kan hjælpe mig med at få svar på disse spørgsmål. Og komme med nogle guldkorn. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2012

lljj

Hej hej

og tillykke med optagelsen.
Jeg blev færdiguddannet sygerplejerske her i januar og gik der efter lige på barsel, så kan stadig huske hvordan studiet var

Min oplevelse er, at det afhænger meget af skolen. Det første 1½ læste jeg i Aalborg og det var ret hårdt. Mange lektier og lange dage. Resten af studiet havde jeg i Viborg (flyttede pga. kærestens arbejde) og her var det noget helt andet. Korte dage, færre lektier samt min. 'en ugentlig fridag.

Ja karakterne er som gymnasiet. Men nogle af eksamenerne er "bare" bestået/ikke bestået.

Hmm... guldkorn guldkorn...
Lad være med at købe alle bøger på pensumlisten. Ofte er det kun et enkelt kapitel man skal bruge, så er det bedre at låne bogen, eller kopiere det der skal bruges.
Og så ellers sørg for at få terpet de fagterm der nu må komme (navne på sygdomme, knogler, organer osv.) Det betaler sig, at få styr på det fra starten af, så man ikke skal bruge krudt på det senere hen.

Ellers held og lykke med det

Anmeld

3. august 2012

LBK

NV skriver:

Jeg er kommet ind på mit drømme studie som sygplejerske. Nu vil jeg høre hvordan er det at studere til det? Får man mange lektier og er dagene lange? Får man karaktere som på Gym og folkeskole ?

Håber der er nogle der kan hjælpe mig med at få svar på disse spørgsmål. Og komme med nogle guldkorn. 

Jeg kan kun sige det samme ang pensumliste. Enten vent eller sørg for at købe brugte bøger. DOG vil jeg sige alle dine anatomi + sygdomslære bøger skal du købe som ny. De er for mig stadig guld værd som opslagsbøger :O)

God fornøjelse

Hej hej

og stort tillykke.. Jeg er sygeplejerske... Det er et fantastisk men til tider hårdt studie... Lektier og lektier. Jeg vil kalde det ansvar for egen læring. Så læs læs læs og skrive store opgaver. Det tager en del af ens fritid 

Du får karakterer i nogle ting og Bestået/ikke bestået i nogle andre ting.. 

Ang pensum kan jeg kun sige det samme.. Lad være med at købe bøgerne eller i det mindste sørg for at købe dem brugte. DOg vil jeg anbefale at du køber dine anatomi, og andre naturvidenskabelige bøger + medicin og sygdomslære bøger fra nye. De er stadig guld værd for mig som opslagsbøger..

God fornøjelse...

Anmeld

3. august 2012

klmf

LBK skriver:

Hej hej

og stort tillykke.. Jeg er sygeplejerske... Det er et fantastisk men til tider hårdt studie... Lektier og lektier. Jeg vil kalde det ansvar for egen læring. Så læs læs læs og skrive store opgaver. Det tager en del af ens fritid 

Du får karakterer i nogle ting og Bestået/ikke bestået i nogle andre ting.. 

Ang pensum kan jeg kun sige det samme.. Lad være med at købe bøgerne eller i det mindste sørg for at købe dem brugte. DOg vil jeg anbefale at du køber dine anatomi, og andre naturvidenskabelige bøger + medicin og sygdomslære bøger fra nye. De er stadig guld værd for mig som opslagsbøger..

God fornøjelse...

Jeg bruger også stadig mine anatomi/fysiologi og sygdomslærebøger til opslag, så dem ville jeg også købe.

Det er et dejligt studie det meste af tiden. Vi vekslede meget mellem lange og kortere dage, men havde som regel en ugentlig studiedag, hvor der var tid til at læse det supplerende op.

Få styr på anatomien og fysiologien, det hjælper dig så meget senere!

Tillykke med optagelsen og held og lykke på studiet, dejligt med kommende kolleger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.