Hvad kan jeg forvente/forlange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

773 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. maj 2009

1977

Profilbillede for 1977
af børnehaven? Da jeg hentede Jesse i dag fik jeg en kort snak med en gog inden jeg gik ind for at pakke taske. Da vi så var på vej ud af lågen kommer en af de store drenge hen til mig for at sige farvel til Jesse. I samme åndrag fortæller drengen mig at Jesse har fået sine fingre i klemme i en dør og blev meget ked af det. Da vi kommer hjem kigger jeg på fingrene og han har blå mærker på 3 fingres mellemste led.

Kan jeg ikke forvente at de fortæller mig sådan noget?

Da jeg spørger hvordan har fik dem i klemme, siger han at det var da han slog hovedet. I sidste uge havde han taget den på hovedet over armlænet på en sofa, og det fortæller de mig da jeg henter ham, men han har flere gange fortalt at han har slået sig. En anden dag møder jeg en veninde da jeg er på vej for at hente ham, og hun fortæller at da hun hentede sin datter i samme bh, var der en af de store drenge, der slår Jesse oven i hoved med en stor kæp og at han var helt ulykkelig. Jeg spørger til det da jeg kommer ind, og får svaret at de var lige gode om det.

Jeg ved godt at han får skrammer og det skal ikke fortæller mig det hele, men når det går ud over hovedet vil jeg da gerne vide det. Er jeg alt for forkælet fra dp?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2009

Lone Jakobsen

nej nej hvor jeg dog kender det.
det kan være et chok at komme fra dp til børnehave. men der er også stor forskel på børnehaver. jeg kom en dag og hentede mine drenge. en pædagog kommer ud og siger at min yngste er faldet ned og har slået hul i hovedet. han græd og ville gerne hjem, men de så ingen grund til at ringe efter mig  "de vidste jo at jeg snart ville komme" min søn havde generelt været ulykkelig den dag, men det så de ingen grund til at bekymre mig med.
jeg fortalte dem at når jeg nu går hjemme (sygemeldt pga. graviditets gener) skal de altså bare ringe. der er intet vigtigere end mine børn, og jeg ville godt selv ha haft mulighed for at vurdere om han sku tidligere hjem.

Anmeld

11. maj 2009

Kloster

Hej.

jeg tror, mange forældre får et "kulturchok", når deres 1. barn kommer i bh.
Det gjorde vi nok også dengang. Men med nr 2 og 3 barn, tager vi det ikke så tungt.

Tror til gengæld også, at hvis en gog skal fortælle om hvert barn, hver gang de slår sig, skal nomeringen af gogger vist en del op
Så lang tid, de ikke ringer til en på arb ell man skal til vagtlægen, udforsker de vel bare verden i bh'en. De får knubs og ingen børn er hellige. Hvis de har været lige godt ude om det, er det vel bare sådan.
Jeg tror, det styrker de knægte, at der er nogle knubs, sammenhold og konflikter, de skal lære at takle.

Kloster

Anmeld

11. maj 2009

fam.4xc

Kloster skriver:

Hej.

Det gjorde vi nok også dengang. Men med nr 2 og 3 barn, tager vi det ikke så tungt.

Tror til gengæld også, at hvis en gog skal fortælle om hvert barn, hver gang de slår sig, skal nomeringen af gogger vist en del op
Så lang tid, de ikke ringer til en på arb ell man skal til vagtlægen, udforsker de vel bare verden i bh'en. De får knubs og ingen børn er hellige. Hvis de har været lige godt ude om det, er det vel bare sådan.
Jeg tror, det styrker de knægte, at der er nogle knubs, sammenhold og konflikter, de skal lære at takle.

Kloster

jepper og det samme med tøserne :-)

Caroline har da også dage hvor hun fortæller hun har grædt uden goggerne har sagt det, men jeg stoler da på, at de ville ha givet mig besked om hvis det var noget der sku snakkes om yderligere...

Anmeld

11. maj 2009

1977

Profilbillede for 1977
Kloster skriver:

Hej.

Kloster

Hejsa,

Selvfølgelig skal de ikke fortæller mig om hvert eneste blå mærke Så kunne de ikke bestille andet Han er en aktiv knægt me ben der er et stort blå mærke, og fred være med det, men lige når han slår hovedet - eller som i dag har fået et ordentlig tryk 16 over fingerne - ja så vil jeg gerne vide det. Vi har en mappe hvor vi forældre tjekker dem ind og ud, hvor der er et felt til bemærkninger. Der kunne de da godt lige skrive " Jesse fik fingerne i klemme i den eller den dør"

Men ja det er et kultutchock - specielt for moar

Anmeld

11. maj 2009

AstridM

Når jeg læser sådan noget er jeg ved at tude fordi jeg har en "baby" som er vores første i børnehave til august.

Jeg ville også tro man skulle vide mere end som så.. men har to børn i dagpleje

Anmeld

11. maj 2009

Kloster

Jeanne skriver:

Kloster skriver:

Hej.

Kloster

Hejsa,

Selvfølgelig skal de ikke fortæller mig om hvert eneste blå mærke Så kunne de ikke bestille andet Han er en aktiv knægt me ben der er et stort blå mærke, og fred være med det, men lige når han slår hovedet - eller som i dag har fået et ordentlig tryk 16 over fingerne - ja så vil jeg gerne vide det. Vi har en mappe hvor vi forældre tjekker dem ind og ud, hvor der er et felt til bemærkninger. Der kunne de da godt lige skrive " Jesse fik fingerne i klemme i den eller den dør"

Men ja det er et kultutchock - specielt for moar

Ja det var sgu ikke sjovt dengang den store startede i bh. Men jeg synes det var ENDNU værre, da han skulle starte i skole og fritter. Puhha hvor var han lille. Og ingen holdt øje med ham mere
Men jeg synes, vi blev hærdet, da nr 2 skulle i bh. For han var og er virkelig DRENGEN!!! Hold da op, hvor han havde og har mod på livet
Er jo nærmest ligefør vi har klippekort til vagtlægen med de 3 knægte... Tilgengæld er de sjældent alm syge

Kloster

Anmeld

11. maj 2009

Miamaja

ja, jeg kan selv huske da jeg gik i bornehave. der var nogle af de storre born meget efter de mindre. specielt en stor pige var efter mig og havde en dag fundet et stk glas og ville skaere mig i haanden med det desvaerre er paedagogerne ikke altid ops paa de mange unger og der er tidspunkter hvor bornene' leger alene' dvs hvor der ikke er voksne lige i naerheden. det er bare ov

Anmeld

11. maj 2009

qp

Kloster skriver:

Hej.

Kloster

Kunne ikke haft sagt det bedre selv!

Anmeld

12. maj 2009

DK

Kirstines ben er dækkede af blå mærker. Hun kalder det hendes "mariehøne ben" he he.

Men altså. Børnene græder jo også nemt. Altså der skal her af og til bare en neglerod til så kan Kirstine godt knibe en tåre. Og det har jeg ikke behov for at vide. Derudover så trøster gog´erne jo børnene så at det er "gået over" når vi henter. Så er der jo ikke grund til at rive op i det igen, medmindre det er noget der kræver opmærksomhed, og så tror jeg helt sikkert at de siger det.
Så jeg tror bare at knubs generelt bare er en del af livet i den alder. Det er jo heldigvis også meget sjældent farlige knubs de får. I Kirstines børnehave får vi aldrig info om hvorfor nu det eller de blå mærker er kommet. Og jeg spørger bare Kirstine hvis jeg er nysgerrig. Tilgengæld er BH gode til at fortælle hvis hun har haft "ondt i hovedet" eller haft en "ked af det dag" eller andet i den duer. Og det er også langt mere vigtigere for mig at vide, end at hun igen igen er faldet på en cykel eller lign.

Så du kan lige så godt ruste dig, til at tage de 100 blå mærker/skrammer/sår og buler der vil komme og forsvinde de næste par år på dit barns krop, uden at der vil blive gjort den store virak ud af det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.