dukketesten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2012

Lene32

Hvor ærgeligt at verden ser sådan ud idag.
jeg kan huske da jeg var barn at jeg havde både en hvid og en mørk dukke og jeg elskede dem begge lige højt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2012

MorDk

Lene32 skriver:

Hvor ærgeligt at verden ser sådan ud idag.
jeg kan huske da jeg var barn at jeg havde både en hvid og en mørk dukke og jeg elskede dem begge lige højt.

Ja jeg elskede de mørke dukker... kan jeg huske. Sys de var så smukke!

Anmeld

3. august 2012

Ina33

Nu så jeg den ikke færdig, men jeg synes faktisk den er ret skræmmende...

Havde de nu valgt en række hvide børn, så tror jeg de ville komme frem til at de hvide børn, ville vælge den mørke dukke som den smukkeste.

Da jeg var barn, var der i hvert fald altid rift om de mørke dukker, det var dem vi alle elskede at lege med.  Mine veninder og jeg var alle meget lyse, med helt hvidt hår, så en mørk dukke med kulsort hår synes vi var enormt fascinerende.

Anmeld

3. august 2012

M (:

MorDk skriver:

Prøvede at google " Dukketesten" og her er hvad jeg fandt!

Er det den test du mener?

http://video.google.com/videoplay?docid=1775312837689575162

Puha.. sad faktisk og fik helt ondt i maven

Synes det er ret skræmmende..  

MEN kan ikke lade være med at tænke på, om testen ville give samme resultat med hvide børn (altså om de ligeledes ville vælge den dukke der er anderledes fra dem selv, og dermed mere spændende?), og ligeledes, om det har noget betydning at ham der leder førsøget (interview'eren) er hvid.. Ville svaret mon være anderledes, hvis en etnisk udseende kvinde/mand stillede samme spørgsmål? 

Anmeld

3. august 2012

TNBC

MorDk skriver:

ja det er den.

så kun et klip, hvor han bliver ved at spørge hvorfor hun bedst kan li den hvide

Anmeld

3. august 2012

Bebsesmoar

Interessant video.. Jeg kan godt huske at de færreste ville lege med den brune dukke i børnehaven/børnehaveklassen. Den lyse virkede mere nuttet,men i dag ser jeg det med helt andre øjne. Jeg tror de fleste detaljer forsvinder i det mørke men bliver fremhævet ved den lyse?

Anmeld

3. august 2012

Maise86

Uhyggeligt og skræmmende

Anmeld

3. august 2012

Ka+Ma=Be

M (: skriver:

Synes det er ret skræmmende..  

MEN kan ikke lade være med at tænke på, om testen ville give samme resultat med hvide børn (altså om de ligeledes ville vælge den dukke der er anderledes fra dem selv, og dermed mere spændende?), og ligeledes, om det har noget betydning at ham der leder førsøget (interview'eren) er hvid.. Ville svaret mon være anderledes, hvis en etnisk udseende kvinde/mand stillede samme spørgsmål? 

Tror du har ret! Der er så mange bias i sådan en test. 

Anmeld

3. august 2012

Mor til Ella

MorDk skriver:

Lidt mærkeligt når jeg tænker på at mit HØJESTE ønske som barn var en mørk Baby Born

Men skræmmende....

Anmeld

3. august 2012

Solstrålebørn

Skræmmende... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.