Pasning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

479 visninger
9 svar
0 synes godt om
11. maj 2009

Sweet1978

Det kan både være godt og skidt at lade mormor og morfar passe de små guldklumper. For bedsteforældre har det med at være blødsødne, slække lidt på reglerne og forkæle i høj grad. Vi har lige fået passet den mindste fra fredag - søndag og det har ikke været uden konsekvenser, hun er helt umulig idag og bliver hidsig med det samme hun ikke får sin vilje.

Men bedsteforældre skal have lov til at forkæle, og vi vil da også trække på dem igen en anden gang, hvis behovet melder sig. Nu ved vi bare hvad vi går ind til.

Venner der selv har børn, eller unge tøser der får reglerne udstukket af os er jo nok mere konsekvente, Men så står man i gæld til vennerne eller skal have pengepungen op for at betale en barnepige...

Hvad gør i?

www.baby.dk/Users/Blog/View.aspx

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2009

Pia

JEg har den Holdning at når Lærke bliver passet ved mine forældre eller svigerforældre, så skal de have lov til at forkæle hende lige så meget de vil..
Men vi er begyndt at sige til dem, at vi gerne vil at de prøver at putte hende i seng kl ca .... og hvis der ellers har været noegt som vi har opdaget at det kan hun have svært ved og kapere, så har vi bare sagt det til dem..
de har taget i mod det vi har sagt uden brok og kan sagtens forstå at de jo også er nød til og holde reglerne lidt..
Men i bund og grund for de lov til bare og forkæle..
det er jo det bedsteforældre skal

Pia..

Anmeld

11. maj 2009

Kloster

Hej.

Vi har mormor, morfar, farmor, farfar og mandens søster og mand til at passe drengene, når vi skal noget.
De har alle forskellige regler, men når vi er der, bestemmer vi. Er drengene alene der, bestemmer de.

Drengene lærte hurtigt at skældne...

Kloster

Anmeld

11. maj 2009

Lone Jakobsen

jamen giver pia ret. vi har sjældent brug for barnepiger da vores børn er hos deres far/mor hver anden weekend. men hvis vi får brug for det, nyder vi bedsteforældrene. vi ved godt at de på ingen måde opdrager så strengt som os, men vi synes også det er deres ret, og børnene elsker det. de kommer hjem med møgbeskidt tøj, trætte, umulige eller høje på sukker. men de har haft en fantastisk tid, og bedsteforældrene nyder at ha dem.

Anmeld

11. maj 2009

fam.4xc

Er pigerne hos eller sammen med bedsterne er det dem der styre showet, er vi der sammen med dem er det os :-)

Anmeld

11. maj 2009

Tina2

Jeg synes det er ok at ungerne har lidt længere tøjler hos bedsteforældrene... Vores to børn har bestemt ikke stramme tøjler hos mine forældre....

Det problem vi har når de kommer hjem efter fx en weekend der, er den lille på knap 2 år.... Min far ligger hos ham til han sover, og det kan bestemt mærkes når han kommer hjem!!!!!
Tager lige nogle dage at vænne ham fra det igen, men det tager vi med:-)

Min far er en helt fantastisk morfar som bare er SÅ meget for dem. De ELSKER at komme op til dem og vi er 100% trygge ved at ha dem der... At vores "regler" så blir glemt lidt deroppe er sgu helt fint:-)

Kan selv huske da jeg var lille og var på weekend eller ferie hos min mormor og morfar, ja der var reglerne også anderledes end hjemme:-) Vi måtte da MEGET mere hos dem:-) Og fedt var det:-)

Anmeld

11. maj 2009

Christinahr

Vi har præcis samme problem når det er farmor og farfar. Det er så mega træls at man ved resten af dagen er ødelagt. Når mine forældrer passer er der ingen problemer så jeg vælger bevidst mine forældre hvis de kan.

Anmeld

11. maj 2009

Honningblomst

Jeg tror altså ikke det handler om hvor meget eller hvor lidt de er forkælet...børn er ikke dumme og ved godt der er forskellige regler forskellige steder...men har de små pus været meget på, så kommer der jo en reaktion og det er naturligvis hos forældrene. Jo mere trætte og jo mere aktive og på de har været, jo tydeligere reaktion...det er min teori....så nyd du har forældre der gider dit barn-smiler. bedste forældre har ret til og lov til at spolere, forkæle og gå imod alt det vi forældre prædiker...og det kommer slet ikke os ved-smiler
Knus...

Anmeld

11. maj 2009

Sweet1978

Tak for alle inputtene, jeg har ikke rigtig nogen erfaringer fra da jeg selv var barn for min farmor og farfar var døde og mormor og morfar boede for langt væk til at passe os ret meget.

Først da jeg begyndte i skole og mor fik jo var vi der et par uger i sommerferien, for at fylde tiden ud. Men da var vi store nok til at forstå skiftene/reglerne og mine bedste forældre var nok også nok af den gamle skole til ikke at forkæle helt så meget.

Anmeld

11. maj 2009

Mumto3

Her bliver ungerne passet rigtig meget at farmor/farfar og af mormor, og de bliver IKKE forkælet. Jeg har sat nogle benhårde regler, og de bliver fulgt. (så meget at farmor ringede til mig og spurgte om hun måtte give Nikolaj musli med mælk på om eftermiddagen. Hun ved jo at jeg holder på at det må man kun få til morgenmad. Det sagde jeg selvfølgelig JA til, og både farmor og Nikolaj var glade for den ekstra forkælelse, og moderen var glad for at barnet kunne føle sig forkælet af at spise musli, det kunne jo være meget værre, f.eks. kage eller chokolade!)

Nå, men det jeg vil frem til er, at vores venner med børn altid har fortalt os at børn er engle søde når de er hos bedsteforælderne, men at de reagere når de kommer hjem til forældrene igen. Det har jeg måske ikke mærket så meget før, men i sidste weekend hvor drengene havde haft to overnatninger hos farmor og farfar, ja, der skal jeg lige love for at de reagerede da de kom hjem!!! -og det har intet at gøre med at de er blevet forkælet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.