barnedåb, en masse spørgsmål...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2012

Lene32

hvor gamle har jeres været når de er blevet døbt ? Amanda var lidt over 2 mdr og David var næsten 2 mdr.

har i lavet kort selv og kan det betale sig pris mæssigt i forhold til vi ikke har mange penge at rode rundt med ? Vi købte færdiglavede bordkort igennem en kvinde på dba.dk.Hun laver dem i den farve i vil have det osv,de kostede 6 kr pr stk.Og var virkelig smukke.

hvad med bord pynt, hvad har i lavet, købt osv ? Det købte vi online på diverse hjemmesider.

hvad med menu, er det bestilt ude, lavet slev eller hvad ? og hvad har den bestået af ? Vi fik smørebrød som vi selv købte ind til og så anrettede min moster det.Vi bestilte en kage som en kvinde fra babygalleri lavede,den var så smuk.Skriv hvis du vil have hendes nr.Den var til 20 personer og kostede 500 kr.

hvor mange havde i med, var det kun de nærmeste eller ALLE ? hvordan finder man grænsen ? Vi valgte at tage den nærmeste familie med og nogle få venner.

hvor har i holdt festen ? Vi lejede et forsamlingshus,det kostede 1000 kr i selve leje og 500 kr i depositum.

lavede, købte i bordkort og lavede bordplan ? og var det ikke svært at placere alle ? Som tidligere nævnt fik vi bordkortene færdiglavet.Det var faktisk nemt at lave bordplanen da alle kendte alle og derfor var ligeglade med hvor de kom til at sidde.

vi har ingen dåbs kjole som arv, så skal vi sy en selv eller købe en ? hvad kan bedst betale sig der ? (jeg kan ikke selv sy men har en masse dyrgite menner til hjælp hvis det er) Vores dåbskjole er gået i arv fra min stedmors familie og begge vores børn brugte den.Men mener bestemt at det godt kan betale sig at købe en,ved at Lilly har nogle helt ned til 350 kr.

hvor mange faddere må man have og hvor mange havde i ? Mener man må have 5.Vi havde 4 til vores søn ( hans onkel,hans moster,hans anden onkel og hans storesøster) Til vores datter valgte vi kun at have 2 (hendes storesøster og hendes onkel,som er gift med hinanden)

har man både gudmor og gudfar eller kun den ene ? Gudforældre og faddere er det samme.

.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

MorDk

Princesspigen skriver:

de der serviet sko du skriver du lavede, hvordan lavede du dem ? kan de findes i bøger eller nettet eller sådan ? ?

har du evt et billed jeg kan se

Det er nogle min søster har lavet... så kan desværre ikke hjælpe... Har ikke liiige nogle billeder heller....

Anmeld

2. august 2012

Princesspigen

Lene32 skriver:

.

de andre her inde mener ikke at gudmor/far er det samme som fadderne.. ?

og jeg har da os hørt at gud forældrene er den der skal "overtage" hvis forældrene ikke er mere, hvor fadderne er dem der hjælper til og opdrager i den kristne tro osv.. ? ? ?

Anmeld

2. august 2012

Princesspigen

MorDk skriver:

Det er nogle min søster har lavet... så kan desværre ikke hjælpe... Har ikke liiige nogle billeder heller....

øv men der må findes nogle bøger eller noget med at folde servietter så man kan lære det og få nogle triks fra

Anmeld

2. august 2012

minimig

Princesspigen skriver:

øv men der må findes nogle bøger eller noget med at folde servietter så man kan lære det og få nogle triks fra

Der ligger også en masse videoer på youtube om hvordan du kan folde servietter Det har jeg selv benyttet mig af flere gange

Anmeld

2. august 2012

Lene32

Princesspigen skriver:

de andre her inde mener ikke at gudmor/far er det samme som fadderne.. ?

og jeg har da os hørt at gud forældrene er den der skal "overtage" hvis forældrene ikke er mere, hvor fadderne er dem der hjælper til og opdrager i den kristne tro osv.. ? ? ?

Hmmmm mystisk for vi fik at vide af kordegnen at det var det samme.

Anmeld

2. august 2012

Princesspigen

skrukkrukken skriver:

Der ligger også en masse videoer på youtube om hvordan du kan folde servietter Det har jeg selv benyttet mig af flere gange

okay det må jeg prøve  

prøvede at google men sys ikke jeg fandt så mange vejledninger  

Anmeld

2. august 2012

Misscbn

Princesspigen skriver:

hvor gamle har jeres været når de er blevet døbt ?

har i lavet kort selv og kan det betale sig pris mæssigt i forhold til vi ikke har mange penge at rode rundt med ?

hvad med bord pynt, hvad har i lavet, købt osv ?

hvad med menu, er det bestilt ude, lavet slev eller hvad ? og hvad har den bestået af ?

hvor mange havde i med, var det kun de nærmeste eller ALLE ? hvordan finder man grænsen ?

hvor har i holdt festen ?

lavede, købte i bordkort og lavede bordplan ? og var det ikke svært at placere alle ?

vi har ingen dåbs kjole som arv, så skal vi sy en selv eller købe en ? hvad kan bedst betale sig der ? (jeg kan ikke selv sy men har en masse dyrgite menner til hjælp hvis det er)

hvor mange faddere må man have og hvor mange havde i ?

har man både gudmor og gudfar eller kun den ene ?

håber i vil være så søde at svare på et eller flere af mine spørgsmål, jeg ved godt jeg ikke har født endnu men går stadig og leger lidt med tanken om den kommende fest  det er jo godt at være forberedt

Jeg vil prøve at svare lidt, vi holdte dåb med et lille budget

min søn er fra 23 okt og blev døbt 5 feb

lidt upersonligt men der røg smsér rundt som invitation

bordpynt er lavet selv, har selv pyntet alt op..

menu var buffet med tre slags kød, flødekartofler, salater, flute m.m.

havde dog selv bagt en lagkage (bær over mig mig hehe det den første jeg nogensinde har lavet med fondant, men der var ikke et stykke tilbage hehe, så den må havde været god) pynten på kagen er fordi min søn var så glad for sine pingviner

vi var vidst omkring 34 stykker ca deromkring

det var kun de nærmeste, da jeg har en stor familie

vi holdte festen i vores kulturhus, der kender jeg hende der ejer cafeén og det var osse dem der serverede maden for os.

bordkort m.m. var lavet selv

min søn blev døbt i min familie dåbskjole som jeg osse er døbt i.

vi havde osse live musik, da min bror har sit eget band, så de overraskede lige og alle sang med og hyggede sig

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. august 2012

Princesspigen

Lene32 skriver:

Hmmmm mystisk for vi fik at vide af kordegnen at det var det samme.

okay mystisk..

dte er ihværtifal det indtryk jeg har, at de ikke er ens  

Anmeld

2. august 2012

minimig

Princesspigen skriver:

okay det må jeg prøve  

prøvede at google men sys ikke jeg fandt så mange vejledninger  

Her er en søgning på youtube

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.