Termin i januar:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

936 visninger
15 svar
0 synes godt om
2. august 2012

mvg1985

Hej i alle skønne kommende mødre Hvordan går det med jeres graviditet? Det værste kvalme er overstået her men har tendens til lidt kvalme om aftenen og nu er jeggange for jeg har begyndende bækkenbundsløsning, nogle af jer der har det allerede nu? Har i været til kønsscanning? Vi skal have en lille dreng

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

Lenea

Jeg har haft den letteste graviditet indtil videre har ikke haft andet ubehag end øget tissetrang og lidt halsbrand af og til.

Har heller ingen problemer i forhold til mit job endnu, selvom det kan være et lidt tungt arbejde (sygeplejerske).

Vi var til kønsscanning igår og skal også have en lille dreng 

Anmeld

2. august 2012

FruK

Jeg har haft døgn-kvalme ind til for et par uger siden. Ikke noget der har påvirket min arbejde - men føj, hvor har jeg haft det skidt i forhold til da jeg ventede min søn.

Det er endelig ovre - jeg har ingen gener nu, bortset fra, at jeg spiser hele tiden og skal tisse konstant. I nat var jeg oppe og på toilettet 6 gange...  

Jeg har fået lavet moderkagebiopsi på grund af et meget dårligt tal til NF. Alt ser heldigvis fint ud og vi skal have en lille pige. 

Anmeld

2. august 2012

Missq4

jeg har heller ikke kvalme mere men jeg skal ikke drikke sodavand så kommer det og halsbrænd lige med det samme men det gør nu ikke noget er blevet ret glad for vand på flaske som har lagt i køleskabet

med hensyn til bækkenløsning så ja mit er også begyndt men jeg har en dårlig hofte fra sidste gang jeg var gravid.

ellers har jeg det godt har mærket den lille en enkelt gang og vi skal til kønscanning den 9/8 vi har valgt at bestille den da jeg gerne vil ha mine drenge med til scanning og give dem den oplevelse osse og de må ikke komme med på syghuset men vi vil nu også gerne vide hvad køn det er

Anmeld

13. august 2012

mvg1985

Hej allesammen igen, jeg er lige kommet hjem fra ferie, derfor dette sene svar

Sikke forskellige symptomerne er hos de forskellige.

Kvalme er bare ikke sjovt øv øv:/ Men det går jo heldigvis over jo

Har i andre haft hjertebanken? Nogle gange skal jeg næsten ikke lave noget før jeg puster som en hest og hjertet hamrer. men lægen og jordmodernen siger det er helt normalt, noget med hjertet er forstørret under graviditeten og pumper mere blod ?

Tager i jern?

Missq4, har i fundet ud af hvilket køn babyen er?

Hvad med jer andre, har i fået en lille bule på maven? Synes det går langsomt Men det er også min første graviditet

Anmeld

13. august 2012

Missq4

mvg1985 skriver:

Har i andre haft hjertebanken? Nogle gange skal jeg næsten ikke lave noget før jeg puster som en hest og hjertet hamrer. men lægen og jordmodernen siger det er helt normalt, noget med hjertet er forstørret under graviditeten og pumper mere blod ?

Tager i jern?

Hvad med jer andre, har i fået en lille bule på maven? Synes det går langsomt Men det er også min første graviditet

jeg bliver også meget hurtig forpuste og manden driller når vi er ude at gå dumme ham hehe

men ja vi har fået kønet afvide vi skal ha en lille pige så mine to drenge fik ret  det bliver dejligt med en lille pige

Anmeld

13. august 2012

FruK

mvg1985 skriver:

Tager i jern?

Ja, for dælen jeg bliver forpustet. På arbejdet sidder jeg på første sal., men går ned mange gange om dagen. Når jeg kommer op igen, kan jeg nærmest ikke få vejret!
Har også fået at vide, at det er helt normalt - og kan også godt huske det fra sidst. Det er vist rigtig nok noget med, at hjertet skal pumpe mere blod rundt.

Maven er først de sidste par uger begyndt at ligne at den er rigtig gravid, synes jeg. Jeg er 19+2 i dag.

Jeg har taget jern siden uge 10 - det skulle jeg i følge min læge. Men synes det er lidt svært at huske, fordi de - i modsætning til de andre vitaminer - ikke må tages sammen med et måltid eller sammen med kalk. Så vitaminpille på ét tidspunkt og vitamin og kalk på et andet.

Anmeld

15. august 2012

mvg1985

Hvor dejligt med en pige Tillykke med det Ved i hvad hun skal hedde?

Hehe, godt jeg ikke er den eneste der føler mig som en hval pga den forpustethed hehe, det er utroligt så mange forandringer kroppen går igennem i en graviditet

Jeg er også 19+2 i dag Hvornår er i sat til i januar? Jeg er sat til d 9

Anmeld

15. august 2012

mvg1985

Til jer der er 2 gangs gravide, hvordan føles det at mærke liv?

Jeg kan nemlig ikke finde ud af omdelt bare er luft i tarmene eller det er liv hehe

Anmeld

15. august 2012

FruK

Jeg har termin d. 5/1.

Mht. liv, så synes jeg det har været meget forskelligt - selvom jeg vist egentlig regnes for førstegangsgravid igen, fordi det er næsten 10 år siden jeg var gravid sidst. Med min søn mærkede jeg intet før det første rigtige "spark" eller puf - så vidt jeg husker i 16. eller 17. uge.

Denne gang har jeg mærket de famøse "bobler" siden 13. - 14. uge tror jeg. Og de sidste uger har jeg kunnet mærke liv ind i mellem - ikke rigtige spark, men en fornemmelse af, at hun vender sig inde i maven. For nyligt har jeg også et par gange mærket små bitte puf. Altså et meeeget lille spark eller puf, men jeg skal ligge helt stille og være opmærksom på det lige når hun gør det, mere er det ikke.
Bedst hvis jeg lægger mig på ryggen med hænderne på maven.

Jeg har også et par gange troet at jeg mærkede liv, hvor det så er gået op for mig, at det da vist bare var luft...  Det kan være virkelig svært at mærke forskel.

Vi har ikke helt bestemt os for navn, men vi har nogle gode kandidater. Det er lidt nemmere, når vi ved, at det er pigenavne vi skal forholde os til, synes jeg.

Har I andre fundet på navne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.