Spøgsmål omkring graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

313 visninger
4 svar
0 synes godt om
2. august 2012

Anonym trådstarter

Har nogen sprøgsmål, jeg håber der er nogen som kan svare på

Jeg har næsten lige fundet ud af jeg er gravid.. Det hele er helt uvirkeligt

Jeg er omkring 4+5 idag, tror jeg nok (Jeg er ikke sikker da min mens har været meget ureglmæssig og jeg har pletblødt meget)

Jeg skal til lægen når jeg er 5+5, og have lavet gynokoloisk, og udfyldt papire.. Jeg tænker bare skader det ikke baby når man får lave gynokoloisk??

Jeg vil så blive henvist til en scanning, som så vil fastslå min termin, da der har været så meget rod i min cyklus.. Så er mit spørgsmål hvornår kan man se hjerteblik?? Er bange for at komme afsted og der ingenting er 

Er scanningen udenpå eller indeni??

Jeg har på det sidste haft meget ondt i mit underliv og været en del svimmel er det normalt??

Håber der er nogen som vil hjælpe mig..

Knus fra den forvirrede og bange gravide

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

MorDk

Tillykke med graviditeten

Først vil jeg sige at det ikke skader baby med en gyn. undersøgelse... Ellers ville man jo ikke gøre det/tilbyde dig det! Men ved du hvorfor du skal have denne foretaget? Det er nemlig langt fra alle læger der laver dette ved første læge besøg alligevel. Netop for at undgå at "pille" for meget dernede... En graviditetstest samt det et mærke på livmoderen evt. med en finger oppe... kan bekræfte graviditeten. Kan være svært at vurd. hvor langt man er med denne metode da en del læger tager fejl her. Jeg blev selv skønnet til at være i uge 10 da jeg var i uge 6 sååå....

Man kan se hjerteblink fra 6+ mener jeg det er... Scanningen vil være indvendig da du ikke er så langt henne.

Dete r helt normalt at du kan blive svimmel... husk at drik en masse vand. Og ømheden skyldes at dine ligamenter arbejder... og det trækker i livmoderen. De kan gør pænt ondt. Dette vil du opleve gennem hele graviditeten.

Held & Lykke med det hele... *S*

Anmeld

2. august 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Tillykke med graviditeten

Først vil jeg sige at det ikke skader baby med en gyn. undersøgelse... Ellers ville man jo ikke gøre det/tilbyde dig det! Men ved du hvorfor du skal have denne foretaget? Det er nemlig langt fra alle læger der laver dette ved første læge besøg alligevel. Netop for at undgå at "pille" for meget dernede... En graviditetstest samt det et mærke på livmoderen evt. med en finger oppe... kan bekræfte graviditeten. Kan være svært at vurd. hvor langt man er med denne metode da en del læger tager fejl her. Jeg blev selv skønnet til at være i uge 10 da jeg var i uge 6 sååå....

Man kan se hjerteblink fra 6+ mener jeg det er...

Held & Lykke med det hele... *S*

Taak

Kan også være at han bare vil mærke på mig.. Han sagde bare at han ville undersøge hvor stor min livmoder var (Tror jeg)

Blev du scannede udenpå? Hvor langt var du henne da du blev scannet?

Anmeld

2. august 2012

Kay

nej der kan ik ske noget ved undersøgelsen hos lægen... for så ille de jo ik lave den hvis der var en riciko ved det

og scanningen er indvændig... ikke det mest behagelige men jeg sys nu heller ik det er ubehageligt (er blevet scannet på den måde en del gange snart)

da jeg var 6+0 kunne vi ik se hjerteblink endnu... men det er der andre der kan... det er lige der omkring 6+ - 7+ man begynder at kunne se det...

det er ret normalt at havde ondt... ofte er det ligament smerter.... de kommer fra ledbåndende der holder livmoren på plads og de skal jo give sig nu når den vokser

svimmelhed lider nogle af under graviditeten... sådan er det vist bare... husk og drik rigeligt og spis mange små måltider

Stort tillykke og held og lykke med gravidieten

Anmeld

2. august 2012

Mother-love

Anonym skriver:

Har nogen sprøgsmål, jeg håber der er nogen som kan svare på

Jeg har næsten lige fundet ud af jeg er gravid.. Det hele er helt uvirkeligt

Jeg er omkring 4+5 idag, tror jeg nok (Jeg er ikke sikker da min mens har været meget ureglmæssig og jeg har pletblødt meget)

Jeg skal til lægen når jeg er 5+5, og have lavet gynokoloisk, og udfyldt papire.. Jeg tænker bare skader det ikke baby når man får lave gynokoloisk??

Jeg vil så blive henvist til en scanning, som så vil fastslå min termin, da der har været så meget rod i min cyklus.. Så er mit spørgsmål hvornår kan man se hjerteblik?? Er bange for at komme afsted og der ingenting er 

Er scanningen udenpå eller indeni??

Jeg har på det sidste haft meget ondt i mit underliv og været en del svimmel er det normalt??

Håber der er nogen som vil hjælpe mig..

Knus fra den forvirrede og bange gravide

Tillykke med graviditeten.
Nej det skader ikke at få en gyn. Undersøgelse.
Det er ikke sikkert du kan se hjerteblink så tidligt.
Det med at have ondt er normalt da der begynder at udevide sig i underlivet. Det kan godt minde lidt om mens smerter.
Det med at være svimmel kan godt være normalt det havde jeg også meget. Men det er fordi der bliver trykket på blodkarene.
Du skal bare slappe af og nyde du er gravid
Der sker utrolig meget med din krop nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.