Så blev jeg sendt hjem..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.647 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. maj 2009

LineD

Øv for en træls dag..
Blev sendt hjem fra arbejde af idag (Sosuhjælper)
Har utrolig ondt i lænden, den er sådan helt "blød" i det, og så stråler det ned i baller (på siden af dem ved hofterne) og så ellers om foran og op igen...
Det kan da umuligt være bækkenløsning allerede, er kun 12 uger henne... Men øv hvor gør det ondt, kan knap nok gå og sidde, og SKAL bare have en pude mellem benene når jeg sover...

Har en tid ved lægen på torsdag...
I tror da ikke det allerede kan være bækkenløsning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2009

A.

LineD skriver:

Øv for en træls dag..
Har utrolig ondt i lænden, den er sådan helt "blød" i det, og så stråler det ned i baller (på siden af dem ved hofterne) og så ellers om foran og op igen...
Det kan da umuligt være bækkenløsning allerede, er kun 12 uger henne... Men øv hvor gør det ondt, kan knap nok gå og sidde, og SKAL bare have en pude mellem benene når jeg sover...

jo det kan godt jeg haft svær bækkenløsning og det har startet da jeg var nemlig 3 mdr henne..og var sygemeld resten af graviditet..håber at det er ikke det du har..knus

Anmeld

11. maj 2009

Balderson

Det kan bestemt godt være bækkenløsning... Så slap af så meget som du overhovedet kan, så din krop får hvile...

Anmeld

11. maj 2009

sabi1979

Jeg fik konstateret bækkenløsning da jeg var ca. 1  1/2 måned henne, og blev sygemeldt med det. Jeg er nu i uge 24+6 og har været sygemeldt siden sidst i januar med det
Så det kan sagtens være bækkenløsning

Anmeld

11. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Æv æv, hvor er det bare træls for dig

Anmeld

11. maj 2009

LineD

Ja det lyder jo ikke for lovende

Men håber ikke det er det, ved slet ikke hvad jeg skal stille op økonomisk hvis jeg skal sygemeldes, læser til sosuhj (endelig efter over 1 års arbejde som ufaglært)... Så ved slet ikke hvordan jeg så står økonomisk/med hensyn til kontrakt og sådan...

Men kan da håbe på det ikke er, selvom jeg tror det, for smerterne er taget til over den sidste uge, og eskallerer når jeg går... Møg også... Har ellers haft en super nem graviditet indtil videre...!

Anmeld

11. maj 2009

Mor.sander

Sidst jeg ventede mig fant jeg ud af at jeg var gravid pga smert i bækkendet.. Der var jeg kun 5 uger henne og det blev kun være... Så det kan sagtens være bækkenløsning.

Anmeld

11. maj 2009

jannie

hej
jeg var også elev som ssh da jeg blev sygemeldt med bækkeløsning i uge 24 - og resten af min graviditet. jeg var ansat på kontrakt af kommunen som du jo sikkert osse er. de mente at jeg skulle opsige min kontrakt da jeg jo alligevel ikke ville blive færdig som det stod i kontrakten. efter at have snakket med min fagforening fandt jeg ud af at jeg endelig ikke måtte sige at jeg stoppede som elev. så længe du ikke gør det - må de ikke have lov at fyre dig. jeg fik min løn under resten af min graviditet og  gik derefter på barsel som planlagt.

skal måske osse lige nævne at din kontrakt jo udløber mens du er på barsel, og derefter skal søge ind på skolen igen - og kan så få merit og starte næsten hvor du slap. jeg blev sygemeldt i midten af 2 praktik og måtte derfor tage 2 praktik om. men jo helt klart bedre end at skulle starte helt forfra.

sådan var mit forløb som sygemeldt elev i konnumen - kan ikke forestille mig at det er ændret så skrækkeligt meget siden da

håber du finder ud af det hele
,

hilsen jannie

Anmeld

11. maj 2009

fit_fys

LineD skriver:

Øv for en træls dag..

Umiddelbart fra hvad du beskriver, kunne det sagtens tyde på andre ting end bækkenløsning:
Du nævner du er sosuass. og som du nok er klar over er i udsat for meget hårde arbejdsbelastninger og har ikke altid nok tid til at udføre forflytninger osv helt korrekt. Det kan være en overbelastning i lænden du har fået. Du siger at smerterne stråler ned i benene. dette kunne sagtens være en nerve der er blevet klemt lidt (udstrålende smerter kan nemlig være tegn herpå, og kunne også skyldes overbelastning).
En sidste ting, er at du kunne have uens benlængde. Dette sætter nogle muskler på stræk omkring hofte og lænd.
Mit råd ville være at gå til din egen læge, evt. til en fysioterapeut. De kan hjælpe dig med at få svar på hva dine smerter skyldes. Det kan jo være at de kan lindres hurtigt...

God bedring

Tine, fysioterapeutstuderende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.