Fra kh til su

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.130 visninger
14 svar
0 synes godt om
1. august 2012

Anonym trådstarter

Jeg har været på kontanthjælp indtil idag, hvor jeg modtog su da jeg skal starte på uddannelse d. 13.. Mit spørgsmål er nu om det kan passe at jeg ikke får kh for juli måned nu når jeg får su i dag for august måned?

vh.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2012

Ploffer

Anonym skriver:

Jeg har været på kontanthjælp indtil idag, hvor jeg modtog su da jeg skal starte på uddannelse d. 13.. Mit spørgsmål er nu om det kan passe at jeg ikke får kh for juli måned nu når jeg får su i dag for august måned?

vh.

Det er helt rigtigt, ja...

Kh er bagud betalt og su er forudbetalt, og da du ikke må få 2 ydelser udbetalt samtidig får du ikke nogen kontanthjælp for juli måned

Anmeld

1. august 2012

Anonym trådstarter

Ploffer skriver:

Det er helt rigtigt, ja...

Kh er bagud betalt og su er forudbetalt, og da du ikke må få 2 ydelser udbetalt samtidig får du ikke nogen kontanthjælp for juli måned

Nå for søren da. Så går man faktisk et måned uden at få noget. :/

Anmeld

1. august 2012

Noneother

Ja det er helt rigtigt forstået. Du får ikke KH og SU samtidig.

Til gengæld kunne du jo så have holdt fri hele Juli. Det burde de have oplyst.

Anmeld

1. august 2012

Ploffer

Anonym skriver:

Nå for søren da. Så går man faktisk et måned uden at få noget. :/

Ja, men udbetalingsmæssigt "mangler" du jo ikke en udbetaling

Men det ku da have været rart at få for juli også stod i samme situation sidste år

Anmeld

1. august 2012

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Ja det er helt rigtigt forstået. Du får ikke KH og SU samtidig.

Til gengæld kunne du jo så have holdt fri hele Juli. Det burde de have oplyst.

Ja, det synes jeg faktisk er lidt dårligt af kommunen at jeg ikke er blevet oplyst. Jeg kunne godt have brugt lidt ferie så.

Anmeld

1. august 2012

Anonym trådstarter

Ploffer skriver:

Ja, men udbetalingsmæssigt "mangler" du jo ikke en udbetaling

Men det ku da have været rart at få for juli også stod i samme situation sidste år

Nej, det er selvfølgelig rigtigt. Men det er lidt træls at jeg ikke har fået det at vide.

Anmeld

1. august 2012

Noneother

Anonym skriver:

Ja, det synes jeg faktisk er lidt dårligt af kommunen at jeg ikke er blevet oplyst. Jeg kunne godt have brugt lidt ferie så.

Ja, det synes jeg da osse er helt vildt dårligt af dem ikke at oplyse dig om, hvis de vidste at du skulle starte uddannelse 

Anmeld

1. august 2012

Dinna88

Sådan er det også omvendt. Det er træls, men sådan er det desværre. Og ingen enkeltydelse, da det er en forudset situation. Men det står sort på hvidt på hjemmesiderne, så man kan ikke helt brokke sig.  

Anmeld

1. august 2012

Ploffer

Anonym skriver:

Nej, det er selvfølgelig rigtigt. Men det er lidt træls at jeg ikke har fået det at vide.

Har du været i aktivering i juli måned ?

Hvis det er tilfældet synes jeg du skal indgive en klage.... da jeg skulle starte udd. sidste år fik jeg at vide at jeg kun var på kh til og med 30/6 og så havde sommerferie i hele juli måned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.