hvad gør i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

725 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. august 2012

jydeinden

ja jer som har børn på mellem 2 og derefter, hvad gør i hvis jeres barn får sagt nogen ting om andre som ikke er så pæne, eller hvis de peger fingre af andre fremmed mennesker?

irrettesætter i dem?, ignorer i det? eller bliver i flove eller foretager jer noget helt andet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2012

Leneur

jydeinden skriver:

ja jer som har børn på mellem 2 og derefter, hvad gør i hvis jeres barn får sagt nogen ting om andre som ikke er så pæne, eller hvis de peger fingre af andre fremmed mennesker?

irrettesætter i dem?, ignorer i det? eller bliver i flove eller foretager jer noget helt andet?

Jeg siger på en pæn måde til min datter at det ikke er i orden at stille sig op og pege på en og sige noget.
Alt efter hvad hun siger selvfølgelig og som regel er det blot en hund hun peger af, så indtil videre er det da dejligt nemt...

Anmeld

1. august 2012

jydeinden

Leneur skriver:

Jeg siger på en pæn måde til min datter at det ikke er i orden at stille sig op og pege på en og sige noget.
Alt efter hvad hun siger selvfølgelig og som regel er det blot en hund hun peger af, så indtil videre er det da dejligt nemt...

dejligt at høre at du tager fat.. har personligt selv mødt flere børn som pegede fingre, sagde ting om andre, og der var ingen som tog fat i de her børn og fortalte dem at det er forkert.

og dét synes jeg da er synd.

Anmeld

1. august 2012

Clisolka

jydeinden skriver:

Nu er Isabella kun 21 mrd., men når hun når dertil, så vil jeg sige noget 

Anmeld

1. august 2012

B&J

det eneste vi har oplevet daniel gør inu er se manden eller damen eller se hunden den er sød siger han så og han er 2år 4mdr

Anmeld

1. august 2012

jydeinden

B&J skriver:

det eneste vi har oplevet daniel gør inu er se manden eller damen eller se hunden den er sød siger han så og han er 2år 4mdr

hvor sødt sagt hehe

synes da klart det er vidunderligt når børn lærer eller generelt formår at se på det positive og det søde, fremfor det andet

Anmeld

1. august 2012

B&J

jydeinden skriver:

hvor sødt sagt hehe

synes da klart det er vidunderligt når børn lærer eller generelt formår at se på det positive og det søde, fremfor det andet

jaaa men han er nu heller ikke så gammel men han ved da de forskellige ting men aldrig sagt noget grimt inu.... 7-9-13

men det kommer nok endag men så skal han jo bare vide det må man ikke...

Anmeld

1. august 2012

merle2010

vores de 2 store børn har heldigvis altid kommet hen og hvisket det til mig, hvis de har set noget... men de kan godt finde på at stirre på noget og så beder jeg dem bare følge med eller siger at det ikke er pænt at stirre...

men vores vens søn gjorde mig engang rigtig forlegen...

jeg havde ungerne med ud og gå tur da vi går forbi en rigtig tyk dame.. Zander stiller sig op foran hende og siger " nøøj hun er godt nok tyk", jeg siger at det er ikke pænt at sige om folk.. han siger så " jamen hun er jo meget tyk"... jeg siger at det er ikke pænt at sige og trækker ham med videre...

nåhhr ja vores store har sagt noget 1 gang... der var en mega tyk mand i lidl og han var så tyk at han ikke kunne gå, så han kørte på el scooter... ungerne spørger så manden " hvorfor er du så tyk??" jeg skal til at blande mig da manden svarer " jeg har spist alt for mange børn"... ungerne skyndte sig over til mig og vi gik hurtigt videre... jeg grinte lidt inden i mig selv...

Anmeld

1. august 2012

Ciss

Lillebror på 2,5 år er ikke rigtig begyndt med den slags endnu -

men Storesøster på 4 år leverer lidt af hvert af den slags. (Grimt sprog, pege på folk osv - men hun siger ikke grimme ting om folk. Heldigvis.)

Jeg plejer roligt at bede hende lade være uden at gøre noget stort nummer ud af det. Hvis hun begynder at gøre det flere gange alligevel tager jeg en snak med hende om det på et tidspunkt, hvor vi er alene.

Jeg tænker, at det værste, man kan gøre, er at gøre et stort nummer ud af det, for så bliver det enten offentlig ydmygelse eller en sikker måde at få opmærksomhed på eller noget virkelig forbudt og spændende.

Så langt ser det ud til at fungere ok, så jeg er spændt på, om det også virker med Lillebror. Han er en lidt anden type.

Sålænge hun ikke direkte har fornærmet folk, så bliver jeg ikke flov over det. Jeg tænker, at den slags kommer alle børn til at gøre nogen gange, og det virker, som om de aller fleste har forståelse for, at små børn nogen gange får sagt noget forkert. Hvis folk tager det ilde op, giver jeg dem en undskyldning og tager en snak med pigen, så snart vi er uden for hørevidde.

Anmeld

1. august 2012

Leneur

jydeinden skriver:

dejligt at høre at du tager fat.. har personligt selv mødt flere børn som pegede fingre, sagde ting om andre, og der var ingen som tog fat i de her børn og fortalte dem at det er forkert.

og dét synes jeg da er synd.

Selvfølgelig gør jeg det. Hun skal da vide hvad der er rigtigt og forkert. Fremfor at tro at det KUN er hende verden drejer sig om.... Hun ER min verden men derfor skal hun alligevel opføre sig ordentligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.