Min mand har lige været i fogedretten for at fastsætte det beløb vi skal betale (vi og den han skylder kunne ikke blive enige) og vi fik et godt kompromi

Nu er der styr på det hele og vi er jo ret lettede. Men der blev lavet en aftale der genere mig lidt.
At hvis vi fraflytter vores hus, får de indskudet herfra, det synes jeg bare ikke er fair da gælden er min kærestes- og indskudet er betalt af mig (og min familie som en gave til mig) Kan det virkelig passe jeg hæfter for noget der i og for sig intet har med mig at gøre? Vi har jo fælles økonomi, og deles om alt. men altså f.eks børnepengene til børnene får han ikke lov at bruge på afdrage gæld da det er 'mine børns penge' eller hvad man siger.

Det lyder sikkert så forvirrende men det jeg mener er, skal mig og mine børn leve skrabet fordi jeg har valgt en mand med gæld? Skal jeg give alle mine ekstra penge til hans gæld eller hvad? Det lød som om det var den besked de havde givet ham i fogedretten (hvor han dog satte foden ned og sagde han under ingen omstændigheder kunne gøre det på den måde og det godtog de også omend lidt modvilligt).

Råd evt ?
Anmeld