Økonomi råd søges?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.349 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. august 2012

Anonym trådstarter

Min mand har lige været i fogedretten for at fastsætte det beløb vi skal betale (vi og den han skylder kunne ikke blive enige) og vi fik et godt kompromi Nu er der styr på det hele og vi er jo ret lettede. Men der blev lavet en aftale der genere mig lidt.
At hvis vi fraflytter vores hus, får de indskudet herfra, det synes jeg bare ikke er fair da gælden er min kærestes- og indskudet er betalt af mig (og min familie som en gave til mig) Kan det virkelig passe jeg hæfter for noget der i og for sig intet har med mig at gøre? Vi har jo fælles økonomi, og deles om alt. men altså f.eks børnepengene til børnene får han ikke lov at bruge på afdrage gæld da det er 'mine børns penge' eller hvad man siger. Det lyder sikkert så forvirrende men det jeg mener er, skal mig og mine børn leve skrabet fordi jeg har valgt en mand med gæld? Skal jeg give alle mine ekstra penge til hans gæld eller hvad? Det lød som om det var den besked de havde givet ham i fogedretten (hvor han dog satte foden ned og sagde han under ingen omstændigheder kunne gøre det på den måde og det godtog de også omend lidt modvilligt). Råd evt ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2012

MorDk

Anonym skriver:

Min mand har lige været i fogedretten for at fastsætte det beløb vi skal betale (vi og den han skylder kunne ikke blive enige) og vi fik et godt kompromi Nu er der styr på det hele og vi er jo ret lettede. Men der blev lavet en aftale der genere mig lidt.
At hvis vi fraflytter vores hus, får de indskudet herfra, det synes jeg bare ikke er fair da gælden er min kærestes- og indskudet er betalt af mig (og min familie som en gave til mig) Kan det virkelig passe jeg hæfter for noget der i og for sig intet har med mig at gøre? Vi har jo fælles økonomi, og deles om alt. men altså f.eks børnepengene til børnene får han ikke lov at bruge på afdrage gæld da det er 'mine børns penge' eller hvad man siger. Det lyder sikkert så forvirrende men det jeg mener er, skal mig og mine børn leve skrabet fordi jeg har valgt en mand med gæld? Skal jeg give alle mine ekstra penge til hans gæld eller hvad? Det lød som om det var den besked de havde givet ham i fogedretten (hvor han dog satte foden ned og sagde han under ingen omstændigheder kunne gøre det på den måde og det godtog de også omend lidt modvilligt). Råd evt ?

Er I egentlig gift? For hvis I er det + I har fælles økonomi.... så er det vidst nogle regler osv. MEN sys det er forkert at indregne børnefamilieydelsen til gæld. (Min mening)

Anmeld

1. august 2012

Mum33

Den står og falder vel lidt på om i er gift.... er I så hæfter du. Ellers tror jeg ikke de kan kræve det.

Anmeld

1. august 2012

tarkoflen

Jeg er rimelig sikker på, at hvis det er gæld, der er stiftet inden l mødte hinanden, så er det kun ham der hæfter for det.

Hvis det derimod er gæld optaget efter l er flyttet sammen, så tror jeg faktisk, uden at være sikker, at det er jer begge der hæfter for gælden...

Anmeld

1. august 2012

MorTil4<3

yep

samme svar fik min kæreste da han var inde

jeg har smidt 22000 i indskud, og 22000 bliver slugt når vi flytter til HANS gæld

Anmeld

1. august 2012

klmf

Hvis hans navn også står på lejekontrakten ses indskuddet vel som fælles og så kan det vel være svært at argumentere for ikke at betale dem til gælden, hvis man får en sum penge mellem hænderne. Er vel også mest fair at betale det tilbage man skylder. Men om det juridisk er bindende ved jeg ikke.

Anmeld

1. august 2012

helle85

hvis i ikke er gift så må de ikke.  vi fik afvide at de kun ville trække halvdelen af indskudet der var tilbage, hvis vi flyttet, da både mig og min kæreste så på lejekontrakten

Anmeld

1. august 2012

MorTil4<3

helle85 skriver:

hvis i ikke er gift så må de ikke.  vi fik afvide at de kun ville trække halvdelen af indskudet der var tilbage, hvis vi flyttet, da både mig og min kæreste så på lejekontrakten

hos os er det KUN mig der er på lejekontrakten
men det sluger det hele selvom det er min mands gæld og ikke jeg

Anmeld

1. august 2012

nielsen80

MilleMus1988 skriver:

hos os er det KUN mig der er på lejekontrakten
men det sluger det hele selvom det er min mands gæld og ikke jeg

Men er det så ikke fordi I er gift?

Når man gift sig overtager man også hinandens økonomi, med mindre man laver en ægteskabspragt. Hvis man kun bor sammen uden at være gift, så er det muligt at have seperat økonomi - også i fogderettens øjne. Tror det er der forskellen ligger.

Anmeld

1. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det handler ikke om i er gift eller ej i det her tilfælde, men de ser på hvad hans ejendele fx. huset. Du hæfter ikke for hans gæld.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.