Hjælp med vægttab!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

493 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. august 2012

bobbles

ja har jo desværre taget ca 11 kg på fordi jeg har levet det "fede liv"

men er begyndt at spise nogenlunde sundt igen.. Men kan slet ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal spise idag er der indtaget 2 bananer til morgenmad og 1 shake allevo.. ved godt det er alt for lidt men hvad søren skal man dog spise?!

Jeg vejer pt 80 kg ( vejede ca 100 kg i september) skal ned på mellem 66-68 kg inden april, da jeg jo som sagt skal være på 68 kg inden jeg kan få min mave operation, nogen der kan hjælpe med en god sammensætning af mad med masser af proteiner i?

og det skal være inden april da jeg starter uddannelse der, og bryllup i september 2013 så derfor har jeg lige brug for at få tabt de sidste kg og få holdt mit vægttab, nogen gode erfaringer?? råd..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2012

KakaoDrik

Masser af grøntsager,masser af kød, meget få kulhydrater!  

Anmeld

1. august 2012

bobbles

KakaoDrik skriver:

jo men hvad så om dagen hvis man lige har lyst til en hurtig grøntsag? der er jo alligevel en del sukker i gulerødder.. Hvad med mellem måltider?

Anmeld

1. august 2012

KakaoDrik

KakaoDrik skriver:

Morgenmad: Skyr er fyldt med protein. Så 2 dl skyr,som pynt og fibre kommer du skiveskåret kiwi i og overdrysser med solsikkekerner. Jeg bryder mig ikke om det,en det er proteinrigt som du efterlyser

Formiddagsmad: Et stykke kernefyldt rugbrød med 6% magertost (eller æg),pynt med rocula,toat,agurk og radis.

Middags"mad" : Allevo + noget kaffe/Te

Eftermiddagsmad: En hjemmebagt fiberbolle med græskarkerner.

Aftensmad: 250 g grøntsager,120 g kød,max 1 dl pasta,ris,bulgur osv 

Hvis du bliver sulten imellem måltiderne så mix en dip og brug agurk og gulerodsstænger til hyggesnacks på den sunde måde

Anmeld

1. august 2012

nielsen80

Omelet med grønsager til morgenmad(hvis du har tid), ellers rugbrød med ost, tomat og skinke.

Frokost....salat med noget kød( kylling, frikadeller eller hvad aftensmaden dagen inden lige har stået på). Hvis det er nemmest med rugbrød, så husk at få grønt til.

Mellemmåltider kan så være nødder,mandler, frugt, knækbrød.

Aftensmad udvalg af kød og grønt, og evt. fuldkornsprodukter.

Hvis muligt så se om du kan få en daglig gåtur ind efter aftensmaden, det er super for forbrædningen.

Anmeld

1. august 2012

Mamalou

Mit bedste råd er masser af grønt og knap så mange kulhydrater - og de grove af slagsen. Jeg spiser altid havregrød til morgenmad, det mætter rigtig godt og giver bedre energi end en nupodrik. Samtidig spiser jeg meget regelmæssigt, så mit blodsukker ikke løber løbsk. Da jeg tog kampen op, måtte jeg gå 14 dage uden sukker, da jeg simpelthen var blevet afhængig. Det var hårdt de første dage, men derefter blev det delvis nemmere og nemmere. Herefter har jeg indført en ugentlig dag, hvor der er plads til lidt godt, ellers synes jeg det bliver for surt i længden

Nu ved jeg ikke hvordan du har det med sport, men at hoppe på cyklen fremfor bilen engang i mellem giver godt.

Har du det bedre med at følge en kur? Altså med bestemte retningslinjer? For så kan weight watchers anbefales (pointsystem)

Held og lykke med det!

Vh. Louise

Anmeld

1. august 2012

Jupiter

Det er garanteret foreslået mange steder her på baby.dk, men Madlog.dk er altså fantastisk.

Her handler det ikke om hvad du må og ikke må spise, men hvor meget af det du spiser.

Du kan taste ALT ind, og holde styr på hvor mange kalorier du har spist og har tilbage.

Det hjalp mig med at komme fra 76 til 55 kilo på lidt under et år. jeg havde også besluttet at det ikke skulle være en kur og at der ikek var forbudte madvarer mv.

Rigtig meget held og lykke

Anmeld

1. august 2012

bobbles

Jupiter skriver:

Det er garanteret foreslået mange steder her på baby.dk, men Madlog.dk er altså fantastisk.

Her handler det ikke om hvad du må og ikke må spise, men hvor meget af det du spiser.

Du kan taste ALT ind, og holde styr på hvor mange kalorier du har spist og har tilbage.

Det hjalp mig med at komme fra 76 til 55 kilo på lidt under et år. jeg havde også besluttet at det ikke skulle være en kur og at der ikek var forbudte madvarer mv.

Bruger i forvejen madlog.dk og synes det er en super side

Anmeld

1. august 2012

bobbles

Jupiter skriver:

Bruger i forvejen madlog.dk og synes det er en super side

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.